تلاش های نیروی زمینی برای فرار از قعر جدول؛

ثبت یک تساوی در هفته شانزدهم لیگ برتر هندبال

هندبال از جمله ورزش‌هایی است که نشان داده در صورت توجه کافی در سطح قاره آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. کسب مدال نقره بازی‌های آسیایی گوانگجو خود گویای این مهم است، اما قطب‌های اصلی این ورزش در سطح کشور کدام استان‌ها هستند؟ برای یافتن پاسخ این سوال سراغ جلال کوزه‌گری، رئیس فدراسیون رفتیم. گفت‌وگوی کوتاه ما با کوزه‌گری حول همین محور می‌چرخد:
کد خبر: ۵۳۹۸۱۲

چه استان‌هایی قطب هند بال ایران هستند؟

در مجموع هندبال در چند شهر کشور حال و هوای دیگری دارد، در حالی که در گذشته خراسان رضوی حرف اول و آخر این ورزش را می‌زد، اما حالا اصفهان رشد بسیار خوبی کرده است، ضمن این‌که در برخی استان‌های دیگر فعالیت‌های مضاعف شده و می‌توان در آینده‌ای نزدیک حاصل این توجه‌ها را دید.

طرح آمایش سرزمینی در صورت اجرا می‌تواند برای هندبال پاسخگو باشد؟

در مجموع معتقدم هندبال از جمله ورزش‌هایی است که می‌تواند در چند استان محدود نشده و در نقاط مختلف کشور مورد توجه قرار گیرد.

یعنی مخالف اجرای احتمالی چنین طرحی هستید؟

نه، بحث مخالفت نیست. می‌خواهم بگویم برخلاف برخی ورزش‌ها هندبال به یکی دو شهر محدود نمی‌شود و در نقاط مختلف کشور شهرهای با استعداد زیادی داریم و در کنار سرمایه‌گذاری در استان‌های موفق فعلی باید به دیگر نقاط هم توجه بشود.

فدراسیون در حال حاضر توجه ویژه‌ای به استان‌های موفق دارد؟

همین‌طور است، خوشبختانه در برخی استان‌ها اسپانسرهای خوبی به سرمایه‌گذاری در این ورزش روی آورده و استعداد‌های این استان‌ها در حال شکوفا شدن هستند.

بر چه اساس معتقدید در نقاط مختلف کشور استعدادهای هندبال به وفور یافت می‌شوند؟

خود ما در این رابطه استعدادیابی داشتیم که به این جمع بندی رسیدیم، استعدادیابی ای که نشان داد روزهای خوبی در انتظار هندبال ایران خواهد بود.

در مجموع اگر مسئولان ورزش از شما به عنوان رئیس فدراسیون هندبال بخواهند دیدگاه خود را برای اجرای طرح آمایش بیان کنید، مشخصا چه پاسخی خواهید داشت؟

در حال حاضر که این بخش مطرح نیست معتقدم باید نگاه یکسانی به همه جای کشور داشته باشیم و هیچ استعدادی را نادیده نگیریم. حتی اگر قرار بر اجرای چنین طرحی هم باشد بازهم معتقدم ضمن تقویت استان‌ها و شهرهای موفق نباید دیگر نقاط مستعد را نادیده بگیریم، یعنی باید یک اولویت‌بندی منطقی وجود داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها