تکنولوژی​های ارتباطی نهاد خانواده را نشانه گرفته​اند

شوهرم با دوستان وایبری​اش به خانه می​آید

تا نیمه‌های شب بیدار ماندن، گذر زمان را احساس نکردن و غرق شدن در دنیایی که با جنس دنیای اطراف ما فرق دارد، تجربه مشترک بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در اینترنت است.
کد خبر: ۵۵۴۱۵۷

قواعد دوست‌یابی در شبکه‌های اجتماعی، با آنچه که در خانه و مدرسه و محل کار آموخته‌ایم فرق دارد و می‌توان بدون رودربایستی به هر کسی پیشنهاد دوستی داد و می‌توانیم هر آنچه که در دنیای واقعی از گفتنش ابا داریم، بر زبان بیاوریم.

صحبت از این‌گونه معایب شبکه‌های اجتماعی، فقط به درون مرزهای ما ختم نمی‌شود و اخیرا نیز تحقیقات گروهی از روان‌شناسان انگلیسی روی زندگی زناشویی 24 هزار زوج نشان می‌دهد که استفاده زیاد از اینترنت، بویژه سایت‌های اجتماعی متعدد می‌تواند به روابط زناشویی آسیب جدی وارد کند و بهداشت روانی زوج‌ها را به خطر بیندازد. البته نمی‌توان گفت همه زوج‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستند، در معرض خطر جدایی قرار دارند، اما فرد متاهلی را تصور کنید که به حضور در شبکه‌های اجتماعی اعتیاد دارد، کمترین زمان گفت‌وگو را به همسر خود اختصاص می‌دهد، بدون هیچ خجالتی با دایره‌ای از افراد غریبه ارتباط می‌گیرد و در کل، دنیایی موازی با دنیای زناشویی‌اش می‌سازد.

بدیهی است چنین فرد متاهلی به دلیل نبود محدودیت‌ها و معذوریت‌های ارتباط حضوری، با مجموعه‌ای از انسان‌هایی گفت‌وگو و زندگی می‌کند که حتی ممکن است رفته‌رفته با دوستان مجازی‌اش، صمیمی‌تر از همسرش شود.

به اعتقاد کارشناسان، آنچه که یک رابطه زناشویی را سالم و شاد نگه می‌دارد، گفت‌وگوی صمیمانه، تفریحات مشترک و شنیدن دغدغه‌های همدیگر است؛ حال اگر دنیای مجازی بتواند همه این مولفه‌ها را برای یک فرد متاهل به ارمغان بیاورد، در این شرایط است که شبکه‌های اجتماعی به تهدیدی جدی برای زندگی زناشویی بدل خواهد شد.

 جام جم / آوید طالبیان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها