پدر دختر ربوده شده از ربایندگان خواست به‌خاطر بیماری دخترش او را رها کنند

ربایندگان« آیناز » این صفحه را بخوانند!

تحقیقات یک ماهه پلیس همدان برای یافتن آیناز،هنوز به نتیجه نرسیده و خانواده دختر گمشده همچنان چشم انتظار بازگشت او هستند. دختر هشت ساله هنگام بازی مقابل خانه‌شان در همدان ناپدید شده است.
کد خبر: ۱۱۹۲۲۹۷

به گزارش جام‌جم، عصر چهارم آبان امسال مردی با حضوردر کلانتری 16 شهرک مدنی همدان از ناپدید شدن دختر هشت ‌ساله‌اش خبر داد. پرونده‌ای تشکیل و به پلیس آگاهی استان همدان ارسال شد. شاکی به افسر تحقیق گفت: در تماس تلفنی همسرم متوجه گم‌شدن آیناز شدم و خودم را سریع به خانه رساندم. همه جا را گشتیم اما از دخترم خبری نبود.
تحقیقات نشان داد، بعداز جدایی والدین آیناز، او نزد پدرش زندگی می‌ کرد و بعداز آن مادرش را یک‌بارهم ملاقات نکرده بود.
ماموران به تحقیق از نامادری آیناز پرداختند که او اظهار کرد: آن روز دخترانم در حال بازی در خیابان بودندو من کنارشان ایستادم . دختر سه ساله ام محنا خواست او را به سرویس بهداشتی ببرم . حدود ده دقیقه بعدکه بازگشتیم آیناز نبود. اطراف را جست‌وجو کردم، اما آیناز را پیدا نکردم. اودمپایی به پا داشت ، روسری قرمز سرش بود،ژاکت بنفش کاموایی و شلوار سرمه‌ای پوشیده بود.
در ادامه مادر آیناز که سال‌ها او را ندیده بود، به پلیس آگاهی احضار شد و گفت: بعد از جدایی از پدر آیناز، دوباره ازدواج کردم و دو فرزند دارم. شوهر سابقم خانه‌اش را عوض کرد و دیگر نتوانستم دخترم را ببینم. در اداره پلیس متوجه گمشدن آیناز شدم.
در این مرحله معلوم شد مادر کودک در گمشدن وی نقشی ندارد و احتمال ربوده شدن آیناز قوت گرفت. با گذشت بیش از یک ماه از ناپدید شدن آیناز تحقیقات برای یافتن او ادامه دارد.
پیش 20 رمال رفتم
علی‌اکبر، پدر 36 ساله آیناز به جام‌جم می‌گوید: نمی‌دانم حال و روزدخترم چطور است و دوباره او را ملاقات می کنم یا نه. همسرم همیشه آیناز را به چشم دختر خودش می‌دید و کسی باورش نمی‌شد او دختر واقعی‌اش نیست. آیناز هم او را مامان صدا می‌زد. چند ماه از ازدواج دومم گذشته بود که آیناز هنگام بازی در راه پله افتاد و از ناحیه سر مصدوم شد. تحت درمان قرار گرفت اما بینایی چشمانش را از دست داد. عمل جراحی زیادی انجام شد تا این‌که بینایی چشم راستش را به دست آورد. اما چشم چپش بینایی ندارد.
پدر آیناز افزود: آیناز به مدرسه می‌رفت. محنا را هم در مهدکودکی نزدیک مدرسه او ثبت‌نام کردیم. صبح‌ها با هم می‌رفتند و ظهر با هم بازمی‌گشتند. زمانی که او گم شد همه جا را جست‌وجو کردیم. ساختمان نیمه‌کاره مقابل خانه‌مان که بیشتر مواقع معتادان در آنجا رفت و آمد داشتند، زمین‌های کشاورزی اطراف خانه و بیابان‌ها را هم جست‌وجو کردیم. هر روز کارمان شده بود به بیمارستان‌ها، بهزیستی و پزشکی قانونی سرکشی کنیم، اما تلاشمان بی‌نتیجه می‌ماند.
وی ادامه داد: علاوه بر انتشار عکس و مشخصاتش در گروه‌های تلگرامی، اعلامیه گم شدنش را هم پخش کردیم. افراد زیادی با من تماس گرفتند. برخی دلداری مان می‌دادند، گروهی نشانی‌های دروغ از محل یافتن او به ما می‌دادند. برای یافتن دختر گمشده‌ام 20 بار نزد رمال‌ها رفتیم، هر بار50 تا 100 هزارتومان و گاهی بیشتر پول می‌گرفتند و همه آنها می‌گفتند او زنده است و پیدا می‌شود.
شوخی دردسرساز
وی گفت: دوازدهمین شبی که او ناپدید شد پیامکی برایم ارسال شد که در آن نوشته بود دخترت پیش من است برای آزادی‌اش باید صد میلیون تومان بدهی. برای اطمینان به بوستان محلتان بیا. موضوع را به پلیس خبردادم و گمان می‌کردم ماجرا واقعی است. رفتم آنجا و تا ساعت 4 صبح آنجا بودم همه جا را جست‌وجوکردم، اما ماجرا دروغ بود. ماموران مرد مزاحم را که ساکن یزد بود یافتند
و پی بردند او عکس دخترم را در کانال تلگرامی دیده و به قصد شوخی به این کار دست زده است. پدر آیناز ادامه داد: دخترم پنج سال است که روزی دوبار شربت ضد تشنج می‌خورد، در این چند هفته که او نیست نمی‌دانم حال و روزش چطور است. در خبرها و سایت‌های مجازی درباره کودک‌ربایی مطالبی خوانده بودم، به همین خاطر آموزش لازم را به دخترم داده بودم که با افراد غریبه نرود و طلا همراه نداشته باشد. او به حرف‌هایم خوب گوش می‌داد و نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاده است. گمان می‌کنم او ربوده شده است. مدام خوابش را می‌بینم که فریاد می‌زند بابا کمکم کن.دخترم کم‌بیناست و می‌خواهم هر فردی که او را برده به من و خانواده‌ام رحم کند و او را به ما بازگرداند.

آخرین وضعیت پرونده دختر گمشده
سرهنگ رضا زارعی، رئیس پلیس آگاهی همدان درباره آخرین روند رسیدگی به پرونده آیناز، دختر خردسال ناپدید شده به فارس گفت: بیش از یک ماه از گم‌شدن آیناز دختر هشت ساله همدانی می‌گذرد . سرنخ‌هایی از این اتفاق به دست آمده است، اما نمی‌توان قطعی نظری داد. تحقیقات ادامه دارد و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم. به نظر نمی‌رسد این کودک دزدیده شده باشد، اما همچنان تحقیقات ادامه دارد.دلایل و مدارکی وجود دارد که نمی‌توانیم در مورد آن حرفی بزنیم اما در آینده مشخص می‌شود که ماجرا چیست؟ بر اساس اظهارات پدرش، آیناز دارای بیماری است و از لحاظ بینایی نیز مشکل دارد. تلاش بی‌وقفه پلیس برای یافتن این دختربچه همچنان ادامه دارد.

معصومه ملکی

حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها