باشگاه استقلال تلاش می‌کند با پول فروش بازیکن‌اش بدهی سرمربی برکنارشده خود را بدهد

صیادمنش پول شفر را می‌دهد!

کد خبر: ۱۲۰۴۲۹۰

باشگاه استقلال تهران به هواداران می‌گوید نگران نباشند. این باشگاه به تازگی وینفرد شفر، سرمربی مطرح خود را برکنار کرده است.
وضعیت اما زمانی نگران‌کننده می‌شود که همه می‌فهمند قرارداد این مربی برای فصل بعد یک میلیون و 200 هزار دلار بوده است. دو سال قبل قرارداد شفر در زمان مدیریت افتخاری تمدید شد و قرارداد اولیه این مربی برای نیم‌فصل 300 هزار دلار بود. در فصل دوم قرارداد به یک میلیون دلار رسید و برای فصل سوم به یک میلیون و 200 هزار دلار؛ یعنی فقط 200 هزار دلار کمتر از آخرین قراردادی که کارلوس کی‌روش با تیم ملی ایران امضا کرده بود!
امیرحسین فتحی و اعضای هیات‌مدیره باشگاه نسبت به عملکرد مدیریت قبلی اعتراض دارند، ولی تلاش می‌کنند این اعتراض را رسانه‌ای نکنند.
در آخرین جلسه هیات‌مدیره باشگاه استقلال اعضای هیات‌مدیره به این قرارداد مالی به‌شدت معترض بوده و به فتحی می‌گفتند: «چطور باید پول را جور کنیم و به وینفرد شفر بدهیم؟!» در نهایت همین فشارها و افکار باعث شد تا باشگاه تصمیم به برکناری این مربی بگیرد.
همان‌طور که همه مسؤولان از جمله مسؤولان وزارت ورزش می‌گویند باشگاه استقلال حق دارد درباره آینده نیمکت خود تصمیم‌گیری کند، ولی باید تکلیف بدهی وینفرد شفر را هم مشخص کند.
باشگاه ظاهرا در این‌باره تلاش می‌کند. امیرحسین فتحی در این باره می‌گوید: «بله، می‌خواهیم برای جدایی شفر کمترین هزینه رقم بخورد. با او جلسه‌ای می‌گذاریم و صحبت می‌کنیم.»
او با انتقاد شدید از قرارداد مالی وینفرد شفر هم توضیح می‌دهد: «متاسفانه با شفر قرارداد غیر‌حرفه‌ای امضا شده است. مرسوم نیست مربی حق فسخ داشته باشد، ولی باشگاه این حق را نداشته باشد. مبلغ نجومی با او بسته شده است. قرارداد او بالای یک میلیون دلار است. شاید در جام‌جهانی هفت هشت مربی قراردادشان بیش از یک میلیون دلار بود. ساشا شفر هم بدون داشتن مدرک معتبر آنالیزوری، قرارداد بالایی با استقلال بسته بود. ما قرارداد خوبی با شفر نداشتیم. قراردادی یکطرفه داشتیم.»
شفر مسؤولان باشگاه را تهدید به شکایت در فیفا کرده و برای فتحی پیام فرستاده که در صورتی پای میز مذاکره می‌نشیند که بتواند پولش را نقدی بگیرد و برود، در غیر این صورت تصمیم به شکایت خواهد گرفت. باشگاه استقلال اما در تلاش است با فروش اللهیار صیادمنش این خطر را رفع کند.
به گفته فتحی این بازیکن با پیشنهاداتی اروپایی روبه‌روست و به‌زودی ترانسفر می‌شود. حتی خبر رسیده این بازیکن فروخته شده و به‌زودی به باشگاه فنرباغچه ترکیه ملحق خواهد شد. استقلالی‌ها در تلاش هستند این بازیکن را با رضایتنامه یک میلیون و 200 هزار دلاری به فروش برسانند تا بتوانند همین پول را به وینفرد شفر بپردازند.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها