با کمک سیستم‌های اینترنتی جدید اوقات فراغتتان را برنامه‌ریزی کنید

اوقات فراغت آنلاین

گذراندن اوقات فراغت و رفتن به سفر گاهی وقت‌ها یک کار تکراری به نظر می‌رسد. خیلی وقت‌ها مقصد، جایی که در آن سکونت داریم، کارهایی که باید انجام بدهیم و... تکراری هستند و عملا هیچ نکته شگفت‌آور و جذابی ندارند.
کد خبر: ۱۱۳۷۲۸۱

بعضی کارهای عمومی که پیش از سفر باید انجام شوند هم تکراری هستند، گاهی خستهکننده به نظر میرسند و انجام دادنشان آنقدر زمانبر است که میتواند مسافرت را به عنوان یک گزینه «حال خوب کن» از ذهن بیرون براند. با ورود استارتآپها و کسب و کارهای جدیدی که بتازگی ایجاد شدهاند، تجربههای جدیدی برای گذران اوقات فراعت ایجاد شده است. پیدا کردن مقصدهای جدید و ملاقات با آدمهای تازه بخشی از این امکانات جدید هستند. اگر سفرهای لوکس و هتلی هم جزو انتخابهایتان باشد، از این راه میتوانید راحتتر به خواستههایتان مثل رزرو هتل و پیدا کردن رستوران برسید.

تجربههای خاص را بخرید

واقعیت این است که خیلی از سفر رفتنها شبیه هم شدهاند. بارها به یک مقصد تکراری میرویم، عکس میگیریم، چیزی میخوریم و برمیگردیم. ایجاد تجربههای خاص و تازهکاری است که یک استارتآپ جدید سعی میکند انجامش بدهد. کسانی که عضو سایت «تجربه کنیم» باشند، معمولا افرادی هستند که در زمینههای خاصی از کویرگردی گرفته تا نواختن ساز در کنار دریا یا حتی پختن خوراکهای محلی مهارت دارند.

برخی از آنها به رایگان و گروهی دیگر در ازای دریافت هزینهای قابل قبول مهارتشان را به شما هم آموزش میدهند. این افراد در شهرهای مختلف ساکن هستند و میتوانید متخصصهای محلی را بنا به ذوق خودتان انتخاب کنید.

سفر بدون بیمه؟ هرگز

سفر کردن بدون بیمه بخصوص اگر مقصدتان خارج از کشور باشد، ریسک بزرگی است. با این وجود، پیدا کردن بیمه معتبر که قیمت مناسبی داشته و با نوع سفر افراد هم جور در بیاید، کار سادهای نیست. سایتهای واسطهای که بتازگی در زمینه بیمه فعال شدهاند میتوانند خدمات بیمه برای خودرو، خانه، عمر و البته سفر ارائه کنند. امکان مقایسه بین بیمهها و خدمات مختلف در کنار فراهم کردن تخفیفهای مختلف از امکاناتی است که این سایتها در اختیارتان
میگذارند.

رستوران محلی خوب کجاست؟

پیدا کردن رستوران محلی یا فستفود خوب در شهرهای غریبه کار سادهای نیست. شاید بتوان پرسانپرسان یک جای باکیفیت، اصیل و قدیمی که معروف هم شده را پیدا کرد، اما خیلی وقتها هم هیچ گزینه مطلوبی وجود ندارد چون سلیقه هرکس با دیگری متفاوت است. اپلیکیشنهایی مثل «دانرو» و «اطراف من»، به کاربرانشان محلهای تفریحی، رستوران، کافه، سینما و... را براساس نزدیکی و کیفیتشان پیشنهاد میدهند.

مسیرهای جذاب را پیاده گز کنید

پیادهگردی یکی از راههای مورد علاقه گردشگران در سالهای اخیر است که در ایران هم زیاد مورد توجه قرار گرفته. پیادهگردها مسیرهای گردشگری و محلهایی که از نظر باستانی یا بصری جذاب هستند را در یک مسیر مشخص میپیمایند و به طور کلی ترجیح میدهند با پای پیاده از دیدن مناظر لذت ببرند. «همگردی» یک شبکه اجتماعی است که کاربران در آن محلهای جذاب برای پیادهروی و گردش به صورت پیاده را پیشنهاد میکنند.

میزتان را در کافه رزرو کنید

زمان یکی از مهمترین مسائلی است که توریستها معمولا به آن توجه میکنند. محدودیت زمان به خاطر این است که آنها ترجیح میدهند به گردش و تفریحشان بیشتر برسند تا ایستادن در صف انتظار خوراک یا خدمات. کاربران اپلیکیشن «بامارو» میتوانند با استفاده از این سیستم سفارشهایشان را در کافهها یا رستورانهای کوچک اطراف خودشان ثبت کرده و وقتی به آنجا رسیدند، سفارش آمادهشدهشان را تحویل بگیرند. کاربر میتواند سفارشش را در همان کافه مصرف کرده یا آن را بیرون ببرد. در هر صورت، در زمان انتظار صرفهجویی کرده است.

سوغاتی جدید بخرید

خرید از بازارهای محلی خیلی وقتها پرچالش و وقتگیر است.زیاد بودن جنسهای چینی و مرغوب نبودن برخی از غرفهها باعث میشود خیلیها به سمت خرید آنلاین صنایع دستی رو بیاورند. استارتآپهایی در همین حوزه کار میکنند. طرحها و اجناسی که ارائه میدهند، سفارشی است و با مدل معمول که در فروشگاههای صنایع دستی و بازارچههای سنتی ارائه میشود، متفاوت است.

خرید در خارج با کارت شتاب

اگر قصدتان سفر به خارج از کشور باشد، خوب میدانید که پیداکردن هتل و رزرو بلیت هواپیما کار چندان سادهای نیست. اگر قصد جابهجا شدن از شهری به شهر دیگر در داخل مرزهای یک کشور خارجی را داشته باشید نیز دستتان از خرید آنلاین بلیت قطار بین شهری ـ که معمولا ارزانتر است ـ کوتاه میشود. مدتی است بعضی سایتهای ایرانی خدماتی را برای رزرو هتل، بلیت هواپیما و قطار بین شهری ارائه میکنند. این سایتها چون از مدتها قبل بلیتهایشان را پیشخرید میکنند، قیمت مناسبی دارند و معمولا نسبت به بعضی سایتهای معروف خارجی که کار مشابهی را انجام میدهند، قیمتشان بهتر است. مزیت مهم این سایتها، امکان پرداخت با کارتهای بانکی عضو شتاب است.

خودروی آنلاین در سفرهای بین شهری

این روزها سرویس تاکسی زیادی در کشور راهاندازی شده است. تاکسی آنلاین قیمت کمتری دارد، رانندههایش تائید صلاحیت شدهاند و چون از مسیریاب استفاده میکنند، با سرعت و دقت بیشتری شما را به مقصد میرسانند. حرکت در مسیرهای بینشهری اتفاقی است که فقط یکی از این تاکسیهای آنلاین ارائه کرده است. «ماکسیم» سرویس بینشهری را در تمام کشور راه انداخته و با کمک آن میتوانید از شهر خودتان به جایی که دوست دارید بروید. البته قیمت این خدمات برای مسیرهای کوتاهتر به صرفه است اما مثلا برای رفت و آمد از تهران به شیراز همان سیستمهای قدیمی بیشتر میارزد.

پرداخت عوارض بین شهری

یکی از بانکهای کشور مدتی است طرح پرداخت عوارض از راه دور را ممکن کرده است. در این طرح، متقاضی وارد سایت پرداخت عوارض بین شهری شده و برای دریافت «برچسب عوارض» اقدام میکند. این برچسب با پست سفارشی به دست متقاضی میرسد و باید جلوی شیشه خودرو نصب شود. بقیه کار به صورت کاملا الکترونیکی انجام میشود. این کارها شامل وارد کردن اطلاعات خودرو، شارژ برچسب و... از طریق سایت یا خودپرداز بانک مسکن انجام میشود. البته به صورت حضوری هم میتوانید اینکارها را انجام بدهید اما مزیت اصلی برچسب آنلاین به غیرحضوری بودنش است. بعد از نصب این برچسب روی خودرویتان، در مسیر حرکت در بزرگراه نیازی به ایستادن در صف ندارید. یک لاین جدا برای «پرداخت عوارض الکترونیکی» در نظر گرفته شده که خودروها بدون صف و با سرعت بالا مسیرشان را ادامه میدهند.

یوسف هاشمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها