با وجود گذشت حدود سه ماه از حادثه پلاسکو و توافقی که برای پرداخت تسهیلات تا سقف 300 میلیون تومان برای اصناف آن شکل گرفته بود، آخرین خبرها حاکی از آن است که فرآیند پرداخت این تسهیلات با موانعی مواجه شده است.
کد خبر: ۱۰۲۰۶۵۳

به گزارش ایسنا، پس از حادثه پلاسکو، قرار شد از سوی بانک‌ها تا سقف 300 میلیون برای هر کسبه تسهیلات اعطا شود. این وام‌ها با دوره بازپرداخت 36 ماهه و سود 18 درصد در نظر گرفته شد. در عین حال قرار بود دریافت‌کنندگان با یک دوره تنفس حدود شش ماهه بازپرداخت را آغاز کنند.

از سوی دیگر اعلام شد که احتمالا دولت، بخشی از سود 18 درصدی و تا 9 درصد آن را به عنوان یارانه سود پرداخت کرده و کسبه حدود 10 درصد سود تسهیلات را پرداخت کنند.

اما با این‌که حدود سه ماه از این موضوع گذشته آخرین خبرهایی که جمشیدی – دبیر کانون بانک‌های خصوصی - به ایسنا اعلام کرده است، حاوی این توضیحات بود که فرآیند پرداخت تسهیلات هنوز آغاز نشده و در این رابطه مسائلی وجود دارد. طبق آنچه که دبیر کانون بانک‌های خصوصی عنوان کرده از ابتدا قرار بود با تصمیم‌گیری هیاتی که اداره‌کننده اقدامات پس از انهدام پلاسکو بود، دبیرخانه‌ای برای دریافت درخواست‌ها در بانک مرکزی تشکیل شود، اما در ادامه این بانک با این موضوع موافقت نکرد و قرار شد از سوی شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و همچنین کانون بانک‌های خصوصی این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد و بانک مرکزی تنها عضو این دبیرخانه باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها