فرهاد مجیدی به طور رسمی جانشین وینفرد شفر شد

برکناری 16 میلیارد تومانی!

بارانی که بالای شهر ایستاده بود، عاقبت بارید. بعد از حضور فرهاد مجیدی در استقلال، گمانه‌زنی این بود که اگر وینفرد شفر نتواند در این باشگاه موفق باشد، خیلی زود جای خود را به فرهاد خواهد داد. از آن روز این شایعه روز به روز جدی‌تر شد و بعد از نتایج اخیر باشگاه تصمیم گرفت تا مربی آلمانی را از کار برکنار و به صورت رسمی فرهاد را جانشین او کند. این یعنی شفر از کار اخراج شده است و به همین خاطر می‌تواند با مراجعه به فیفا غرامت بگیرد. البته باشگاه استقلال نگران این موضوع نیست و همه نوع ریسکی را به جان خریده است. کامران منزوی عضو هیات مدیره این باشگاه می‌گوید: «16میلیارد تومان پول مهم‌تر است یا احساس هواداران؟!»
کد خبر: ۱۲۰۳۷۱۷


در هر صورت باشگاه استقلال بعد از دو روز مذاکره با فرهاد مجیدی سرانجام تصمیم گرفت تا این مربی را جانشین وینفرد شفر کند. دیروز تلاش کردیم تا با مربی آلمانی درباره اخراجش گفت‌وگویی داشته باشیم که او در پاسخ به خبرنگار جام‌جم گفت: «من شما را نمی‌شناسم و به همین خاطر حرفی نمی‌زنم!»
روز گذشته سایت رسمی باشگاه استقلال در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «پیرو عملکرد اخیر تیم استقلال و عدم‌استفاده مطلوب و بهینه از نیروهای موجود و با توجه به ارزیابی‌های فنی به‌عمل‌آمده و نیز نارضایتی گسترده کارشناسان، پیشکسوتان و هواداران فهیم باشگاه، فعالیت آقایان وینفرد شفر و ساشا شفر در تیم استقلال معلق شد. بدیهی است که در پایان فصل جاری مذاکرات لازم بین طرفین درباره وضعیت همکاری انجام خواهد گرفت. همچنین آقای فرهاد مجیدی، عضو کادر مربیگری تیم فوتبال بزرگسالان در پنج بازی باقیمانده {سه بازی در لیگ و دو بازی در آسیا} به‌عنوان سرمربی موقت، امور فنی تیم را تام‌الاختیار تحت نظر خواهد داشت.»
ماجرای توافق با مجیدی هم 48 ساعت طول کشید. شب بازی با پدیده در هتل تیم، فتحی و خطیر با او جلسه‌ای برگزار کردند. سپس در بازگشت به تهران این صحبت‌ها ادامه پیدا کرد. به گفته فتحی و منزوی فرهاد در مذاکرات شرط کرده فصل آینده سرمربی نباشد و تنها در 5 بازی پیش‌رو سرمربی تیم خواهد بود. فرهاد در صحبت‌هایی که با فتحی داشته، تاکید کرده: «بعدا سرمربی نمی‌مانم، فقط دستیار. البته در صورتی که مربی خوب خارجی بیاورید به عنوان دستیار فعالیتم را ادامه می‌دهم.»
فتحی ظاهرا همه اعضای هیات مدیره را در جریان برکناری شفر و حضور مجیدی قرار نداد. میرشاد ماجدی، عضو هیات مدیره باشگاه دیروز بعد از انتشار خبر برکناری شفر و حضور فرهاد گفت: «واقعیت من بی‌خبر هستم و چیزی نگفته‌اند. یعنی ما جلسه‌ای در هیات مدیره نداشتیم که بخواهند اعلام کنند ولی ما در جلسه آخری که داشتیم به آقای فتحی تفویض اختیار کردیم و گفتیم ایشان می‌تواند از اختیاراتش برای تغییرات استفاده کند. کلا انتخاب سرمربی با مدیرعامل است.»
موضعگیری‌ها درباره حضور فرهاد در استقلال متفاوت بود. خیلی‌ها به صفحه او رفتند و به این مربی تبریک گفتند. بعضی‌ها هم اعلام کردند حضور او اشتباه بوده است. علی فتح الله زاده مدیرعامل سابق باشگاه در این باره توضیح داد: «ما یکسری سرمایه‌های خوب در استقلال داریم که اگر نتوانیم از آنها مراقبت کنیم این سرمایه‌ها را می‌سوزانیم. متأسفانه برخی برای نجات خودشان از محبوبیت و جایگاه بازیکنان خوش‌نام استفاده می‌کنند که این موضوع خیلی خطرناک است. فرهاد مجیدی عاقل است و می‌داند که سرمربیگری استقلال سخت خواهد بود امیدوارم باشگاه استقلال با خود فرهاد مجیدی هماهنگ کند که یک مربی بزرگ خارجی فصل آینده به استقلال بیاید یا اگر فرهاد دوست دارد سرمربی باشد حتما یک دستیار بزرگ در کنار خودش داشته باشد وگرنه مطمئن باشید او به مشکل می‌خورد. مجیدی البته این مسائل را می‌داند و من امیدوار هستم با حضور یک چهره استقلالی، استقلال بعد از چند سال به یک قهرمانی برسد.»
یک منبع آگاه در باشگاه استقلال هم فاش کرد امیرحسین فتحی به دنبال حضور مربی خارجی در فصل جدید است. هر چند این روزها شایعات از بازگشت احتمالی قلعه‌نویی به این باشگاه حکایت دارد ولی فتحی به نزدیکانش و همینطور به فرهاد مجیدی گفته است قرار نیست فصل بعد مربی ایرانی بیاید و هدفش جذب مربی خارجی است. او گفته اگر قیمت وینفرد شفر هم اینقدر بالا نبود شاید او را حفظ می‌کردند اما در تلاش هستند تا بتوانند برای فصل جدید یک مربی با قیمت 300 تا 400 هزار دلار جذب کنند.

منزوی: مجیدی ریسک کرد
کامران منزوی، عضو هیات مدیره باشگاه استقلال درباره حضور فرهاد مجیدی به جای شفر گفت: «فرهاد مجیدی پنج بازی سرمربی استقلال است و او امور را برعهده می‌گیرد تا ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد. فرهاد هیچ‌وقت به‌دنبال این نبوده که سرمربی دائم باشد و تفکرات مدیریت هم این نیست. او به عنوان یک استقلالی ریسک کرده که این مسؤولیت را قبول کرده است. به هر حال او فقط تا پایان فصل سرمربی استقلال است.»
منزوی ادامه داد: «مجیدی سال 76 که سرپرست تیم بودم، به استقلال آمد. بچه‌های آن دوره از علیرضا منصوریان و مهدی پاشازاده گرفته تا محمد نوازی، اصغر رسول‌زاده و پیروز قربانی در تیم‌های مختلف کار می‌کنند. به این اسامی باید، مهدی هاشمی‌نسب، محمد خرمگاه و حتی علی چینی را اضافه کرد. برای مجیدی قرعه استقلال افتاد و امیدوارم موفق باشد.وقتی هم فتحی مدیرعامل باشگاه تلفنی همه اعضا را در جریان این انتخاب قرار داد. ما هم به او اختیار تام دادیم.»

بهتاش فریبا: باورم نمی‌شود!
بهتاش فریبا، سرپرست سابق و عضو کمیته فنی تیم استقلال درباره انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی جدید استقلال نظر جالبی دارد. او می‌گوید: «من گفته بودم پایان فصل تغییرات صورت بگیرد، چون سه دیدار تقریبا راحت برای استقلال در پیش است. تنها بازی سخت استقلال مقابل صنعت نفت آبادان است که نه برای سهمیه می‌جنگد و نه دغدغه سقوط دارد. هنوز باورم نمی‌شود که مجیدی سرمربی موقت استقلال شده است، چون روز گذشته عنوان کردند چنین چیزی درست نیست. برای مجیدی آرزوی موفقیت می‌کنم.»

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها