جام جهانی کشتی فرنگی - آبادان

ایران در فینال زودرس مغلوب روسیه شد

یک روز تا آغاز جام جهانی کشتی فرنگی در آبادان

اشکانی: جام و اخلاق را به مردم عیدی می‌دهیم

رقابت‌های کشتی فرنگی جام جهانی آبادان 26 و 27 اسفند در سالن کوثر آبادان برگزار می‌شود که 11 مدال‌آور المپیک در این مسابقات به میدان می‌روند و در کنار آن چند مدال‌آور رقابت‌های جهانی و قاره‌ای هم حضور دارند.
کد خبر: ۱۰۱۲۱۲۰

ایران با احتساب میزبانی آبادان تاکنون هفت دوره میزبان این مسابقات بوده است. سال 1997 در تهران تیم ایران چهارم شد. سال 2005 در تهران به مقام سوم رسیدیم و سال‌های 2013، 2014، 2015 و 2016 به میزبانی کشورمان، تیم ایران به ترتیب به مقام دوم، اول، سوم و نخست این مسابقات رسید.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران تاکنون در این مسابقات در سال‌های 2010 ارمنستان، 2011 بلاروس، 2012 روسیه، 2014 تهران و 2016 شیراز به مقام قهرمانی رسیده است. ایران در سال 2004 گرجستان و 2013 تهران نایب قهرمان شد و در سال‌های 2005 تهران، 2008 مجارستان و 2015 تهران به مقام سوم رسید. همچنین مقام چهارم رقابت‌های سال 1990 سوئد و 1997 تهران و مقام پنجم جهانی 2007 ترکیه از دیگر عناوین تیم ایران در مسابقات جام جهانی است.

امسال تیم‌ ‌ملی ایران با ترکیب تیم المپیک 2020 توکیو و با جوانان همچون مسابقات سال‌های 2013 و 2015 در رقابت‌های جام جهانی آبادان حضور می‌یابد و ملی‌پوشان کشورمان رقبای قدرتمندی از روسیه، آذربایجان و ترکیه را ـ که با قهرمانان المپیک و جهان خود به میدان می‌آیند ـ پیش‌رو دارند.

تیم‌های کشتی فرنگی پس از ورود به آبادان، به محل اقامت‌شان واقع در هتل کاروانسرا ترانسفر شدند. این پیکارها با حضور تیم‌های ایران، آلمان، قزاقستان، روسیه، ترکیه، آذربایجان، اوکراین و بلاروس برگزار می‌شود. کشتی‌گیران ایران در مرحله مقدماتی به ترتیب به مصاف کشتی‌گیران آلمان، روسیه و قزاقستان می‌روند و در گروه دوم این رقابت‌ها نیز ترکیه، جمهوری آذربایجان، بلاروس و اوکراین قرار دارند.

یک جام متفاوت

جام جهانی 2017 به دلیل حضور تعداد زیادی از کشتی‌گیران عنوان دار جهان و المپیکی یکی از باکیفیت‌ترین مسابقات سال‌های اخیر خواهد بود و از دل همین مسابقات بسیاری از فرنگی‌کاران ناشناخته و گمنام برای سال‌های آینده معرفی می‌شوند. در گروه یک تیم ایران برای صدرنشینی کار بسیار سختی برابر روسیه دارد و ملی‌پوشان جوان و آینده‌دار ایران از هم‌اکنون نباید خود را از پیش باخته بدانند و آوردگاه آبادان می‌تواند بهترین فرصت برای آنان باشد تا پس از سال‌ها بتوانند جایگاه اصلی خود را در غیاب قهرمانان بزرگی مانند حمید سوریان، امید نوروزی، قاسم رضایی، حبیب‌الله اخلاقی و بشیر باباجانزاده به دست آورند.

ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی روسیه و همچنین جمهوری آذربایجان نشان می‌دهد این دو تیم بار خود را با تمام قوا برای قهرمانی در جام جهانی بسته‌اند.

حمایت آبادانی‌های خونگرم

علی اشکانی، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفته: دوست داریم هم کاپ قهرمانی و هم اخلاق را در نوروز به مردم هدیه کنیم. او که تیم آماده‌ای را در آبادان روی تشک می‌فرستد، می‌گوید: یک تیم جوان که همگی می‌خواهند خودشان را ثابت کنند، راهی مسابقات جام جهانی شده‌اند. دست‌اندرکاران و مربیانی که در ده سال گذشته برای تیم زحمت کشیده‌اند، ما را از دعای خیر خودشان محروم نکنند و منتظر انرژی قوی آنها هستیم.

اشکانی ادامه می‌دهد: تلاش می‌کنیم با جوانگرایی پشتوانه‌سازی کنیم و خدا هم کمک کند تا نتیجه بگیریم. سیاست ما این است که تلاش کنیم بهترین نفرات را تا المپیک 2020 آماده کنیم. تماشاگران آبادانی بسیار خونگرم هستند و از هم‌اکنون منتظر حضور آنها در محل برگزاری مسابقات و تشویق تیم ایران هستیم.

سیروس‌پور حکم گرفت

با حکم رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی، پرویز سیروس‌پور به عنوان مشاور عالی رئیس فدراسیون کشتی در امور اجرایی فدراسیون کشتی منصوب شد. سیروس‌پور از پیشکسوتان سرشناس کشتی است که سابقه ریاست و دبیری فدراسیون کشتی و مربیگری تیم‌ ‌ملی را در کارنامه خود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها