بعد از وقفه‌ای حدودا یک ماهه از امشب و با شروع مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان اروپا، هیجان فوتبالی بار دیگر به قاره سبز برمی‌گردد. نکته جالب اینجاست که هر سه تیم انگلیسی حاضر در این مرحله امشب بازی‌های خود را برگزار می‌کنند. لیورپول که در مرحله قبلی توانست بایرن مونیخ را از این رقابت‌ها حذف کند، امشب در ورزشگاه آنفیلد میزبان پورتو است.
کد خبر: ۱۱۹۹۹۹۲

من‌سیتی هم که با پپ گواردیولا در اندیشه کسب اولین قهرمانی در این رقابت‌هاست، در ورزشگاه جدید تاتنهام در لندن مهمان شاگردان پوچتینو است.
تاتنهام و من‌سیتی که در سال‌های اخیر رقابت سختی در لیگ برتر انگلیس داشته‌اند، برای اولین بار در لیگ قهرمانان به مصاف هم می‌روند. تاتنهامی‌ها به هیچ وجه نمی‌خواهند اولین بازی اروپایی‌شان در ورزشگاه جدید را با خاطره بد پشت سر بگذارند. نکته جالب اینجاست که این دو تیم بعد از پشت سر گذاشتن رقبای آلمانی خود به این مرحله رسیده‌اند. اسپرزها در مرحله قبلی توانستند دورتموند را کنار بزنند و سیتیزن‌ها هم با قدرت در دو بازی رفت و برگشت شالکه را با نتیجه 10 بر 2 پشت سر گذاشتند.
از سوی دیگر، تاتنهامی‌ها نمی‌خواهند این فرصت را که بعد از هشت سال به آن رسیده‌اند به این راحتی از دست بدهند. در واقع این اولین‌بار طی هشت فصل گذشته است که اسپرزها به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان رسیده‌اند. اما من‌سیتی دقیقا در نقطه مقابل آنها قرار دارد. آبی‌های منچستر در چهار فصل گذشته سه‌بار توانسته‌اند به این مرحله برسند. البته آمار و ارقام تقابل‌های این دو تیم در چند فصل گذشته، جای چندان امیدواری برای طرفداران تاتنهام نمی‌گذارد.
اسپرزها از سال 2016 که 2 بر یک در ورزشگاه اتحاد برنده شدند، سه سال است در حسرت کسب برد مقابل من‌سیتی مانده‌اند. در این مدت دو تیم پنج بازی برابر هم انجام داده‌اند که منچسترسیتی چهار برد کسب کرده و یک بازی با تساوی تمام شده است. یکی دیگر از نکات جالب بازی امشب، تقابل پپ و پوچتینو است. این برای پانزدهمین بار است که تیم‌های تحت هدایت این دو مربی مقابل هم قرار می‌گیرد؛ اما کفه ترازو به شدت به سمت پپ سنگینی می‌کند. گواردیولا توانسته هشت‌بار همتای آرژانتینی خود را شکست دهد و فقط دو بار مقابل او تن به شکست داده است.
از طرف دیگر، مشکل اصلی تاتنهام در این بازی خط حمله آتشین من‌سیتی در این فصل از فوتبال اروپا است. این تیم در این فصل از لیگ قهرمانان تاکنون 26 گل به ثمر رسانده که بیش از بقیه تیم‌هاست. این تیم همچنین در 23 بازی قبلی خود 21 بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته است.
در دیگر بازی این مرحله، به نظر می‌رسد شاگردان یورگن کلوپ کار چندان سختی در خانه مقابل پورتو نداشته باشند. این هفتمین دیدار این دو تیم در بازی‌های اروپایی به حساب می‌آید که سهم قرمزهای آنفیلد سه پیروزی بوده و در هیچ بازی شکست نخورده‌اند. این برای دومین سال متوالی است که این دو تیم در مرحله حذفی لیگ قهرمانان مقابل هم قرار می‌گیرند.
مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان
سه‌شنبه 20 فروردین
لیورپول - پورتو (23:30)
تاتنهام - منچسترسیتی (23:30)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها