حاشیه‌های برکناری شفر همچنان دامن‌گیر آبی‌پوشان است

استقلال در وضعیت قرمز

وینفرد شفر خیلی زود فهمید در ایران چه خبر است. با این‌که او در خانه اش بود و هیچ پیشنهادی نداشت، پیشنهادی 300 هزار دلاری برای نیم فصل از استقلال دریافت کرد. وقتی آمد و متوجه شد مدیریت استقلال اشراف چندانی به فوتبال ندارد قدرت‌نمایی خود را در این باشگاه آغاز کرد.
کد خبر: ۱۲۰۵۳۳۳

به‌خصوصی پسر وینفرد شفر که بدون هیچ مدرک مربیگری توانست یکی از ارکان مهم استقلال شود! او بدون این‌که از چم و خم فوتبال خبری داشته باشد، کنار دست پدرش قرار گرفت و توانست در این باشگاه قدرت بگیرد. حالا اوضاع به قدری پیچیده شده که استقلال نمی‌داند باید با قرارداد 120 هزار دلاری ساشا شفر چه کند! او از اکثر مربیان ایران گرانتر است، حتی از علی دایی که سابقه بازی در بوندسلیگا را هم دارد. درباره فعالیت‌های ساشا و ارتباط او با بعضی دلال‌های فوتبال بحث زیاد است. بحث‌هایی که باشگاه باید تکلیف آنها را روشن کند.
استقلال در حال حاضر با خطر بزرگی روبروست. علاوه بر پول قرارداد فصل بعد ساشا و دیگر دستیاران، پول شفر هم بلاتکلیف است. او یک میلیون و 200 هزار دلار با استقلال قرارداد دارد که با توجه به وضع ارز هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود. وینفرد شفر این روزها در یکی از هتل‌های سعادت‌آباد است و منتظر. باشگاه استقلال در نامه‌ای که به این مربی داده او را اخراج نکرده، بلکه تعلیقش کرده است. این تعلیق هم دو هفته دیگر به پایان می‌رسد. یعنی دو هفته دیگر باید تکلیف شفر و استقلال روشن شود، والا این مربی همان کاری را می‌کند که قولش را به آبی‌ها داده است؛ شکایت به فیفا!
شفر فعلا ترجیح داده به طور کامل سکوت کند و هیچ چیز نگوید. دلیل هم مشخص است. او به نزدیکانش گفته اگر بخواهد حرفی بزند، باشگاه از آن استفاده و او را جریمه می‌کند. به همین خاطر به طور کامل سکوت کرده و قصد دارد بعد از اتمام تعلیقش درباره ماجراهای پیش آمده صحبت کند. او قصد دارد دست به افشاگری درباره پندار توفیقی معاون ورزشی سابق باشگاه استقلال بزند. شفر به نزدیکانش گفته عامل تمام اتفاقات در باشگاه شخص پندار توفیقی بوده است. او در گفت‌وگویی که با یکی از اعضای سابق هیات مدیره داشته، حرف‌های بسیار مهمی زده که شاید آن را هم در مصاحبه خود بیان کند. فعلا نکته اینجاست که شفر تا پایان تعلیقش سکوت می‌کند. او همچنین خواهان دریافت دلار به دلار قراردادش شده است. شفر گفته همه یک میلیون و 200 هزار دلار را از باشگاه استقلال می‌خواهد و اصلا قرار نیست به باشگاه بن یاس برود. این خبر خوبی برای باشگاه استقلال نیست. در این صورت باشگاه باید تمام قرارداد این مربی را پرداخت کند. در همین حال نظری جویباری، معاون سابق باشگاه استقلال هم به انتقاد از سیاست‌های فتحی و خطیر، معاونش در استقلال پرداخت و گفت: «حتی این مربی را به باشگاه دعوت نکردند که با او حرف بزنند. ناگهان تصمیم گرفتند او را برکنار کنند. الان این مربی هم می‌تواند به‌سادگی شکایت کند. در حالی که می‌شد از راه حل بهتری استفاده کرد.»
فتحی به رسانه‌ها گفته اصلا نگران دستمزد شفر نباشند و باشگاه غرامتی به این مربی نخواهد داد. ولی بعید به نظر می‌رسد اظهارات او نتیجه بخش باشد چراکه شفر به احتمال فراوان از استقلال شکایت می‌کند و در نهایت به پول خود می‌رسد. باید دید باشگاه در روزهای آینده به راه حلی برای جلوگیری از این مشکل بزرگ می‌رسد یا نه؟ شفر اگر شکایت کند بی شک مدیران بعدی استقلال به خاک سیاه خواهند نشست!

جلسه ناگهانی فتحی و فرهاد مجیدی

شایعه شده امیرحسین فتحی با یکی از مربیان سابق استقلال جلسه داشته و با او درباره آینده این باشگاه حرف زده است. قرار است این مربی روی نیمکت استقلال بنشیند. فرهاد مجیدی هم این شایعات را شنید و به همین خاطر روز گذشته به دیدار امیرحسین فتحی مدیرعامل باشگاه رفت. بعضی‌ها اعتقاد داشتند این جلسه برای حل مشکلات داخلی تیم و همین‌طور برنامه‌ریزی برای بازی‌های پیشرو است ولی فرهاد نزد مدیرعامل رفت تا گلایه کند و بفهمد آیا شایعات درباره حضور مربی ایرانی در فصل بعد جدی است یا نه؟ مجیدی اگر مطمئن شود این اتفاق می‌افتد قبل از پایان فصل استقلال را ترک خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها