نماینده‌ای که به اتهام «اخلال در بازار خودرو» دستگیر و به قرار وثیقه ده میلیاردی آزاد شده بود هفته گذشته با رأی اعضای کمیسیون صنایع به عنوان مأمور تحقیق و تفحص از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران انتخاب شد!
کد خبر: ۱۲۳۱۴۹۷

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از زیرمجموعه‌های وزارت صنعت و سازمان بالادست شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو محسوب می‌شود. هفته گذشته اعضای هیات تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در کمیسیون صنایع مجلس انتخاب شدند.
به گفته عبدا... رضیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با رأی نمایندگان عضو این کمیسیون، نادر قاضی‌پور، علیرضا محجوب، حمید گرمابی، رضا انصاری، سیدمهدی مقدسی، سیده‌حمیده زرآبادی، ولی ملکی، عبدا... رضیان، محمدرضا منصوری، محمد عزیزی و علی اسدی کرم به عنوان اعضای هیات این تحقیق و تفحص انتخاب شدند.
نکته مهم این‌که گروه صنعتی ایران‌خودرو و گروه خودروسازی سایپا زیرمجموعه سازمان گسترش هستند! درواقع این به آن معناست که محمد عزیزی، به‌عنوان متهم پرونده سایپا، به عضویت هیأتی در آمده که مأمور تحقیق و تفحص از سایپا است!
حال این‌که چرا و چطور نمایندگان مجلس برای روشن شدن ابهامات مالی و سرمایه‌گذاری‌های یک سازمان بزرگ و مهم کسی را انتخاب می‌کنند که اتفاقاً خود او دارای پرونده‌ای مفتوح در جریان تخلفات یکی از زیرمجموعه‌های این سازمان است، جای سؤال دارد.
هرچند اتهامات آقای عزیزی در دادگاه هنوز ثابت نشده، اما منطق حکم می‌کرد تا زمانی که وی متهم است، در جایگاه‌هایی چون عضو هیات تحقیق و تفحص قرار نگیرد. هیات‌های تحقیق و تفحصی که مجلس معین می‌کند معمولا با هدف کشف فساد در دستگاه‌های اجرایی تشکیل می‌شوند.
فریدون احمدی، نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ما گفت: در جریان تحقیق و تفحص‌ها به دلیل این‌که به جایی نمی‌رسد، نمایندگان خیلی رغبت به حضور ندارند.
محمدجواد حسینی‌کیا، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هم به خبرنگار ما تاکید کرد: دیگر مانند گذشته انگیزه برای حضور در هیات‌های تحقیق و تفحص وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها