روایتی از ساخت تیزر برای کتاب جام‌جهانی در جوادیه

صدای مزدک میرزایی در یک کتاب

محمدرضا خردمندان: آدم برای کتابش اسم هم می‌خواهد انتخاب کند این‌گونه انتخاب کند: «جامِ‌جهانی در جوادیه»! لامصب از آن اسم‌هاست!‌ از آنهایی که خیلی سال پیش، وقتی برای اولین بار در نمایشگاه کتاب، چشمم بهش افتاد، بی‌درنگ خریدمش. حتی نمی‌دانستم موضوعش چیست و نوشته کیست؟! فقط اسمش!
کد خبر: ۱۱۴۹۹۲۹

همین ترکیبِ باحس و حالِ خیالانگیز! که تا وقتی فرصت پیدا کنی لای کتاب را باز کنی، صد تا قصه جورواجور توی ذهنت، با همین اسم ساختهای! همین شد که سالها بعد، وقتی رضا محبی پیشنهاد کرد بیا برای این کتاب تیزری بساز، بیدرنگ گفتم برویم بسازیم! گفت ایدهای داری؟! گفتم کتابی که وقتی بازش میکنی صدای مزدک میرزایی از داخل آن بیرون میآید و وقتی میبندی سکوت میشود! وقت خیلی کم بود. چهار روز مانده به پروازم به لهستان؛ اما جنگی رفتیم و ساختیم. دم همه بچههای این کار گرم. راستی هر کسی نوجوانی در خانه دارد، یا خانه فامیل، یا خانه همسایه، خانه کودکان کار، خانه کودکان بدسرپرست، بیسرپرست، خودش سرپرست، خانه دوست، خانه دشمن و هر خانهای که نوجوانی در آن زیست میکند و سرش در گوشی موبایل است و نوجوانش تا گلو در باتلاق اینستاگرام فرو رفته، بیدرنگ او را به یک عدد کتاب «جام جهانی در جوادیه» مهمان کند.

درباره کتاب چه میدانیم؟

«جام جهانی در جوادیه» رمانی برای نوجوانان و اثر داوود امیریان است. قصه این رمان به این صورت است که دو نوجوان از محله جوادیه تهران که به دنبال جایی برای بازی فوتبال در تابستان میگردند بهطور اتفاقی با پسر سفیر کانادا در ایران آشنا میشوند. یکی از این نوجوانان به نام سیاوش که به زبان انگلیسی آشناست به «الکس» فارسی یاد میدهد. الکس که فهمیده است سیاوش قرار است یک دوره مسابقه فوتبال در محله برگزار کند پیشنهاد میدهد که فرزندان کارمند سفارت کانادا نیز به عنوان یک تیم در این مسابقات شرکت کنند. پس از موافقت سیاوش، تیمی هم از فرزندان کارکنان سفارت برزیل در این مسابقات ثبت نام میکنند. از طرفی کارگران نوجوان افغانستانی هم که در محله ساکن هستند یک تیم تشکیل میدهند و به مسابقات میآیند و به این ترتیب یک جام جهانی فوتبال نوجوانان در محله جوادیه برگزار میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها