مربی استقلال: برای تثبیت صدرنشینی‌مان با هدف پیروزی به مصاف راه‌آهن می‌رویم

میزبانی مدعیان از مهمانان متزلزل

استقلال فردا در شرایطی به مصاف راه‌آهن می‌رود که شاگردان امیر قلعه‌نویی در نیم فصل دوم با کسب 15 امتیاز نشان داده‌اند حسابی اسب خود را برای قهرمانی زین کرده و در مصاف با تیم علی دایی هم به چیزی جز پیروزی نمی‌اندیشند.
کد خبر: ۵۳۸۹۰۷

پس از آن‌که در آغازین دیدار هفته بیست و پنجم لیگ برتر، تیم‌های گهردورود و صبای قم به تساوی یک بر یک رضایت دادند، پیکارهای این هفته، فردا در حالی با برگزاری چهار دیدار دنبال می‌شود که یک سوی همه این بازی‌ها را مدعیان قهرمانی تشکیل می‌دهد. استقلال، تراکتورسازی، فولاد و سپاهان که رده‌های اول تا چهارم جدول را در اختیار دارند، در این هفته با شرایط به نسبت مشابهی تلاش خود را برای تثبیت و ارتقای موقعیت خود دنبال می‌کنند؛ چرا که هر چهار تیم میزبان تیم‌هایی هستند که در نیم فصل دوم اوضاع چندان مناسبی نداشته‌اند تا دست‌کم روی کاغذ کار برای آنها آسان به نظر برسد.

در عین حال هیچ‌کدام از این چهار حریف از پیش بازنده نبوده و بدشان نمی‌آید مقابل تیم‌های صدرجدولی خودی نشان بدهند و با شرایط روحی بهتر به استقبال هفته‌های حساس پیش‌ رو بروند.

بدیهی است مانند همیشه نگاه‌ها به دوئل امیر قلعه‌نویی با علی دایی دوخته شده است. دیدار دور رفت و در حالی که تماشاگران استقلال حسابی علی دایی را تشویق می‌کردند در نهایت به برتری 2 بر صفر استقلال مقابل راه‌آهن انجامید. این بار هم استقلال می‌خواهد با توجه به نتایج ضعیف راه‌آهن در نیم فصل دوم، شمار امتیازهای کسب شده از تیم علی دایی را به عدد شش برساند.

در حالی که آبی‌ها در هفت بازی اخیر خود در نیم فصل دوم با چهار پیروزی و سه تساوی 15 امتیاز ارزشمند اندوخته‌اند، راه‌آهن در نیم فصل دوم(با یک بازی کمتر) تنها پنج امتیاز کسب کرده است. این نتایج به هیچ عنوان خوشایند علی دایی نیست که تیمش در نیم فصل اول در جمع بالانشینان جدول قرار داشت. صرف‌نظر از انگیزه بالا که اصولا همه تیم‌ها مقابل استقلال و پرسپولیس دارند، علی دایی این بخت را دارد که از خستگی ساق بازیکنان ملی‌پوش استقلال نهایت بهره را ببرد. پژمان منتظری، خسرو حیدری، جواد نکونام و مجتبی جباری که از ابتدا در ترکیب تیم ملی مقابل لبنان به میدان رفتند، مطمئنا در دیدار با راه‌آهن اگر هم به استراحت روی نیمکت نپردازند توان 90 دقیقه بازی درگیرانه با تیم سختکوش دایی را نخواهند داشت. نکته‌ای که مجید صالح، مربی استقلال دیروز بر آن صحه گذاشت و گفت: باشگاه به فدراسیون نامه نوشت که با توجه به این‌که برخلاف همه جای دنیا بازیکنان ما 48 ساعت بعد از بازی در تیم ملی به لحاظ علمی توان حضور در این بازی را ندارند، بازی ما با تعویق برگزار شود. که با توجه به تقویم فشرده لیگ مورد موافقت قرار نگرفت. به هر حال این موضوع قبلا هم به ما لطمه زده است. در بازی با تراکتورسازی به خاطر حضور بازیکنان استقلال در تیم ملی، نکونام را به طور کامل از دست دادیم. رحمتی با مصدومیت بازی کرد و خسرو حیدری و پژمان منتظری هم تحت فشار بودند.

صالح در عین حال درباره راه‌آهن گفت: هر تیمی که جلوی استقلال بازی می‌کند، انگیزه زیادی دارد. بنابراین اصلا نمی‌شود به شرایط تیم‌ها نگاه کرد. همه بازی‌ها تا پایان فصل برای ‌ما حکم فینال را دارد. بدون شک راه‌آهن با تمام قوا به مصاف ما می‌آید. ما هم باید فکر کنیم تا زمانی که لیگ قهرمانان شروع نشده، حداکثر امتیازها را بگیریم تا فاصله خود را با تیم‌های پایین‌تر حفظ کنیم.

در دیگر بازی‌ها، تراکتورسازی اوج‌گرفته نیم فصل دوم که سایه به سایه استقلال حرکت می‌کند، فردا در تبریز پذیرای ملوانی است که همچون راه‌آهن در نیم فصل دوم چنگی به دل نزده و تنها یک پیروزی آن هم در هفته گذشته کسب کرده است.

اما فولاد خوزستان تیم سوم جدول که رکورد 16 بازی بدون شکست پیاپی را تا اینجای کار به ثبت رسانده است، پذیرای ذوب‌آهن است؛ حریفی که با وجود تغییر و تحولات در کادرفنی همچون نیم فصل اول متزلزل نشان می‌دهد و این امر می‌تواند فرصت خوبی برای تداوم روزهای خوش فولادی‌ها باشد.

سرانجام سپاهان، ضلع چهارم مدعیان قهرمانی، میزبان نفت آبادان قعرنشین است. نفت آبادان به همان اندازه که آسان می‌نماید به همان اندازه برای بقاء در لیگ به بازی انتحاری روی خواهد آورد و تقابل این دو انگیزه متفاوت می‌تواند بازی زیبایی را در فولادشهر رقم بزند.

برنامه ادامه بازی‌های هفته بیست و پنجم لیگ برتر

جمعه: بیستم بهمن

تراکتورسازی تبریز ـ ملوان انزلی، داور: محمدرضا اکبریان/فولاد خوزستان ـ ذوب‌آهن اصفهان، داور: محسن قهرمانی/ سپاهان اصفهان ـ نفت آبادان، داور: سیدحسن زرگر/ استقلال ـ راه‌آهن، داور: محسن ترکی

(بازی استقلال از ساعت 17 و دیگر دیدارها از ساعت 15 و 30 دقیقه آغاز می‌شود)

شنبه: بیست و یکم بهمن

نفت تهران ـ پرسپولیس

داماش گیلان ـ فجر سپاسی

آلومینیوم هرمزگان ـ پیکان

سایپای البرز ـ مس کرمان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها