قدیری ابیانه در واکنش به اظهار نظر ظریف به جام جم آنلاین مطرح کرد:

مبارزه با پولشویی یا افشای اسرار؟!

کدخدایی در نشست خبری تشریح کرد:

دلیل مغایرت CFT با شرع

سخنگوی شورای نگهبان در تشریح دلایل مخالفت شورای نگهبان با لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم(سی.‌اف‌.تی) گفت: اصل این کنوانسیون، حق شرط را بجز موارد ارجاع به داوری بین‌المللی نمی‌پذیرد، لذا اساسا حق شرط‌های مصوبه مجلس در تعارض با اصل این کنوانسیون و مغایر با شرع شناخته شد.
کد خبر: ۱۱۷۵۶۱۶

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، عباسعلی کدخدایی در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران، به ۲۲ ایراد شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم موسوم به سی.اف.تی اشاره کرد و افزود: یک بند ایرادی دیگر نیز پس از آن اضافه شد.

وی ادامه داد: برخی ایرادات به صورت مبنایی در بندهای دیگر تکرار میشود لذا با توجه به این موضوع، ایرادات اصلی شورای نگهبان به این لایحه ۱۱ مورد است که ۱۱ مورد دیگر بر مبنای همین ایرادات اصلی در بندهای دیگر تکرار شده است.

کدخدایی تصریح کرد: به عبارتی اگر مجلس ۱۱ مورد ایرادات اصلی را برطرف کند، ۱۱ مورد دیگر نیز خود به خود رفع خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که رئیس کمیسیون امنیت ملی، بیست و سومین بند اضافه شده را ایراد این شورا مبنی بر مغایرت با منافع ملی خوانده نیز گفت: از نظر اعضای شورای نگهبان در حال حاضر با توجه به ایرادات و اشکالات متعدد مذکور (۲۲مورد) با عنایت به اینکه الحاق ایران به این کنوانسیون با فرض غیر قابل اصلاح بودن اشکالات وارده به آن، خلاف منافع و امنیت ملی ایران بوده، مغایر شرع شناخته شد.

کدخدایی گفت: اگر مجلس ایرادات ۲۲ گانه را رفع کند، این ایراد نیز رفع شده تلقی خواهد شد.

کدخدایی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یکی از فعالان سیاسی ادعا کرده هشت میلیون رأی در سال ۸۸ به مجموع آراء اضافه شده است، آیا این شخص مستنداتی ارائه کرده است، اظهار کرد: چرا اعلام نکرده صد میلیون رأی اضافه شده است؟ آیا اینگونه تهمتهای ناروا زدن درست است؟ از این بدتر و بزرگتر در سال ۸۸ اتهاماتی زده شد و بسیار زشت است این حرفها دوباره مطرح میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها