ژاک روگ: متقاعد شدم تصمیم حذف کشتی از المپیک تغییر کند

عقب‌نشینی رئیس کمیته بین‌المللی المپیک

پس از انتقادهای زیاد از ژاک روگ، رئیس کمیته‌ بین‌المللی المپیک به دلیل تصمیم به حذف کشتی از المپیک 2020، وی عنوان کرد در دیدار با خانواده کشتی درباره راه‌های بازگرداندن این تصمیم صحبت خواهد کرد.
کد خبر: ۵۴۱۰۰۳

به گزارش ایسنا، ژاک روگ گفت: پس از واکنش‌های صورت گرفته نسبت به این تصمیم، متقاعد شدم که این تصمیم تغییر کند تا کشتی بتواند در المپیک 2020 حضور داشته باشد. به همین خاطر در اولین فرصت با مقام‌های فیلا ملاقات خواهم داشت.

رئیس کمیته‌ بین‌المللی المپیک با بیان این ‌که رای سه‌شنبه درباره حضور نداشتن کشتی در بازی‌های المپیک 2020 رای قطعی نیست، افزود: به ورزشکارانی که اکنون برای حضور در المپیک تمرین می‌کنند، می‌گویم به تمرین‌های خود ادامه دهید. فدراسیون شما برای حضور در المپیک 2020 تمام تلاش خود را می‌کند. وی گفت: نمی‌توانم درباره آینده با قاطعیت حرف بزنم. اکنون ورزش‌هایی که جزو ورزش‌های اصلی برای المپیک نیستند، شانس رقابت برای حضور در المپیک 2020 را دارند. ما حتی قبل از اعلام این تصمیم نیز می‌دانستیم که چه واکنش‌هایی به آن صورت خواهد گرفت. اکنون نیز شکایت‌های مختلفی از روز چهارشنبه از قسمت‌های مختلف جهان به دست ما رسیده است که در راس آنها سه کشور ایران، آمریکا و روسیه هستند.

توماس بک، نایب رئیس IOC نیز در این باره گفت: این آخر دنیا نیست، هنوز امکان مذاکره وجود دارد. ما واکنش‌های فیلا را نسبت به این تصمیم مثبت ارزیابی می‌کنیم و خواسته‌های آنها را به خوبی متوجه شدیم. در این باره اقدامات خود را انجام خواهیم داد و برنامه‌ای برای آینده کشتی ارائه خواهیم داد و این بهترین نگرش خواهد بود.این تصمیم قرار است تابستان سال آینده در کمیته‌ بین‌المللی المپیک به تائید قطعی برسد یا رد شود و تا آن زمان جامعه کشتی فرصت دارد به این تصمیم اعتراض کند تا این ورزش قدیمی که برای اولین بار در سال 1896 در بازی‌های المپیک حضور یافت،بتواند در المپیک 2020 نیز حضور داشته باشد. کشتی اکنون با هفت ورزش سافت‌بال، کاراته، اسکواش، ورزش‌های اسکیتی، ورزش‌های صعودی، ویکبردینگ و هنرهای رزمی و ووشو، برای حضور در بازی‌های المپیک 2020 رقابت خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها