قوطی کنسرو تاریخ گذشته یا بیسکویت‌هایی که بوی ماندگی گرفته‌اند در کابینت آشپزخانه، اتفاق ناخوشایندی است. نکته‌های پی گفته کمک می‌کند تا خوراکی‌ها و غذا‌ها را مدیریت و از خراب شدن و دور ریختنشان پیشگیری کنید.
کد خبر: ۵۵۷۳۱۳

به کابینت‌ها سر و سامان دهید

کلوچه‎‌ها و بیسکویت‌هایی را که بسته‎بندیشان باز است به طور مناسب نگهداری کنید. برای نگهداری غلات و خشکبار از کیسه‌های مخصوص که درشان خوب بسته و راحت باز می‌شود، استفاده کنید. قوطی‌های کنسرو و مواد غذایی قدیمی‌تر را در قسمت‌های جلویی بچینید تا زود‌تر مصرف شوند. باقیمانده غذا‌ها را جایی در دسترس قرار دهید تا آن‌ها را زود‌تر مصرف کنید.

به بسته‌بندیها دقت کنید

برای نگهداری طولانی‌مدت غذا‌ها آن‌ها را در کیسه و ظرف‌های مخصوص دردار بریزید و هوای داخل آن را خارج کنید و در فریزر بگذارید. همه قوطی‌ها و بسته‌بندی‌ها برای استفاده مجدد مناسب نیستند. ظروف شیشه‌ای که خوب تمیز می‌‎شوند برای نگهداری خوراکی‌ها مناسب‌اند اما در مورد قوطی‌های فلزی آلومینیومی توصیه می‌شود پس از باز کردن، مواد غذایی داخل این ظروف نگهداری نشوند. ظروفی هم که خوب شسته نمی‌شوند به محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها تبدیل می‌شوند.
به‌هم‌ریختگی‌ها را از بین ببرید
قوطی‌های کوچک را در ظروف بزرگ کنار هم قرار دهید. خوارکی‌هایی که احتمال ریختنشان وجود دارد به شکل عمودی در ظرف مناسبی قرار دهید. برای استفاده راحت‎‌تر می‌توانید از یک ظرف یا سبد چهارگوش دسته‌دار استفاده کنید.
هنگام خرید ظروف نگهداری مواد خوراکی به شکل آن‌ها هم توجه کنید. ظروف چهارگوش فضای کابینت و یخچال را افزایش خواهند داد.
>> آی کمک
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها