پایان بلاتکلیفی پس از 9 ماه انتظار

کِشتی کُشتی در ساحل آرامش

بالاخره امروز تمام می‌شود؛ تعیین تکلیف رئیس فدراسیون کشتی را می‌گوییم. همان رشته‌ای که بار بیشتر مدال‌ها در مسابقات مختلف و به‌خصوص المپیک را به دوش می‌کشد. همان رشته‌ای که می‌گویند ورزش اول ایران است اما حالا شده یک بچه سرراهی!
کد خبر: ۱۲۱۷۹۸۵

9 ماه از آخرین روزی که رسول خادم از سمت خودش کنار رفت می‌گذرد و تازه امروز می‌خواهند برای کشتی، رئیس انتخاب کنند. بماند که در این چند ماه خیلی‌ها دلسرد شدند، خیلی از قهرمانان تمرینات خود را با بی‌انگیزگی دنبال کردند و خیلی‌ها حتی بی‌خیال مسابقات جهانی و المپیک شدند. نه این‌که دلشان نخواهد در این مسابقات مهم شرکت کنند، بلکه هیچ انگیزه‌ای نداشتند تا زیر یک خم بگیرند، سالتو بزنند و بارانداز کنند و در نهایت هم هیچ! حالا از امروز اتفاق‌های جدیدی خواهد افتاد و رئیس جدید بدون شک کار سختی پیش‌رو دارد. تا المپیک دقیقا یک سال دیگر زمان است و از همین امروز هم اگر کارها را شروع کنند باز هم دیر است.
از تایید صلاحیت ناپلئونی تا نفراتی که پشت خط ماندند در شرایطی که تایید صلاحیت علیرضا دبیر برای شرکت در مجمع 48 ساعت قبل از مجمع صادر شد خبری از تایید صلاحیت خادم و جدیدی به گوش نرسید تا مجمع امروز بدون حضور این دو کشتی‌گیر قدیمی برگزار شود. دو کشتی‌گیری که خیلی وقت است وارد دنیای سیاست شده‌اند و خیلی‌ها بر این عقیده‌اند که عدم تایید صلاحیت‌شان به همین دلیل است. البته دبیر هم دستی در سیاست دارد اما صلاحیت او بنا به دلایلی که مقامات امنیتی خودشان می‌دانند تایید شد تا او هم بتواند در انتخابات شرکت کند.
چه کسانی می‌توانند رای بدهند؟
در فهرست اعلام شده توسط وزارت ورزش و جوانان غیر‌از 31 استان که روسای هیات‌های آنها عضو مجمع هستند نفرات دیگری هم در این مجمع، حق رای دارند. البته در این میان نام بعضی چهره‌ها از جمله محمد بنا دیده نمی‌شود. همچنین نام مهدی علیاری، تنها مدال‌آور کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۸ مجارستان نیز میان اعضای مجمع دیده نمی‌شود.
نماینده ورزشکاران: حسن یزدانی، محمدعلی گرایی و مریم احمدی
نماینده مربیان: غلامرضا محمدی
نماینده داوران: سعید عباسی
نماینده باشگاه‌ها: باشگاه ستارگان ساری و بیمه رازی
علیرضا دبیر و معادلاتی که به‌هم ریخت
علیرضا دبیر روز دوشنبه به عنوان هفتمین نامزد تایید‌صلاحیت شده، رسما به جمع مدعیان ریاست پیوست تا به این ترتیب، مصاف انتخاباتی هم از تک‌قطبی بودن خارج شود. حالا حمید بنی‌تمیم که تا پیش از تایید صلاحیت دبیر به عنوان مدعی اصلی انتخابات خوانده می‌شد، حریف سرسخت و نامداری را پیش رو دارد که همین رقابت می‌تواند برای اهالی کشتی بسیار جذاب و سرنوشت‌ساز باشد. از سویی دیگر، بسیاری از اهالی کشتی نیز معتقد بودند حضور نداشتن چهره‌های نامدار در انتخابات کشتی، می‌تواند بر سطح کیفی مجمع تاثیر منفی داشته باشد که حالا با تایید صلاحیت علیرضا دبیر و حضورش در انتخابات می‌توان سطح کیفی مجمع را بسیار فراتر از قبل دانست.
نعمتی، سرپرست فدراسیون کشتی: خیالتان راحت؛ امروز می‌روم
بهروز نعمتی، سرپرست فدراسیون کشتی با تاکید بر این‌که کاملا برای برگزاری انتخابات امروز آماده هستیم، گفت: خیالتان راحت باشد من از ۲۶ تیر به بعد در فدراسیون کشتی نمی‌مانم و امیدوارم با رای اعضای مجمع، فرد اصلح سکان فدراسیون کشتی را در دست بگیرد. اولین کسی که به فرد منتخب تبریک بگوید من خواهم بود. وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا در صورت پیشنهاد به حضور در کشتی ادامه می‌دهد یا خیر، گفت: به هر حال من چند سال عضو هیات‌رئیسه فدراسیون کشتی بوده‌ام، اگر از من بخواهند می‌مانم اما از خدا می‌خواهم این درخواست را از من نداشته باشند.
دبیر فدراسیون کشتی: نام بنا در بین اعضای مجمع انتخاباتی بود
دبیر مجمع عمومی فدراسیون کشتی با اشاره به این‌که نام محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نیز جزو اعضای مجمع انتخاباتی فدراسیون بود، گفت: وزارت ورزش، اعضای مجمع انتخاباتی را بعد از اعلام حدود چهار برابر ظرفیت از سوی فدارسیون انتخاب کرد. با توجه به این‌که وزارت ورزش خواسته بود فدراسیون دخالتی در انتخاب اعضا نداشته باشد، برهمین اساس وزارتخانه خود اعضا را انتخاب و اسامی آنها در سایت فدراسیون منتشر شد.

رقابت 7 نفره برای یک صندلی ریاست
از آغاز اعلام وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری مجمع فدراسیون کشتی 21 نفر برای حضور در انتخابات این فدراسیون کشتی ثبت‌نام کردند که در میان آنها چهره‌های شاخصی همچون علیرضا حیدری، امیررضا خادم، عباس جدیدی، علیرضا دبیر، مجید خدایی و حمید بنی‌تمیم نیز حضور داشتند اما در نهایت از این تعداد تنها هفت نامزد توسط مراجع ذی‌صلاح برای حضور در انتخابات تایید نهایی شدند. با این حساب و برای شرکت در این کارزار انتخاباتی بنی‌تمیم،دبیر جاسم امیری، سیداصغر آزوره، علی‌اکبر جیره‌سرایی، عبدالمهدی نصیرزاده و محمدرضا صالحی برای رئیس شدن رقابت می‌کنند.

مازیار فیروزی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها