اختلافات فرهاد مجیدی و شفر بر سر ترکیب تیم و نتایج استقلال، ظاهرا به جدایی پیرمرد آلمانی ختم خواهد شد

فرهاد به جای شفر؟

کد خبر: ۱۲۰۳۵۰۱

استقلال دوباره باخت. بعد از شکست مقابل الهلال، بازیکنان این تیم عهد کردند به ایران برگردند و با نتایج درخشان حتی به قهرمانی لیگ برتر برسند. وقتی پرسپولیس مقابل سپاهان مساوی کرد به نظر می‌رسید قرمزها دوباره به استقلال تعارف زدند. بازیکنان هم کلی انگیزه داشتند و می‌خواستند شکست مقابل الهلال را جبران کنند. آنها حتی می‌گفتند در ادامه مسیر لیگ قهرمانان آسیا العین و الدحیل را هم می‌برند و به مرحله بعد می‌رسند، ولی در اولین بازی پس از بازگشت همه چیز خراب شد. استقلال در مشهد به پدیده باخت تا شانس خود را بسیار کم کند و در عوض شانس پرسپولیس برای قهرمانی بیشتر شود. حالا خیلی از هواداران استقلال قهرمانی را از دست رفته می‌بینند و در مقابل، تیم رقیب را در قامت قهرمان تصور می‌کنند.
در همین حال خبرهای مختلفی از باشگاه به بیرون درز کرده که در نوع خود جالب است. فرهاد مجیدی بر سر مسائل فنی با وینفرد شفر به اختلاف خورده و حتی چند بار به انتقاد از مهره چینی این مربی پرداخته است. اولین اعتراض قبل از بازی با الهلال بود. در آن مسابقه وینفرد شفر تصمیم گرفت امید نورافکن را به وینگر چپ ببرد، روزبه چشمی را در هافبک دفاعی بازی دهد و ایسما را از ترکیب بیرون بگذارد. فرهاد مجیدی اعتقاد داشت تصمیمات شفر اشتباه است و نباید حداقل نورافکن را به پست وینگر چپ منتقل می‌کرد. امید در دیدار سپاهان هافبک دفاعی بود و عملکرد خوبی داشت. فرهاد به شکل اعجاب‌انگیزی در رختکن پیش بینی کرده بود استقلال دیدار با الهلال را می‌بازد و در لیگ هم شانسی نخواهد داشت!
وینفرد شفر با وجود شکست تیم در دیدار با الهلال، در بازی پدیده هم دوباره دست به تغییرات زد. او وریا غفوری را در وینگر راست بازی داد. پژمان منتظری را به دفاع راست برد. داریوش شجاعیان را از پست وینگر چپ به پست هافبک دفاعی برد. روزبه چشمی کم‌سرعت و کند را هم از پست هافبک دفاعی به دفاع آخر منتقل کرد. این تغییرات در ترکیب‌بار دیگر با انتقاد فرهاد مجیدی روبه‌رو شد. او اعتقاد داشت این تغییرات مداوم همه بازیکنان استقلال را گیج کرده و حتی به انتقاد از وینفرد شفر پرداخته‌اند. او از زمانی که به استقلال آمده، از تغییرات دست برنداشته است. در فصل جاری هم معمولا چند بازیکن فقط در ترکیب جایگاه ثابت داشتند؛ مثل گلر! اکثر بازیکنان با تغییر پست روبه‌رو بودند. مثلا گادوین منشا از زمان حضور در استقلال هم در کناره‌ها بازی کرده هم در نوک. مرتضی تبریزی هم وینگر راست بوده و هم فوروارد. فرشید اسماعیلی که مصدوم شده، غیر از نوک در تمام پست‌های هجومی و حتی هافبک دفاعی بازی کرد. پژمان منتظری معمولا بین دفاع راست و میانی و همین‌طور چشمی بین دفاع آخر و هافبک دفاعی معلق بوده است. خیلی از پیشکسوتان استقلال هم اعتقاد دارند تغییرات مداوم او در ترکیب، یکی از عوامل ناکامی‌های استقلال بوده است. شفر با وجود این انتقادها اما دوباره به تغییرات ادامه داد تا در دیدار با پدیده هم به مشکل بخورد. بعضی از بازیکنان داخل تیم به شوخی و خنده می‌گویند او اگر پنج سال دیگر هم مربی استقلال بماند تا آن زمان هم تغییرات در ترکیب خواهد داشت و از بازیکنان در پست تخصصی‌شان استفاده نمی‌کند.

گزینه مجیدی چقدر جدی است؟

از روزی که فرهاد مجیدی دستیار وینفرد شفر شد شایعات زیادی درباره آینده او در استقلال مطرح شد. خیلی‌ها اعتقاد داشتند مجیدی آمده تا جای این مربی را در آینده بگیرد. وینفرد شفر هم ظاهرا به این مساله اعتقاد داشت و در یکی از مصاحبه‌هایش گفته بود او نیاز به تجربه بیشتر دارد ولی می‌تواند در آینده سرمربی آبی‌ها باشد. دیروز خبر رسید باشگاه تصمیم خود را برای برکناری وینفرد شفر گرفته است. گفته می‌شود در شب باخت مقابل پدیده بعضی از مسؤولان باشگاه به صورت تلفنی با فرهاد درباره جانشینی وینفرد شفر صحبت کرده‌اند. آنها به این مربی گفته‌اند موقتا جای او را بگیرد و وضعیت تیم را سر و سامان دهد تا برای فصل بعد تکلیف مشخص شود. ظاهرا اصرار فرهاد این است که قراردادش به عنوان سرمربی حداقل یک و نیم فصل باشد و این‌طور نباشد که در پایان فصل یک سرمربی جدید به تیم بیاید. دیروز هم اکثر سایت‌ها از برکناری قطعی شفر و جانشینی فرهاد خبر دادند و باید دید در روزهای آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها