اعضای باندی به سبک فیلم‌های پلیسی به یک طلافروشی در کهریزک دستبرد زدند. دزدان برای مسدود کردن مسیر تعقیب خود، خودرویشان را به آتش کشیده و با ماشین دیگری فرار کردند.
کد خبر: ۱۰۱۱۸۳۴

به گزارش جام‌جم، تحقیقات برای دستگیری سارقان مسلح از ساعت 8 و 30 دقیقه 25 آذر و به دنبال گزارش یک فقره سرقت مسلحانه از طلافروشی در منطقه کهریزک، خیابان مصطفی خمینی آغاز شد.

کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی با حضور در محل طلافروشی، در همان تحقیقات اولیه متوجه شدند محل وقوع سرقت، فاقد دوربین مداربسته است و امکان بررسی نحوه ارتکاب سرقت از طریق تصاویر ضبط شده وجود ندارد.

مالک طلافروشی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت 8 صبح در حال چیدن طلاها در ویترین مغازه بودم که سه نقابدار با اسلحه کلاشینکف و قمه و شمشیر وارد شدند. ابتدا چند تیر هوایی شلیک کرده و با قمه مرا تهدید کردند. دزدان سپس پنج کیلو طلا از داخل ویترین سرقت کرده و با یک دستگاه مزدا 3 گریختند.

طراحی فرار به شیوه سینمایی

همزمان با آغاز تحقیقات میدانی در محل سرقت، کارآگاهان پی بردند سرنشینان یک خودرو مزدا 3 در زیرگذر اتوبان تهران ـ قم در منطقه کهریزک اقدام به آتش زدن خودرو در زیرگذر بزرگراه کرده و به این شیوه به مسدود کردن زیرگذر اقدام کردند. بلافاصله کارآگاهان در این محل حاضر شده و به تحقیق از رانندگان شاهد صحنه آتش زدن خودرو مزدا 3 پرداختند.

شاهدان در اظهاراتی مشابه عنوان کردند هنگام عبور از زیرگذر بزرگراه یک دستگاه مزدا 3 در زیرگذر توقف کرد، چهار جوان درحالی که یک نفر از آنها اسلحه کلاشینکف در دست داشت، از ماشین پیاده شدند و خودرو را آتش زدند، سپس با یک دستگاه زانیتا که منتظر آنها بود، از محل دور شدند.

اظهارات مالک خودروی مزدا

با بررسی ارکان هویتی خودروی مزدا، کارآگاهان دریافتند دو روز قبل از وقوع سرقت، خودرو به شیوه مسلحانه و در منطقه باغ فیض سرقت شده است.

مالک خودرو پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در حال پارک خودرو در مقابل خانه یکی از دوستان در منطقه باغ فیض بودم که به محض باز کردن در خودرو، دو نفر با اسلحه کمری و قمه به من حمله‌ور شدند. آنها با تهدید اسلحه و قمه مرا مجبورکردند به سمت خیابان اصلی حرکت کنم و پس از گذشت پنج دقیقه تهدید همراه با ضرب و شتم مرا از ماشین به بیرون پرتاب کرده و خودرو را سرقت کردند.

دستگیری دزدان

همزمان با آغاز تحقیقات در پرونده سرقت مسلحانه، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی دریافتند یکی از مجرمان تحت تعقیب این اداره به نام «داریوش» که به اتهام سرقت مسلحانه کیف حاوی 5/4 کیلوگرم طلا تحت تعقیب قرار دارد، بتازگی در محل سکونتش در منطقه کهریزک مشاهده شده است. حضور داریوش در منطقه کهریزک، سوابق وی در ارتکاب سرقت به شیوه مسلحانه و نحوه فرار سارقان مسلح از منطقه کهریزک که نشان از داشتن اطلاعات دقیق آنها از راه‌های این منطقه داشت، این احتمال را قوت بخشید که طراحی و اجرای سرقت طلافروشی منطقه کهریزک توسط داریوش انجام شده است.

اقدامات پیچیده پلیسی برای شناسایی مخفیگاه و محل‌های تردد داریوش در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت تا این‌که آخرین مخفیگاه او در منطقه فشافویه شناسایی و وی 11 بهمن دستگیر شد.

داریوش که ارتکاب جرایم مختلفی همچون آدم‌ربایی، سرقت مسلحانه با سلاح گرم، ضرب و جرح عمدی و نگهداری اسلحه و مهمات غیرمجاز را در پرونده خود دارد و از سوی دستگاه قضایی نیز دارای 15 سال محکومیت قطعی است، در همان تحقیقات اولیه به طراحی سرقت مسلحانه طلافروشی اعتراف کرد.

با اعتراف صریح داریوش، مخفیگاه مجردی اعضای گروه سارقان مسلح در شهرک غرب شناسایی شد و سارقان همان روز موفق به دستگیری دومین عضو گروه به نام حسین با سه سابقه دستگیری به اتهام سرقت مسلحانه با سلاح گرم و نگهداری اسلحه و مهمات غیرمجاز شدند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان، علاوه بر کشف مقادیر قابل توجهی مواد مخدر، اسلحه کلاشینکف مورد استفاده در سرقت نیز کشف شد. در ادامه دو عضو دیگر گروه به نام‌های حسن و علیرضا که سابقه‌دار هستند، در یک قهوه‌خانه در نازی‌آباد دستگیر شدند.

بازداشت در نقطه صفر مرزی

در ادامه پنجمین عضو گروه به نام یاسر که در زمان سرقت، نقش راننده گروه را به‌عهده داشت، شناسایی و دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. کارآگاهان متوجه شدند یاسر با اطلاع از دستگیری دیگر اعضای گروه قصد دارد به صورت غیرقانونی و از طریق مرزهای شمال غرب از کشور متواری شود که بلافاصله هماهنگی‌های لازم انجام و او 20 اسفند در نقطه صفر مرزی دستگیر شد و به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال یافت.

متهمان در ادامه تحقیقات به فروش طلاهای سرقت شده از طلافروشی کهریزک به مبلغ 300 میلیون تومان به یک خریدار اموال سرقتی در منطقه عبدل‌آباد اعتراف کردند که خریدار اموال سرقتی به نام حسن نیز دستگیر و مقادیری از طلاجات سرقتی از وی کشف شد.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به ارتکاب سرقت مسلحانه طلافروشی و سوابق آنها در ارتکاب جرایم مختلف بویژه ارتکاب سرقت‌های مسلحانه و خشن، قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده صادر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها