جام‌جم آنلاین گزارش می‌دهد؛

آشفتگی بازار خودرو ثمره عدم نظارت ‌دولت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد موضوع توقف ثبت سفارشات خودرو و افزایش تعرفه واردات خودرو را به قوه قضاییه ارجاع دادند.
کد خبر: ۱۱۷۵۲۱۸

ولی ملکی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در جلسه علنی دوشنبه مجلس، گزارش این کمیسیون درخصوص موضوع توقف ثبت سفارشات خودرو و افزایش تعرفه واردات خودرو را قرائت کرد و نمایندگان مجلس نهایتا با 157 رأی موافق، هفت رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از 211نماینده حاضر این طرح را به قوه قضاییه ارجاع دادند.

در این گزارش آمده است: در بررسیهای انجام شده مشخص شد حداقل تعداد 6481 دستگاه خودروی خارجی به اذعان وزارت صنعت، معدن و تجارت از تاریخ 24تیر 96 تا 9دی سال گذشته در زمان توقف ثبتسفارش به روشهای غیرقانونی ثبت سفارش شدهاند که لازم است پیگیری جدی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، وزارت اطلاعات، سازمان تعزیرات حکومتی و گمرک بهعمل آمده و ضمن معرفی متخلفان به دستگاه قضایی، افکار عمومی در جریان این پیگیری و اعاده سودهای نامشروع و غیرقانونی برخی افراد قرار گیرد.

در بخش دیگری از این گزارش تاکید شده است: وجود ایرادات در سامانه مهم ثبت سفارش و عدم کنترل صحیح این سامانه و اعلام عدم اطلاع از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت پذیرفته نیست. /ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها