مرد نقره‌ای المپیک از گلایه‌هایش پس از خداحافظی می‌گوید

دوست نداشتند در تکواندوی ایران باشم

محمد باقری‌معتمد و خداحافظی از دنیای تکواندو. برایش گرفتن این تصمیم خیلی سخت بود اما سرانجام این اتفاق افتاد؛ مرد نقره‌ای المپیک لندن پس از آن که چند جراحی اجباری را انجام داد حالا از دلایل رفتنش می‌گوید. او دلش از خیلی‌ها پر است و می‌گوید آنها باعث شدند مدتی از تیم ملی دور باشد و در نهایت از تیم ملی خداحافظی کند.
کد خبر: ۱۲۰۰۸۲۴

چه کسانی نمی‌خواستند تو در تکواندو باشی؟ می‌توانی نام ببری؟
فایده‌ای ندارد. من پس از المپیک آسیب دیدم و به اجبار چند عمل جراحی انجام دادم، اما بعضی‌ها باعث شدند از تیم ملی دور باشم. مشکلات زیادی در این مدت داشتم که به خاطر آن مجبور شدم راهی خارج از کشور شوم.
در این مدت چه کار می‌کردی؟
انفرادی تمرین می‌کردم. منتی نیست اما در این مدت پیشنهادهای زیادی از کشورهای دیگر داشتم که قبول نکردم. با چند نفر از استادان و خانواده‌ام مشورت کردم و در نهایت به این نتیجه رسیدم که زیر پرچم کشور خودم از دنیای تکواندو خداحافظی کنم. دوست نداشتم تابعیت خودم را تغییر دهم و در نهایت تصمیم به برگزاری دوره‌های آموزشی گرفتم.
خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند که تو زودتر از اینها از دنیای قهرمانی خداحافظی کنی.
خیلی امیدوار بودم که با دریافت حق و حقوق خود از فدراسیون با هوگوی تیم ملی کشور خودم باز هم در رقابت‌های معتبر کسب مدال کنم، ولی بعضی‌ها دوست نداشتند معتمد در تکواندوی ایران باشد و سرانجام نیز قید آن را زدم.
انگار خیلی ناراحت شده‌ای؟
گله‌مندم. حق مرا خوردند. هیچ‌کس هم برای این حق من پادرمیانی نکرد. چند سال از بهترین روزهای عمر ورزشی‌ام هدر رفت. خیلی‌ها دوست نداشتند موضوع من و فدراسیون به سرانجام برسد و سنگ‌اندازی می‌کردند.
شنیده‌ایم که قرار است در هند مربی شوی.
چند سالی است که در کشورهای مختلف سمینارهای آموزشی در کشورهای مختلف برگزار کرده‌ام و همین موضوع باعث دیده شدن من در دنیای مربیگری شد و با پیشنهاد فدراسیون تکواندوی هند برای یک‌سال به‌عنوان مربی با این تیم همکاری خواهم کرد. به‌زودی با تیم ملی هند به رقابت‌های انتخابی گرنداسلم می‌رویم و پس از آن نیز یک هفته در چین تمرین کرده و اگر روادید من صادر شود به رقابت‌های جهانی منچستر می‌روم و در غیر این صورت بعد از مسابقات قهرمانی جهان کار خود را پیگیری خواهم کرد.

مرتضی رضایی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها