امروز؛ آغاز هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران ؛

فشار به صدر در نصف جهان / استقلال با ماشین به تراکتور می‌رسد؟

گفت‌و‌گوی اختصاصی جام‌جم با ستاره این روزهای لیگ برتر

اما و اگر های پاتوسی برای ماندن در استقلال

«آیاندا پاتوسی»؛ این اسم در حال حاضر به استقلالی‌ها آرامش و امید می‌دهد. در بحبوحه نقل و انتقالات زمستانی، وقتی کار برای جذب این بازیکن اهل افریقای جنوبی به مویی بند شد، همه از خود پرسیدند این بازیکن ارزش این همه تقلا را دارد؟ او در همان بازی اول جواب این پرسش را داد و در ادامه آنقدر خوب بود که به بازیکن اول آبی‌ها تبدیل شد. پاتوسی این روزها مشتریان خوبی پیدا کرده؛ اما مدیران استقلال هم نمی‌خواهند قصه تیام دوباره نوشته شود. با این بازیکن درباره حال و روز خودش و استقلال حرف زدیم.
کد خبر: ۱۲۰۱۳۵۷

همه کارشناسان فوتبال با تعجب از این حرف می‌زنند که پاتوسی خیلی زود جا افتاده است. چطور این‌قدر زود با تیم هماهنگ شدی؟
استقلال، تجربه اول من در خارج از کشورم نبود. این برای اولین بار نبود که در کشوری خارج از افریقا بازی می‌کردم. تجربه بازی در اروپا و بلژیک را داشتم و می‌دانستم چطور باید خود را هماهنگ کنم. البته فضای درون تیم استقلال هم کمک بسیاری به من کرد تا این هماهنگی در سریعترین زمان ممکن صورت بگیرد. استقلال تیم بسیار خوبی دارد. اعضای کادر فنی بازیکنان همه با من حرفه‌ای رفتار کردند. در این تیم همه ارتباط خیلی خوبی با هم داریم و همه دنبال یک هدف هستیم. من در استقلال خیلی راحت هستم و مشکلی ندارم. در استقلال از روز اول برخورد خیلی خوبی دیدم و این کمکم کرد که بهتر و زودتر جا بیفتم.
در استقلال با کدام بازیکن رفیق‌تر هستی؟
در استقلال با همه ارتباط خوبی دارم. همه با هم رفیق هستیم. این رابطه خوب کمک می‌کند که تیم بهتر عمل کند.
چرا استقلال را انتخاب کردی؟
‌ پیشنهادی از طرف مدیر برنامه‌هایم گرفتم استقلال بود. طبیعی است که بلافاصله در اینترنت تحقیق کردم.
متوجه شدم استقلال تیم بزرگ و پرافتخاری است و در ایران و آسیا عنوان دارد. همین‌طور متوجه شدم هواداران پرشوری در کنار تیم هستند.
هوادران همان طور بودند که در اینترنت خوانده بودی؟
بله. بسیار پرشورتر. آنها هم در تهران کنار ما هستند، هم در شهرها و حتی وقتی برای لیگ قهرمانان از کشور خارج می‌شویم، در خارج از ایران هم کنار ما هستند. استقلال تیم بزرگی است و برای این هواداران عظمت بیشتری پیدا کرده است. از این‌که استقلال را انتخاب کردم خیلی خوشحالم.
با استقلال تمدید می‌کنی؟
من دوست دارم در استقلال بمانم. اما آینده‌ام مشخص نیست. نمی‌توانم درباره آینده حرف بزنم چون عناصر دیگری غیر از خودم هم در تعیین آینده زندگی و حرفه‌ای من نقش دارند.
دربی را چطور دیدی؟ فضای ورزشگاه و بازی چگونه بود؟
فضای کم نظیری در دنیای فوتبال بود و خوشحالم که بخشی از این اتفاق بزرگ بودم. بدون تردید دربی در تاریخ زندگی حرفه‌ای من جای ویژه‌ای پیدا کرد.
اما خیلی متاسفم که نتوانستیم برنده آن بازی باشیم. ما بهتر بازی کردیم اما بالاخره فوتبال است و اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی در آن زیاد می‌افتد. جو ورزشگاه فوق‌العاده بود و خیلی جذبم کرد.
هدف فعلی ات در فوتبال چیست؟
در حال حاضر فقط یک هدف دارم: بتوانیم با استقلال بهترین نتایج را بگیریم و رضایت هواداران را کسب کنیم.
خیلی دوست دارم فصل برای ما همان طور تمام شود که هواداران می‌خواهند. امیدوارم این طور شود.

خطر جدایی پاتوسی از استقلال جدی است!

پاتوسی در استقلال آن قدر خوب بازی کرده که هواداران و باشگاه، خواهان حفظش باشند. این بازیکن تکنیکی است و در کارهای هجومی توانسته قدرت زیادی به استقلال ببخشد. گل اخیر او مقابل سپاهان ارزش زیادی داشت و باعث شد وینفرد شفر هم بابت آینده، کمی خیالش راحت شود.
فصل گذشته مامه هم در آسیا و لیگ برتر ایران درخشید؛ اما با پیشنهادهای اغواکننده عربی از دست استقلال رفت. گویا داستان تیام قرار است در مورد پاتوسی هم تکرار شود. پاتوسی در گفت‌و‌گو با جام‌جم تاکید کرد که دوست دارد در استقلال بماند اما ادامه صحبت‌های او تامل برانگیز است. جایی که گفت عناصر دیگری برای ماندن من در استقلال نقش دارند. شاید منظور او باشگاه کیپ‌تاون باشد که با اطلاع از درخشش پاتوسی در استقلال، رقم درخواستی خود را برای آزاد کردن این بازیکن افزایش داده است.
مدیران استقلال می‌خواستند اشتباه مدیران قبلی را جبران کنند. به همین دلیل با پاتوسی توافق کرده اند ولی مشکل اینجاست که یادشان رفته همین توافق را در زمان امضای قرارداد با مالک اصلی این بازیکن یعنی باشگاه کیپ تاون هم انجام دهند. حالا شاید دندان گردی کیپ‌تاون برای آزاد کردن این بازیکن قرضی، به سد بزرگ استقلال تبدیل شود.

مرتضی رضایی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها