به گفته مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان، در سال گذشته 4930 تماس با خط تلفنی «صدای یارا» برقرار شده بود که نشان میداد 45 درصد کودکانی که درباره آنها مشاوره انجام شده، مورد تنبیه قرار گرفته بودند.
کد خبر: ۵۵۳۳۹۷

 

والدین خوب، والدینی به شمار می‌روند که در تربیت و رفتار با فرزندشان آگاهانه عمل می‌کنند، نه آنها که با رویکرد به تنبیه، نه تنها خود، بلکه فرزند، خانواده و نهایتاً جامعه را نیز به سمت عصبانیت و خشونت سوق می‌دهند.

شیرین صدرنوری، با بیان اینکه علت 30 درصد از مشاوره‌های تلفنی «صدای یارا»، مربوط به مشکلات خانوادگی است، از اختلالات رفتاری، مشکلات مربوط به مدرسه، مشکلات عادتی، دوستان و بلوغ، مشکلات ارتباطی و مسائل جنسی، استفاده از مواد مخدر، مشکلات حقوقی، کودک آزاری و تبعیض به عنوان دیگر مشکلات طرح شده با مشاوران خبر داد.

این مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان ادامه داد: 94 درصد از کودکانی که مشاوره در مورد آنها انجام شده، دارای خانواده‌ هسته‌ای، چهار درصد در خانواده‌ای گسترده‌ و دو درصد نیز در خانواده گسسته زندگی کرده‌اند. سن 39 درصد این کودکان چهار تا هفت سال، و جنسیت 54 درصد از کودکان پسر و 46 درصد نیز دختر بوده‌ است.

وی در توضیح نوع مشکلات کودکانی که مشاوره در مورد آنها انجام شده است، گفت: ناآگاهی درباره شیوه فرزندپروری، تک‌فرزندی، اختلاف در شیوه تربیت و مسائل مربوط به ناسازگاری همچنین مشکلات مربوط به مدرسه شامل افت تحصیلی، عدم تمرکز، مشکل با معلم، ناسازگاری، زورگیری و قلدری، مشکلات عادتی مسائلی از قبیل مشکلات خواب، دندان قروچه، شب ادراری، ناخن جویدن و اختلالات رفتاری مسائلی همچون پرخاشگری، عصبانیت ، لجبازی، زودرنجی، عدم اعتماد به نفس، کم‌رویی و خجالتی بودن از دلایل چنین مشاوره‌هایی گزارش شده است .

مشکلات جنسی از قبیل خودارضایی، اطلاعات در مورد مسائل جنسی، آزار جنسی، دیدن روابط جنسی والدین و مشکلات بلوغ از قبیل بحران بلوغ، عدم آگاهی از مسائل مربوط به بلوغ از جمله مهمترین دلایل بروز مشکلات این کودکان عنوان شده است.

مشکلات کودک‌ آزاری نیز مسائلی مانند کودک‌ آزاری جسمی، روانی، غفلت، بی‌توجهی و کودک‌ آزاری جنسی را شامل می‌شود.

39 درصد از کودکانی که سال گذشته مشاوره در مورد آنها انجام شده‌، زیر سن دبستان بودند و 31 درصد دیگر در سن دبستان.

>> خبرگزاری ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها