علیرضا بیرانوند در گفت‌و‌گوی اختصاصی با جام‌جم:

«دست پرسپولیس» بود که آن توپ را گرفت

علیرضا بیرانوند و یک سوپر سیو فوق‌العاده. خیلی‌ها می‌گویند اگر ضربه سر ژاوی را مهار نکرده بود حالا پرسپولیس در فینال آسیا نبود و البته راست هم می‌گویند. با این حال خود علیرضا آن‌قدر فروتن هست که بگوید: «آن دست من نبود، دست پرسپولیس و همه بازیکن‌ها بود که توپ ژاوی را گرفت.» علیرضا پس از بازی برای دقایقی کوتاه با ما گفت‌وگو کرد. او برای رفتن عجله داشت و همه تلاشش را کرد تا هرچه زودتر حرف‌هایش را بزند و برود. بدون شک «بیرو» سه‌شنبه‌شب روی ابرها بود و می‌خواست زودتر به خانه برود تا خوشحالی‌اش را با خانواده‌اش تقسیم کند. شاید هم او سه‌شنبه خوابش نبرد و به این فکر می‌کرد که چطور یک شب رویایی برایش رقم خورده است.
کد خبر: ۱۱۷۲۷۳۴

حالا همه «سیوی» که در این بازی کردی را به خاطر خواهند سپرد. پس از مهار پنالتی رونالدو در جامجهانی، حالا مقابل یک چهره سرشناس دیگر در جهان عملکردی خیرهکننده داشتی.

خدا را شکر میکنم در کار بزرگی که همه بازیکنان انجام دادند شرکت داشتم. خدا را شکر میکنم که پرسپولیس راهی فینال شد و خدا را شکر میکنم که در پرسپولیس ماندگار شدم.

تو چند روز قبل هم از دلایلت برای ماندن گفتی. اینکه ماندی تا با پرسپولیس قهرمانی در آسیا را تجربه کنی.

این یک رویا است که پله به پله دارد به حقیقت تبدیل میشود.آنقدر خوشحالم که حد و نصاب ندارد. نمیدانم چه چیزی باید بگویم اما به خاطر میلیونها ایرانی که این بازی را دیدند و هزاران تماشاگر که به ورزشگاه آمدند خوشحال هستم.

پس از بازی هم انگار اشک ریختی.

کار بزرگی کردیم. همه ما از بازیکنان و مربیان گرفته تا هواداران و البته دعاهای خیر میلیونها ایرانی. من به این دعاها اعتقاد دارم و میدانم که پشت و پناه ما هستند. برای این روز و برای اینکه هواداران را خوشحال کنیم زحمات زیادی کشیدیم. من چند روز قبل هم گفتم. پیشنهادهای زیادی را رد کردم تا در این شب خوشحالی این مردم را ببینم. انگار که میدانستم این اتفاقها برای من و پرسپولیس خواهد افتاد.

علیرضا، در این چند روز اخیر همه از این نوشتهاند که پرسپولیس با دستان خالی به اینجا رسیده است. خیلیها به بازیکنانی که از تیم رفتهاند و ...

اگر پرسپولیس به اینجا رسیده و موفق شده است به دلیل زحماتی است که همه کشیدهاند. من نام نمیبرم اما حتی بازیکنی که یک دقیقه هم برای پرسپولیس بازی کرده است در این موفقیت سهیم است.خدا هم واقعا کمکمان کرد. ما محروم بودیم و نمیتوانستیم بازیکن بگیریم. کلی هم مصدوم داشتیم و در بازی قبل هم که ماهینی مصدوم شد. واقعا دستان ما خالی بود.

و آن «سیو» فوقالعاده تو که همه میگویند پرسپولیس را در لیگ قهرمانان نگه داشت.

آن توپ دست پرسپولیس بود نه دست بیرانوند. خیلی چسبید، خیلی. من در کنفرانس خبری هم گفتم که این ضربه خیلی به من چسبید حتی بیشتر از مهار ضربه پنالتی رونالدو. شما دیدید که بعد از مهار آن چطور خوشحال بودم. خدا را شکر.

و گلی که سیامک زد...

عالی بود. فاصله زیاد بود. دیدم توپ رسید به سیامک و آزادی منفجر شد. حالا بازی با السد تمام شده است و باید به فینال فکر کنیم.

پرسپولیس میتواند قهرمان شود؟

این از قبل هم هدف ما بوده است. دوم شدن در آسیا معنایی ندارد. دستانمان خالی است اما باید تمام تلاش خودمان را بکنیم. امیدوارم این اتفاق بیفتد و بتوانیم در آزادی جام قهرمانی را بالای سرمان ببریم.

و نقش برانکو در این راه؟

برانکو زحمات زیادی برای پرسپولیس کشیده است. او مدام به ما روحیه میدهد و دارد بچهها را برای فینال آماده میکند. در شرایطی که یکی از سختترین سالها را داشتهایم او مثل یک پدر بالای سر تیم بوده است.

هواداران هم حسابی برای شما سنگ تمام گذاشتند.

دست تکتک آنها را میبوسم. میدانم که خیلیها بودند و دوست داشتند به ورزشگاه بیایند اما نتوانستند. دست همه آنها را هم میبوسم. همچنین از همه رسانهها تشکر میکنم. واقعا در این مدت سنگ تمام گذاشتند. امیدوارم در ادامه این راه هم ما را تنها نگذارند. افتخاری که به دست میآوریم برای ایران و ایرانی است. از همه مردم میخواهم که مثل همیشه برای ما دعا کنند تا این راه به سرانجام برسد.

چطوری ژاوی هم گفتی؟

بیخیال آقا. (با خنده)

به عنوان سوال آخر بیرانوند شانس این را دارد که عنوان بهترین بازیکن آسیا را از آن خودش کند. خودت فکر میکنی این اتفاق بیفتد؟

خب هر بازیکنی دوست دارد به این عنوان برسد. امیدوارم هر اتفاقی که میافتد برای ایران، مردم و پرسپولیس و فوتبال ایران خوب باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها