نگاهی به فهرستی که می‌توانست بهتر باشد

کی رَوش «کی روش»عوض می شود؟

کارلوس کی‌روش تمام تلاش خود را کرد تا در جشن بزرگ فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی تهران حاضر نباشد. او پرواز برگشت به تهران را به دیروز موکول کرد تا در زمان برگزاری دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا در تهران حضور نداشته باشد. این غیبت، بی‌تردید سوال بزرگ ذهن جیانی اینفانتینو رئیس فیفا و شیخ سلمان رئیس AFC خواهد ماند. پرسشی بی‌پاسخ برای آنها که البته اهالی فوتبال در ایران بخوبی جواب آن را می‌دانند.
کد خبر: ۱۱۷۵۸۹۴

در این سال‌ها که کی‌روش در فوتبال ایران حضور دارد، همه به رفتارها و شخصیت او اشراف پیدا کرده‌اند. او یک مربی منظم با برنامه و دارای استراتژی مشخص برای حضور در هر تورنمنت است؛ اما جدا از این وجوه مثبت فنی، او ایرادهایی هم از نظر رفتاری دارد. بشدت پرخاشگر است و در جلب محبت، انحصارطلب. شاید یکی از مشکلات بزرگ او با برانکو همین باشد که نمی‌تواند برانکو را محبوب‌تر از خود ببیند.

فهرست جدید کارلوس کی‌روش برای روزهای فیفا در ماه نوامبر شنبه شب پس از بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان اعلام شد و باز هم دو سری از نامها شگفتی اهالی فوتبال را برانگیخت. نام‌هایی که در این فهرست نبودند و در مقابل، نام‌هایی که در این فهرست دیده می‌شدند.

نام‌های غایب

با وجود مصدومیتی که برای مرتضی پورعلی‌گنجی و پژمان منتظری به وجود آمد، همه با خود گفتند قهر خودخواسته کی‌روش با سیدجلال قطعا شکسته خواهد شد؛ اما فهرست جدید نشان داد او لجباز است و اگر لازم باشد، همه حقیقت این روزهای فوتبال و نقش انکارنشدنی سیدجلال در صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا را نادیده می‌گیرد تا او را به تیم ملی دعوت نکند.

درخشش یحیی گل‌محمدی و پدیده و صدرنشینی در لیگ برتر هم این توقع را به‌وجود آورده بود که این تیم سهمی از فهرست تیم ملی (حتی یک بازیکن) داشته باشد؛ اما پدیده دیده نشد تا کی‌روش را بهتر بشناسیم.

فرشید اسماعیلی به‌عنوان بهترین پاسور لیگ قهرمانان آسیا در این فصل معرفی شد؛ اما بهترین پاسور لیگ قهرمانان و یکی از بهترین‌های سه فصل اخیر استقلال در فهرست تیم ملی جایی ندارد. چرا؟ پاسخ این پرسش را فقط کارلوس کی‌روش می‌داند.

رشید مظاهری به دلیل نتایج بد ذوب‌آهن و عملکرد قابل انتقاد دعوت نشده است. اگر متر کی‌روش برای دعوت بازیکنان یا خط زدن نام آنها، لیگ برتر است، چرا این همه بازیکن آماده لیگ دعوت نشده‌اند؟ وریا غفوری که در لیگ فصل قبل درخشان‌ترین کارنامه را داشت به جام جهانی نرسید؛ اما با وجود افت محسوس در این فصل، به فهرست تیم ملی دعوت می‌شود. چرا؟ پاسخ این پرسش را شخص کارلوس کی‌روش می‌داند.

نام‌های حاضر

محمدحسین کنعانی‌زادگان پس از مصدومیت یک ساله، بدون آن‌که به آمادگی مطلوب برسد، دوباره به تیم ملی دعوت شد؛ آن هم در شرایطی که بازیکن آماده‌تر و بهتر از او در لیگ برتر ایران زیاد داریم.

محمدرضا خانزاده هم که مطابق معمول در فهرست هست. انگار اول نام خانزاده نوشته و بعد فهرست نهایی تنظیم می‌شود. سوال اینجاست: بازیکنی که در اردوهای شش سال اخیر تیم ملی حضور دائم داشته، چرا آن‌قدر مورد اعتماد نیست که در پنج بازی رسمی و حساس تیم ملی به بازی گرفته شود؟

رامین رضاییان آن‌قدر در اروپا بی‌تیم ماند تا مجبور شود به الشحانیه قطر بپیوندد. او در فهرست قبلی نبود، اما تمرین کردنش با تیم و نشستنش روی نیمکت تیم ملی در بازی با بولیوی، حاشیه‌های فراوانی ایجاد کرد و در نهایت کی‌روش مجبور شد بازیکن مورد علاقه‌اش را به تیم ملی دعوت کند.

اشکان دژاگه که به‌دلیل مصدومیت در بازی‌های اخیر تراکتورسازی حضور نداشت، به اردوی تیم ملی دعوت شد. یک سوال: اگر او با وجود مصدومیت باید در اردو حاضر باشد، چرا چهار ملی‌پوش مصدوم دیگر (علیرضا جهانبخش، سعید عزت‌اللهی، مرتضی پورعلی گنجی و پژمان منتظری) دعوت نشده‌اند؟ پاسخ این پرسش را هم فقط کی‌روش می‌داند.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها