افشاگری‌ سید حسن نصرالله علیه سعودی تایید شد

هاآرتص: عربستان از اسرائیل خواست به لبنان حمله کند

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی، مطالب جالبی از تحولات لبنان و توهم سعودی‌ها افشا کرد.
کد خبر: ۱۰۹۲۵۹۲

به گزارش ایسنا، این روزنامه نوشت: پادشاهی عربستان در تلاش است جبهه‌ای جدید علیه ایران باز کند و از اسرائیل می‌خواهد این کار کثیف را برایش انجام دهد. این روزنامه صهیونیستی در ادامه گزارش خود به یادداشت اخیر دان شاپیرو، سفیر پیشین آمریکا در اسرائیل در هاآرتص اشاره کرد که نوشته بود، آیا سعودی‌ها با این اقدامات خود در حال سوق دادن اسرائیل به سمت جنگ با حزب‌الله و ایران هستند.

شاپیرو که یکی از مشاوران باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در امور خاورمیانه بود، در این یادداشت این حقیقت تاکید کرد که نجات اسد در جنگ داخلی سوریه، سعودی‌ها را بر آن داشته است تا بکوشند جنگ با ایران را از سوریه به لبنان منتقل کنند و برای این کار در تلاش هستند اسرائیل این کار کثیف را برای عربستان سعودی انجام دهد. این اقدامات می‌تواند به یک زنجیره واکنش‌ها منجر شود که سعودی‌ها خواهان آن هستند. استعفای حریری، حزب‌الله را به دست و پنجه نرم کردن با تاثیرات این بحران سیاسی و اقتصادی در لبنان واخواهد داشت که ممکن است به یک تقابل نظامی با اسرائیل برای متحد کردن عموم لبنانی‌ها حول خود منجر شود. شاپیرو هشدار داد، اسرائیل ممکن است به یک مناقشه نظامی نابهنگام و غیرمعقول توسط سعودی‌ها سوق داده شود.

روز جمعه سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی هشداردهنده گفت: من از روی تحلیل سخن نمی‌گویم، بلکه اطلاعاتی دارم مبنی بر این‌که عربستان از اسرائیل خواسته به لبنان حمله کند و رژیم صهیونیستی هم‌اکنون در حال بررسی این مسأله است.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه، فرضیه جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان را غیرصحیح دانست و گفت: رژیم صهیونیستی می‌داند هزینه چنین جنگی تا چه حد بالاست. دبیرکل حزب‌الله با بیان این‌که صهیونیست‌ها درخصوص آغاز جنگ بسیار محتاطانه رفتار می‌کنند، گفت: من به صهیونیست‌ها هشدار می‌دهم دست به هیچ کار اشتباهی نزنند یا دچار اشتباه محاسباتی نشوند. ما امروز در قوی‌ترین وضعیت هستیم و از احساس یقین و قدرت بالایی برخورداریم. سخنان نصرالله و اظهارات مقامات صهیونیستی نشان می‌دهد سعودی‌ها یک بار دیگر دچار توهم شده و به این فکر افتاده بودند که به کمک صهیونیست‌ها جنگی علیه حزب‌الله در لبنان راه‌بیندازند، اما غافل از این‌که صهیونیست‌ها از پیش دست سعودی‌ها را خوانده و دریافته بودند شروع یک جنگ جدید در لبنان تا چه حد برای آنها هزینه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها