نگاهی به نقش رسانه های مختلف خبری بر پیشرفت ورزش ؛

پرواز ورزش با بال های رسانه

‌بهرام شفیع، بنیانگذار برنامه‌های ورزشی در تلویزیون بود. او بیش از سه دهه برنامه ورزش و مردم را روانه آنتن کرد و همه مردم خاطرات بسیار زیادی از این برنامه محبوب و دوست‌داشتنی دارند، خاطراتی که برای همیشه در یاد و قلب مردم باقی می‌ماند.
کد خبر: ۱۱۶۹۷۶۳

بنابراین اگر بگوییم او پدر برنامه‌های ورزشی تلویزیون ایران بود، بیراه نگفته‌ایم و بحق این عنوان را می توان برای او گذاشت، زیرا همیشه سعی می‌کرد الگوی بسیار خوبی برای برنامه‌سازان باشد. او مشوق و حامی همکارانش در رسانه ملی بود که به تازگی فعالیت‌شان را در عرصه برنامه های ورزشی شروع کرده بودند. به همین دلیل از هیچ کمکی دریغ نمی‌کرد و یک انسان شریف بود.
او مانند پدری دلسوز حامی جوانانی بود که عشق خدمت به مردم را داشتند، اما در ابتدای راه بودند و قطعا بسیاری از مجریان و برنامه‌سازان ورزشی رسانه ملی باید از او خاطرات خیلی خوبی در ذهن داشته باشند و بهرام شفیع را به نیکی یاد کنند.
بهرام شفیع علاقه‌مند بود که همکارانش در این عرصه رشد کنند و خودش هم سکان‌دار طولانی‌ترین برنامه ورزشی در تلویزیون بود. چیزی که برایش اهمیت داشت، کارش بود.
شفیع در کارش حرفه‌ای بود و متخصص و سعی می‌کرد همچون یک مجری حرفه‌ای اطلاعاتش را به روز کند. ضمن این‌که خودش هم رئیس فدراسیون هاکی بود.
همه این موارد باعث می‌شد تا او در میان ورزشکاران محبوب باشد و دوست‌داشتنی. البته این حسن او فقط شامل حال ورزشکاران نمی‌شد و مردم هم او را به‌عنوان مرد اخلاق قبول داشتند. می‌توان گفت که او در اخلاق و مرام همچون یک ورزشکار واقعی عمل می‌کرد. در واقع به لحاظ اخلاق حرفه‌ای جزو انگشت‌شمارها بود. برنامه‌های او هرگز سمت و سوی تخریبگری و تهاجمی نداشت و همیشه به همه احترام می‌گذاشت.
او قرار بود از این همه تجربه‌اش در اجرا استفاده کند و به سمت برنامه‌سازی در عرصه ورزش گام بردارد که باید از این به بعد همکارانش این مسیر را ادامه دهند.
مردم ما سالیان سال صبح‌های جمعه خود را با صدای گرم و گیرای شفیع در کنار خانواده خود آغاز می کردند و پیگیر برنامه ورزش و مردم بودند. او با برنامه خود توانسته بود در دورانی که شبکه تخصصی ورزش وجود نداشت در کنار فوتبال به سایر ورزش‌ها نیز توجه و جوانان را به پیگیری دیگر رشته‌های ورزشی تشویق کند و از این حیث نمی‌توان سهم بهرام شفیع را در گسترش علاقه مردم به ورزش نادیده گرفت.
فقدان شفیع برای رسانه ملی آن هم در شرایطی که هیچ کدام از ما انتظارش را نداشتیم بسیار تلخ و دردناک بود و به همه ما یادآوری کرد که بیش از بیش قدردان سرمایه‌هایمان باشیم و از تجربیات عزیزانی مانند بهرام شفیع استفاده کنیم.

مرتضی میرباقری

معاون سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها