آیت الله موحدی کرمانی در بیانیه ای تاکید کرد؛

تایید انتخابات توسط شورای نگهبان جای اما و اگری باقی نمی‏ گذارد

سخنگوی وزارت کشور از دریافت نامه شورای نگهبان در خصوص تائید صحت انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۶۸۰۵

به گزارش ایسنا، عـبـاســعـلی کــدخـدایـی، سخنگوی شورای نگهبان در این باره در گفت‌وگو با شبکه خبر اظهار کرد: شکایت‌های مختلفی درباره نحوه برگزاری انتخابات داشتیم و برخی از آنها را به قوه قضاییه ارسال کرده‌ایم.

سخنگوی شورای نگهبان در تشریح موارد گزارش تخلفات انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم اظهار کرد: گزارش‌هایی از قبیل دیر رسیدن تعرفه‌ها یا تاخیر در بازگشایی شعب، تبلیغات به نفع برخی از نامزدها و یا مخدوش بودن تعرفه‌ها را داشتیم که گزارش آن را به اعضای شورای نگهبان تقدیم کردیم. کدخدایی تاکید کرد: طبق نظر اعضای شورای نگهبان مراتب تخلفات ریاست‌جمهوری را به قوه قضاییه ارسال کردیم.

سیدسلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور هم در این زمینه گفت: دبیر محترم شورای نگهبان در این نامه اعلام کرده‌اند که پس از بررسی گزارش ها و شکایات واصله در جلسات شورای نگهبان، این شورا بر اساس ماده 79 قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجموع، صحت انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را مورد تائید قرار داده است.

سامانی در پاسخ به این سوال که با تائید صحت انتخابات شکایاتی که نسبت به برگزاری انتخابات به شورای نگهبان ارائه شده است چه سرنوشتی پیدا کرده است، گفت: طبق اعلام شورای نگهبان، شکایات و گزارشاتی راجع به فعالیت‌های انتخاباتی قبل از روز رای‌گیری و در روز رای‌گیری به آن شورا واصل شده بود که برخی از آنها پس از بررسی به مراجع قضایی ارسال شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها