در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ایران مطرح شد
برای دستیابی راحتتر مخاطبان به وبینار، لازم است یک صفحه وب بهینهسازی شده را راهاندازی کنید تا آنها با مراجعه و ثبتنام در آن، بتوانند آسان و راحت از وبینار شما استفاده کنند. داشتن یک صفحه نامنویسی کامل و بینقص تضمینکننده موفقیت در ادامه راه برگزاری وبینار خواهد بود. اما برای آمادهسازی آن، رعایت نکاتی بسیار مهم است:
تشریح موضوع وبینار و برشمردن مزایای شرکت در آن
اعلام تاریخ و زمان برگزاری وبینار
معرفی سخنرانان شرکتکننده
ارائه فرم نامنویسی برای شرکت در وبینار
پساز نامنویسی باید یک پیام تشکر برای هریک از مخاطبان ارسال و به آنها اعلام شود «مراحل ثبتنام شما با موفقیت انجام شده است.» بهتر است این پیام، هم حاوی اطلاعات تاریخ و ساعت برگزاری وبینار و همچنین لینک پیوستن به وبینار در زمان آغاز آن باشد. برای راحتی کار میتوانید از نرمافزارهای میزبان وبینار استفاده کنید که همه این مراحل را بهصورت خودکار برای شما انجام میدهند.
بسیار خوب است که در پیام تشکر از مخاطبان بخواهید اگر پیش از شروع وبینار پرسشی دارند، درصورت تمایل مطرح کنند. اینکار باعث میشود مخاطب از میزان اهمیت دادن شما به موضوع وبینار آگاهی پیدا کند و به این ترتیب شانس شما برای جلب توجه مخاطبان در طول وبینار نیز افزایش مییابد. در این مرحله باید بهدنبال تبلیغات و افزایش مخاطبان وبینار خود باشید. در ادامه با روشهای بسیار موثری برای این منظور آشنا خواهیم شد.
1. برای شرکت در وبینارتان «تبلیغ» کنید
حال که بستر دسترسی به وبینار با موفقیت آماده شده است، میتوانید تبلیغات را آغاز کنید. اینکه چه زمانی برای شروع تبلیغات مناسب است به خودتان بستگی دارد. معمولا بیشتر افراد یک هفته قبل از زمان وبینار تبلیغات خود را آغاز میکنند، اما بهتر است برای اینکه وقت کافی داشته باشید تا درصورت لزوم تغییراتی را اعمال کنید، حداقل دو هفته زودتر شروع به تبلیغ کنید. البته پساز چندبار برگزارکردن وبینار، دید مناسبی از سرعت نامنویسی مخاطبانتان پیدا میکنید و بهراحتی میتوانید زمان شروع تبلیغات خود را تنظیم کنید.
2. «نوار خوشامدگویی» درست کنید
اگر با نوار خوشامدگویی (Hello bar) آشنا نیستید، تنها باید بدانید نقش آن در افزایش تعداد مخاطبان بالقوه برای شرکت در وبینار شما بسیار موثر است. نوار خوشامدگویی معمولا در بالای صفحه قرار میگیرد و کاملا پهنای صفحه مرورگر را پوشش میدهد. اگر در تیمتان یک طراح وبگاه حرفهای داشته باشید، ممکن است این نوار را در پایین صفحه نیز تعبیه کند.
میتوانید در نوار خوشامدگویی یک یا دو جمله در ارتباط با محتوای وبینارتان بنویسید و همراه آن لینک یا فراخوان مشارکت در وبینار را نیز قرار دهید. شک نکنید استفاده از نوار خوشامدگویی در صفحه وبگاهی وبینار و مشاهده واکنش مخاطبان نسبت به آن، شما را شگفتزده خواهد کرد!
3. از «پاپآپ بازدارنده» استفاده کنید
پاپآپ (Popup) نوعی تبلیغ اینترنتی است که معمولا پساز باز شدن یک صفحه وب در مرورگر، بهصورت خودکار و در قالب پنجرههای کوچکی نمایان میشود. پاپآپ بازدارنده یا پاپآپ جلوگیری از خروج (exit-intent popup) شبیه نوار خوشامدگویی است، با این تفاوت که میتواند برای مخاطب کمی مزاحمت ایجاد کند! ولی بههرحال ثابت شده است که استفاده از این پاپآپ، باعث افزایش تعداد مخاطبان بالقوه برای شرکت در وبینار شما میشود. البته بهتر است از این پاپآپ در همه صفحات وبگاهتان استفاده نکنید، ولی قرار دادن آن در وبلاگتان میتواند گزینه بسیار خوبی باشد.
معمولا زمانی که کاربر قصد ترک یک صفحه وب را داشته باشد و نشانگر خود را از آن صفحه خارج کرده و به سمت کلید بستن پنجره مرورگر حرکت دهد، پاپآپ جلوگیری از خروج ظاهر میشود. این عمل باعث میشود کاربر برای چند ثانیه توقف کرده و زمان کوتاهی را صرف خواندن یادداشت پیشنهادی شما کند. در واقع با استفاده از پاپآپ بازدارنده، فرصت دیگری به مخاطبتان میدهید که منصرف شده و از صفحه شما خارج نشود.
توجه داشته باشید اگر میخواهید از این پاپآپ در تبلیغات وبینارتان استفاده کنید، حتما آنرا در صفحات مناسب بهکار ببرید تا مخاطب را برای ادامه دادن متقاعد کند. همچنین مطمئن شوید کاربران پساز ثبتنام دیگر با این پاپآپ مواجه نشوند. این کار باعث کاهش احتمال کلافگی مخاطب به خاطر مزاحمت ایجاد شده با پاپآپها خواهد شد.
4. «تیزر تبلیغاتی» بسازید
تبلیغات فقط نباید نوشتاری باشد! میتوانید کلیپ یک تا دو دقیقهای ضبط کنید و در آن موضوع وبینار خود را شرح دهید. اگر سخنرانان متعددی دارید، سعی کنید همه آنها در این کلیپ تبلیغاتی شرکت کنند. میتوانید کلیپ خود را در شبکههای اجتماعی و همچنین در وبگاههای اشتراکگذاری ویدئو منتشر کنید.
5. «صفحه سپاسگزاری» درست کنید
بهطور معمول وقتی صحبت از صفحه سپاسگزاری میشود، احتملا این فکر به ذهنتان میرسد که پساز پایان وبینار باید از مخاطبان تشکر کنید و فرمی را در اختیار آنها قرار دهید تا نظرات خود را در آن بنویسند. ولی این همه ماجرا نیست! بلکه باید برای مخاطب پیشنهادهایی فراهم کنید که پس از این وبینار نیز همچنان ارتباطش را با وبگاه شما حفظ کند و در وبینارهای بعدی هم شرکت کند. همانطور که در مورد پیش اشاره شد، باید مطمئن شوید وبینار در مسیر درستی قرار دارد و برای مخاطبی که بهتازگی به شما پیوسته با مخاطبی که تبدیل به مخاطب وفادار شما شده پیام یکسانی ارسال نشود.
6. در «امضای ایمیل» خود تبلیغ کنید!
این کار بسیار آسان اما موثر است؛ لینک وبینار را در امضای پستالکترونیکی خود اضافه کنید! اگر شما و گروهتان در طول روز به افراد زیادی ایمیل میزنید، این راهی عالی برای انتشار اخبار وبینار و اطلاعرسانی به کسانی است که از دایره دسترسی شما خارج هستند.
7. از «وبگاههای تبلیغکننده وبینار» استفاده کنید
وبگاههای تبلیغکننده وبینار (Webinar listing sites) به شما اجازه میدهند وبینارتان را معرفی کرده و برای جذب مخاطب بیشتر تبلیغ کنید. اینکار معمولا بسیار آسان و سریع انجام میشود و هیچگونه هزینهای هم ندارد.
8. در وبلاگ خود از «فراخوان مشارکت» استفاده کنید
10. حتما از «پیشنهادهای چشمگیر» استفاده کنید!
منبع: impactbnd
فراز سهیلیآزاد
جامجم
در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ایران مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
علی برکه از رهبران حماس در گفتوگو با «جامجم»:
گفتوگوی «جامجم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر
یک کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین:
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد