تغییر کلی دکوراسیون خانه با خرید وسایل جدید مانند مبل، پرده و مانند آن ممکن است اما اگر بودجه شما محدود باشد، بدون تحمل هزینه زیاد، با کمی خلاقیت نیز می‌توانید به ظاهر جدید و مورد نظرتان برسید.
کد خبر: ۵۵۷۳۱۹

 

 تغییر دکوراسیون، خانه شما را تازه و مدرن کرده، امکان ابراز و اعمال سلیقه را به شما می‌دهد. بدین منظور نکات پی آمده را در نظر داشته باشید:
 
* استفاده دوباره
دادن جلوه تازه به خانه، به معنی تعویض همه چیز و از نو خریدن همه وسایل نیست. استفاده مجدد از آنچه قبلا داشته‌اید، باعث صرفه جویی در هزینه‌های شما می‌شود. در سایر اتاق‌ها، زیرزمین و انباری به دنبال وسایلی باشید که می‌توانید از آن‌ها مجددا استفاده کنید.
یک لایه رنگ و لکه گیری به شما امکان می‌دهد ظاهری جدید به اشیاء قدیمی بدهید. به عنوان مثال، دوباره رنگ کردن یک قاب عکس قدیمی و تغییر عکس یا پرینت داخل آن می‌تواند آن را تبدیل به یک اثر هنری زیبا برای یک دیوار خالی کند.
از نظر بعضی‌ها معاوضه برخی وسایل با یکدیگر نه تنها اشکال و هزینه‌ای ندارد، بلکه ایجاد تنوع می‌کند.   حتی در میان افراد بی‌بضاعت هم افراد باذوقی هستند که به دنبال تغییر جو خانه هستند و برای تکمیل و تغییر وسایل خود از بازارهای دست دوم، بازیافتی یا حراج در گاراژ که در بسیاری کشور‌ها مرسوم است، استفاده می‌کنند تا آن‌ها را نونوار‌تر کنند.
 
* ایجاد مرکز توجه
به جای تغییر در همه جا، یک قسمت را که بیشتر مورد توجه است انتخاب و تغییر دکوراسیون دهید. اختصاص بودجه به یک قسمت و پرداختن به آن، باعث می‌شود کیفیت مواد مورد استفاده بالا‌تر رفته، بیشتر به چشم آید. مثلا تغییر شومینه با کاشی جدید، رنگ کردن مجدد طاقچه آن، نصب مشعل تزیینی و قرار دادن یک اثر هنری جدید در بالای آن تمام توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. 
 
* خودتان انجام دهید
تلفیق وسایل دکوری و انجام دکوراسیون توسط خود شما، باعث صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود. هزینه بوم و رنگ معمولا ارزان‌تر از یک کار آماده به عنوان اثر هنری یا صنایع دستی است. درست کردن یک طرح ساده برای آباژور، با وسایلی مانند مهره، وسایل تزیینی و چسب؛ جلوه تازه‌ای به آن می‌دهد. اگر در کار چوب کمی مهارت داشته باشید، حتی می‌توانید خودتان تاج تختخواب یا میز عسلی بسازید.
 
* رنگ کنید
با رنگ، ظاهر و حس اتاق بدون هزینه زیاد تغییر می‌کند. رنگ راه حل نسبتا ارزانی برای تغییر یک اتاق است. چه کل اتاق را رنگ کنید یا یک دیوار را یا میز و صندلی؛ در واقع توانسته‌اید با یک قوطی رنگ جلوه تازه‌ای به آن‌ها بدهید. استفاده از پارچه، راه حل دیگری برای رنگ و آب دادن به یک اتاق با توجه به بودجه موجود است. این تفاوت می‌تواند در قالب پرده جدید یا کوسن‌های رنگی باشد. 
 
* تناسب نادرست
مبلمان خیلی بزرگ در یک اتاق، آن را سنگین و قدیمی نشان می‌دهد. رعایت تناسب بین اندازه اتاق و مبل‌ها ضروری است. پس قبل از خرید مبل، نقشه‌ای از اتاق تهیه کنید تا از مناسب بودن آن با فضای موجود مطمئن شوید. همین قانون در مورد سایر وسایل از فرش گرفته تا کارهای هنری صادق است. یک تابلوی کوچک می‌تواند دیوار را خالی و غریب نشان دهد. 
 
* دکوراسیون بیش از حد
تعدد رنگ‌ها، طرح‌ها و جزئیات بیش از حد؛ فضا را خیلی شلوغ و به هم ریخته نشان می‌دهد. سعی کنید رنگ‌ها را به ۲ یا ۳ مورد که یکی حتما خنثی باشد، محدود کنید. همین قضیه را در مورد طرح‌ها هم انجام دهید. با ادغام دو طرح ساده‌تر شروع کنید و طرح سوم را در صورت شلوغ نشدن اضافه نمایید.  ببینید چطور به نظر می‌رسد. از نمایش تابلو و وسایل دکوری بیش از حد که فضا را شلوغ نشان می‌دهند، خودداری کنید. با توجه به وسعت دیوار از دو یا سه وسیله تزیینی استفاده کنید. 
 
* دکوراسیون کم
کمبود وسایل دکوراسیون نیز خانه را ساده نشان می‌دهد. این شامل جزئیات و وسائل جانبی هم می‌شود. کارهای هنری، قاب عکس‌ها، گلدان‌ها، ظرف‌ها، پرده‌ها، کوسن‌ها، گل‌ها و گیاهان آن را پر‌تر و شاد‌تر نشان می‌دهند. یک جفت تابلو به اتاق نشیمن اضافه کنید یا یک آینه برای ورودی در نظر بگیرید. گلدان‌ها را به صورت سه تایی کنار هم بگذارید و داخل آن‌ها گیاهانی با ارتفاع‌های مختلف قرار دهید. یا آن‌ها را در جاهای مختلف پخش کنید. 
 
* ترجیح سبک به آسایش
اشتباه در دکوراسیون زمانی است که وسایل شیک را به راحتی خود ترجیح دهید. البته این به معنی عدم استفاده از وسایل مدرن نیست. به دنبال وسایل شیک و در عین حال راحت باشید اما خود را معذب نکنید. همین طور در مورد کیفیت و کمیت، دوام و مد بودن. بهتر است به جای خرید وسایل ارزان بخصوص در مورد مبلمان به دنبال تعداد کم ولی با کیفیت باشید. مد‌ها تغییر می‌کنند بنابر این هماهنگی بی‌وقفه با آخرین دکوراسیون و مبلمان، پرهزینه و بی‌فایده است. 
 
* ترکیب بیش از حد سبک‌ها
ترکیب سبک‌ها (که‌‌ همان سبک اکلکتیک یا التقاطی است) قانون خاصی ندارد اما سبک‌ها را بیش از حد ترکیب نکنید. مواردی را انتخاب کنید که هماهنگی و تناسب ایجاد کند. گلچین کنید. سبک‌های متعدد و اجزاء مختلف، خانه را درهم برهم نشان می‌دهد. دو یا سه سبک دلخواه و در راستای آن وسایل مورد علاقه را انتخاب کنید. آن‌ها را کنار هم قرار دهید و ببینید چطور به نظر می‌رسند. هر چیز ناهماهنگ را حذف کنید. چیدمان را طوری انجام دهید که متعادل‌تر نشان داده شود. یادتان هم باشد که با دقت انتخاب کنید.
>> باشگاه خبرنگاران جوان

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فیروزه
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
۰
۰
با سلام و روز بخیر
میخواستم از نظرات شما برای تغییر دكوراسیون استفاده كنم .
یه میز گرد در پذیرایی دارم كه ازش به عنوان میز عكس استفاده میكردم . حالا میخوام اون فضا رو به چیز دیگه ای تبدیل كنم . یا صنایع دستی یا ظروف مینا كاری شده
لطفا راهنماییم نمایید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها