کنایه وینفرد شفر مقابل کمیته داوران به سرمربی پرسپولیس؛

برانکو باعث محرومیت بازیکنم شد!

سال گذشته جنجال بزرگی بر سر یک خطا رخ داد. سرور جپاروف در بازی استقلال و استقلال خوزستان روی بازیکن حریف خطای بدی کرد. برانکو ایوانکوویچ که اعتقاد داشت سرور باید محروم می‌شده مصاحبه تندی کرد و گفت چرا کمیته داوران و کمیته انضباطی این بازیکن را محروم نکرده‌اند؟ حرف‌های او جنجالی بود و باعث شد تا شفر هم به کنایه بگوید: «مگر برانکو رئیس کمیته داوران است؟!» در ادامه با تصمیم فدراسیون سرور محروم شد و همین مسأله بعد از اظهارات برانکو جنجال زیادی به پا کرد.
کد خبر: ۱۱۹۰۰۷۳

باشگاه استقلال سریعا واکنش نشان داد که چرا باید یک روز پس از مصاحبه مربی کروات پرسپولیس باید سرور یک جلسه محروم شود؟ برانکو هم که دید انتقادها شروع شد مصاحبه‌ای کرد که از نظر استقلالی‌ها فرار رو به جلو بود. او گفت: «مگر من جپاروف را محروم کردم؟! او را کمیته انضباطی فدراسیون محروم کرد. تعجب می‌کنم چطور جرأت کردند جپاروف را محروم کنند. او را طبق قرارداد جریمه کردند یا همین طوری؟!» او حتی در واکنش به حرف‌های شفر که گفته بود مگر او رئیس کمیته انضباطی است، به شوخی جواب داد: «بله من رئیس این کمیته هستم! علیپور را جریمه کردم، چون دیر به محل تمرین آمده بود. هفته قبل هم منشا و احمدزاده را جریمه کردم، چون رفتار خوبی نداشتند. بله من جریمه می‌کنم!»
چندی بعد شفر واکنش نشان داد و بعد از یکی از خطاهای سفت و سخت کمال کامیابی نیا به تمسخر گفت: «چرا او را محروم نمی‌کنند؟!» این مسأله باعث شد تا هواداران دو باشگاه هم درگیری لفظی در فضای مجازی داشته باشند. حالا نزدیک به یک سال بعد شفر دوباره نسبت به این مسأله واکنش نشان داده است. او روز گذشته در جلسه هم‌اندیشی مربیان لیگ برتر و کمیته داوران باز هم به برانکو و آن ماجرای محرومیت جپاروف واکنش نشان داد و گفت: «یکی از مشکلاتی که من تجربه‌کردم موضوعی در مورد جباروف بود. سرور خطایی کرد و داور آن را ندید. یک‌مربی هفته بعد در مورد این خطا صحبت کرد و بعد از آن سرور محروم شد. همان باشگاه هفته بعد یکی از بازیکنانش خطای شدیدی انجام داد، اما چون ما صحبت نکردیم، آن بازیکن محروم نشد. زمانی که اتفاقی مثل سرور می‌افتد هواداران فکر می‌کنند شاید بعضی بازیکنان مجاز هستند بیشتر خطا کنند. این مشکلی است که من در آلمان ۱۰ الی ۱۵ سال پیش دیده‌ام. داوران می‌گفتند دستمزد کمی داریم. فدراسیون دستمزد داوران را بیشتر کرد.‌ جلسات بیشتری برگزار کردند، مثل همین کاری که اینجا انجام شده است. ما هم داریم همان کار را می‌کنیم. بهترین‌راه این است که داوران و مربیان جلسات بیشتری داشته باشند. هیچ‌کسی فکر نمی‌کند داوران تعمدی داشته باشند.»
او درباره نشستی که برگزار شد، توضیح داد: «بعد از این‌که از سیستم VAR استفاده شد کاهشی در اشتباهات ندیدیم. با تجربه‌ای که بعد از سال‌ها کار کردن در فوتبال به دست آورده‌ام، فکر می‌کنم بهتر است این جلسات بین مربیان و داوران ادامه‌دار باشد. شرایطی در فوتبال آلمان هست که خیلی شبیه اینجاست. شغل داوری بسیار مشکل است. این خوب نیست که وقتی تیمی می‌بازد بخواهد علیه داوری صحبت کند و فضا را علیه داوری ببرد. متوقف کردن فضای مجازی شاید سخت باشد، چون ممکن است بعضی‌ها در آنجا پول خرج کنند تا فضا علیه داوری شود. فوتبال ایران سابقه خوبی در داوری دارد. داوران ایرانی مسابقات مهم جام جهانی و المپیک را سوت زده‌اند.»

بی‌توجهی منصوریان به حرف‌های شفر!
یکی از اتفاقاتی که در جلسه دیروز هم‌اندیشی داوران و مربیان لیگ برتری رخ داد، بی‌توجهی علیرضا منصوریان، سرمربی ذوب‌آهن به حرف‌های وینفرد شفر بود! او که پیش از مربی آلمانی روی نیمکت استقلال می‌نشست و بعد از ورود شفر هم به نظر می‌رسید رابطه خوبی با او ندارد، در جلسه دیروز تا می‌توانست با گوشی اش ور می‌رفت تا به حرف‌های شفر گوش ندهد. منصوریان حتی در بین حرف‌های شفر تصمیم گرفت تا یک مکالمه تلفنی هم داشته باشد! او وقتی کارش با گوشی تمام شد، تصمیم گرفت با قنبرپور، سرپرست پرسپولیس شوخی کند تا مبادا چیزی از حرف‌های شفر را بشنود!

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها