یک کارشناس مسائل آمریکای لاتین در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

احتکار دستمال توالت و مواد غذایی توسط ستون پنجم ونزوئلا

در حالی که روز گذشته برخی منابع خبری به نقل از شبکه‌های مجازی گفتند در ونزوئلا کودتا شده است منابع رسمی با تکذیب این خبر گفتند اوضاع تحت کنترل بوده و کودتاچیان ناکام مانده‌اند. ابتدا خبرگزاری رویترز اعلام کرد، یک فرد مسلح که خود را از اعضای گارد ملی ونزوئلا معرفی کرده است، با انتشار ویدئویی خواستار کناره‌گیری نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی این کشور شد! در این ویدئو حضور نیروهای امنیتی ونزوئلا در مکان گارد ملی این کشور در کاراکاس مشهود بود .
کد خبر: ۱۱۸۶۵۵۲

در همین حال روزنامه ایندیپندنت در خبری اعلام کرد تعدادی از اعضای گارد ملی ونزوئلا علیه مادورو شورش کرده و خواستار کناره‌گیری وی شده‌اند. خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز نوشت: نیروهای امنیتی ونزوئلا از گاز اشک‌آور علیه کودتاچیان استفاده کرده‌اند. برخی منابع دیگر نیز از درگیری در برخی خیابان‌های کاراکاس نیز خبر دادند. پایگاه خبری ریپابلیکا تعداد شرکت‌کنندگان در این کودتا را ۴۰ نفر عنوان کرد.
یک ساعت بعد دولت ونزوئلا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نظامیان شرکت‌کننده در کودتا دستگیر شده‌اند و هم‌اکنون اوضاع در این کشور به‌ویژه در پایتخت تحت کنترل است. سفیر ونزوئلا در مسکو نیز شایعات مربوط به وقوع کودتا در این کشور آمریکای لاتین را تکذیب کرد و گفت: اوضاع در نهادهای نظامی ونزوئلا تحت کنترل است و فعالیت این نهادها طبق معمول در حال انجام است.
در ادامه این خبرها یک بار دیگر رویترز گزارش داد تعدادی از نیروهای ارتش، کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا را محاصره کرده و با نیروهای محافظ کاخ درگیر شده‌اند. همچنین برخی منابع خبری، اخبار تایید نشده از اشغال مرکز فرماندهی گارد ملی ونزوئلا توسط کودتاچیان دادند. در همین حال، دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای دولتی گروهی از مقام‌های نظامی این کشور را به دلیل سرقت سلاح از مرکز گارد ملی دستگیر کرده‌اند. در این بیانیه تاکید شده است نهادهای نظامی کشور به کار عادی خود ادامه می‌دهند.
از سوی دیگر دیوسدادو کابلو، رئیس شورای قانون اساسی ونزوئلا از دستگیری پرسنل نظامی شورشی خبر داد و در توییتر نوشت: بار دیگر نیروهای مسلح بولیواری، گروه کوچکی از خائنان به کشور را که با هدف ایجاد خشونت و دامن زدن به نگرانی‌ها در بین مردم اقدام به سرقت سلاح کرده بودند، دستگیر کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها