به درخواست عسل بدیعی اعضای بدن او بعد از مرگ مغزی به هفت بیمار پیوند زده شد

ترجمه هنرمندانه بدیعی از بودن یا نبودن

مراسم تشییع جنازه زنده یاد عسل بدیعی بازیگر سینما و تلویزیون فردا برگزار می‌شود. بدیعی با حضور در فیلم «بودن یا نبودن» ساخته کیانوش عیاری به دنیای بازیگری قدم گذاشت و پس از آن در آثاری چون:‌دستهای آلوده، تا صبح و به سلامت بانو ایفای نقش کرد.
کد خبر: ۵۵۱۶۸۳

به گزارش جام‌جم، روز نهم فروردین امسال عسل بدیعی، بازیگر سینمای کشورمان در خانه‌اش میزبان خواهرش بود که ناگهان دچار سرگیجه شدیدی شد و هر لحظه حالش رو به وخامت گذاشت تا این که خواهر کوچک‌ترش با اعضای خانواده تماس گرفت و او را به بیمارستان نیکان منتقل کرد.

تلاش پزشکان این بیمارستان برای مداوای او آغاز شد، اما بی‌نتیجه بود. بنابراین پزشکان از خانواده عسل خواستند او را به بیمارستان دیگری منتقل کنند.

خانواده عسل نیز او را به بیمارستان بهمن و سپس به بیمارستان لقمان انتقال دادند.

مرگ مغزی بازیگر جوان

در بیمارستان لقمان نیز تلاش بی‌وقفه پزشکان نتیجه نداد و عصر روز یازدهم فروردین عسل دچار مرگ مغزی شد. پدر و دیگر اعضای خانواده عسل، پس از شنیدن خبر مرگ مغزی وی، هرگز باورشان نمی‌شد دیگر عسل در میان آنها نخواهد بود و این دیدار آخر است.

پدر عسل به دیوار اتاقی که دخترش به آرامی در آن آرمیده بود، تکیه زد و نگاهش به نگاه او گره خورد. روزهای کودکی تا بزرگ شدن دخترش را در ذهن مرور کرد. همان موقع به یاد حرف‌های دخترش افتاد که همواره از او می‌خواست در صورتی که به مرگ مغزی مبتلا شد، اعضای بدنش را اهدا کنند.

پدر، اشک‌هایش را پاک کرد و موضوع را با دیگر اعضای خانواده در میان گذاشت و تصمیم مهم خود را گرفت سپس به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بیمارستان مسیح دانشوری تهران رفت و برگه رضایت اهدای اعضای بدن دخترش را امضا کرد.با این اقدام، پیکر عسل بدیعی، بازیگر جوان سینمای کشور به بیمارستان مسیح دانشوری منتقل و بعدازظهر روز چهاردهم فروردین امسال به بیماران پیوند زده شد.

پیوند 7 عضو به بیماران

دکتر قبادی، معاون فرهنگی مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در ارتباط با اهدای اعضای بدن این بازیگر جوان گفت: عسل بدیعی علاوه بر بازیگری، یکی از سفرای اهدای عضو بود و در این زمینه فعالیت‌های خوبی انجام داده بود. پس از آن‌که مرگ مغزی او تائید شد، خانواده‌اش رضایت دادند اعضای بدن وی به درخواستش به بیماران پیوند زده شود.

وی افزود: قلب، دو کلیه، دو ریه، کبد و لوزالمعده وی به هفت بیمار پیوند زده شد و بافت‌های نسوج او نیز به بانک نسوج فرستاده شد تا مورد استفاده بیماران دیگر قرار گیرد. امیدواریم هموطنانی که عزیزان خود را بر اثر مرگ مغزی از دست می‌دهند، با اهدای عضو آنها به بیمارانی که سال‌ها با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند، زندگی دوباره ببخشند.

قلب عسل همچنان می‌تپد

پدر عسل بدیعی نیز درباره اهدای اعضای بدن دختر جوانش به خبرنگار ما گفت: دخترم همیشه دوست داشت اگر مرگ مغزی شد، اعضای بدنش را اهدا کند.

او به آرزوی دیرینه‌اش رسید و احساس می‌کنم از کاری که انجام دادم، راضی است. او هر چند من و خانواده‌اش را برای همیشه ترک کرد، اما با پیوند اعضای بدنش به هفت بیمار زندگی دوباره بخشید.

احساس می‌کنم عسل زنده است و به جای او صاحب هفت فرزند دیگر شده‌ام. هر چند دخترم در میان ما نیست، اما قلبش در سینه فرد دیگری می‌تپد و او برایم همیشه زنده خواهد ماند.

وی اضافه کرد: خیلی دوست دارم با خانواده‌های گیرنده اعضای دخترم ملاقات کنم و از آنها بخواهم از امانت‌هایی که در اختیارشان است، بخوبی مراقبت کنند.

پیام تسلیت مهندس ضرغامی به مناسبت درگذشت عسل بدیعی

سیدعزت‌الله ضرغامی با ارسال پیامی، درگذشت عسل بدیعی، بازیگر جوان سینما و تلویزیون را تسلیت گفت.متن پیام تسلیت رئیس سازمان صداوسیما به این شرح است:

بسمه‌تعالی

درگذشت غمبار هنرمند نام‌آشنا و توانمند عرصه نمایش کشور، خانم عسل بدیعی را به خانواده محترم ایشان و همه دوستداران و علاقه‌مندانش تسلیت می‌گویم. ایفای نقش‌های ارزش‌مدار او در سریال‌های ماندگار و فیلم‌های تلویزیونی، از خاطره‌ها محو نخواهد شد. عسل بدیعی با اهدای اعضای خود به بیماران نیازمند، هنرنمایی خود را تکمیل کرد.

روحش شاد

سیدعزت‌الله ضرغامی

رئیس سازمان صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها