اگر شب خوب نخوابی، صبح دیگر مثل همیشه روشن و زیبا نیست؛ خستگی تمام بدنت را پر می‌کند و از زمین و زمان سیر می‌شوی! اگر تو هم به دنبال خواب شبانهٔ بهتری هستی، این مطلب برایت خواندنی خواهد بود.
کد خبر: ۵۵۷۳۲۶

 

* حواست به خورد و خوراک شبت باشد. سعی کن یکی دو ساعت قبل از خواب غذایت را خورده باشی تا با شکم پر به رختخواب نروی؛ چون ممکن است در خوابت اختلال ایجاد کند. البته با معدهٔ خالی خالی هم نخواب، چون‌‌ همان اثر بد معدهٔ پر را دارد. از قدیم هم گفته‌اند که شب از خوردن غذاهای سنگین پرهیز کن. 
 
* سعی کن زمان خواب و بیداریت ثابت باشد و تغییر نکند. این فقط مربوط به روزهای معمولی نیست، در روزهای تعطیل و اوقات بیکاری هم باید این زمان‌بندی را رعایت کنی. 
 
* تختخوابت را تبدیل به یک بهشت زیبا کن. آشفتگی و به‌هم‌ریختگی محیط خوابت را به حداقل برسان و به یاد داشته باش که هرچه فضای تخت یا رختخوابت مرتب‌تر و تمیز‌تر باشد، خواب راحت‌تر و نازتری خواهی داشت. 
 
* یک ساعت قبل از خواب نور اتاقت را کم کن. اتاق کم‌نور‌تر به بدن پیام می‌دهد که زمان خواب نزدیک است و بدن خودبه‌خود شروع به ترشح هورمون‌هایی می‌کند که موجب خواب‌آلودگی و به خواب رفتن می‌شود. موقع خواب هم اتاق را به تاریک‌ترین حالت ممکن درآور و اگر خیلی به نور حساس هستی، می‌توانی از چشم‌بند استفاده کنی. 
 
* گرفتن یک دوش آب‌گرم قبل خواب به داشتن یک خواب آرام کمک می‌کند. پیش از خواب، چشم‌هایت را ببند و نفس‌های آرام و عمیق بکش؛ هر بار عمیق‌تر از قبل. 
 
* وضعیت بدن در هنگام خواب، تأثیر زیادی بر کیفیت خواب دارد. ممکن است فکر کنی که تغییر وضعیت بدن موقع خواب غیرممکن است، چون هوشیار نیستی؛ اما باید بدانی که این‌کار با کمی توجه و تمرین امکان‌پذیر است. موقع خوابیدن یا نصف‌شب که از خواب می‌پری، بدنت را در راحت‌ترین حالت قرار بده تا کم‌کم بهترین وضعیت برایش تبدیل به عادت شود. 
 
* بعضی از مشکلات مربوط به اختلال خواب ممکن است به بیماری‌هایی مثل بی‌خوابی ربط داشته باشد. در این صورت خوب است که با یک پزشک متخصص مشورت کنی.
 
>> همشهری آنلاین
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها