رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد

نحوه پرداخت دیه شهدای آتش نشان پلاسکو

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با گذشت بیش از 40 روز از حادثه پلاسکو، دیروز در سیصد و سی و چهارمین جلسه شورا بر ضرورت پیگیری حادثه پلاسکو و اعلام نتایج بررسی کمیته‌های فنی تشکیل شده در این رابطه تاکید کردند.
کد خبر: ۱۰۰۷۴۴۷

به گزارش جام‌جم، عبدالحسین مختاباد عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر با اشاره به گذشت 40 روز از حادثه پلاسکو گفت: باید موضوع پلاسکو هرچه سریع‌تر پیگیری شود.

مختاباد افزود: قرار بود در بررسی این حادثه رئیس بنیاد مستضعفین و هیات‌امنای این پاساژ گزارش خود را به شورا ارائه کنند، اما این مساله محقق نشد.

در همین رابطه احمد حکیمی‌پور، رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر نیز درخواست کرد هرچه سریع‌تر بررسی کمیته‌های فنی پلاسکو در شورا قرائت شود.

حکیمی‌پور گفت: شورای شهر دو کمیته برای واکاوی ابعاد مختلف پلاسکو تشکیل داده، اما هنوز گزارش آنها نیامده است. این درحالی بود که مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به خواسته حکیمی‌پور گفت: گزارش کمیته فنی پلاسکو هنوز تمام نشده و از آنها می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر گزارشی را ارائه کنند.

در تذکرات پیش از دستور این جلسه نیز، مسائل و مشکلات مختلف شهری مورد توجه اعضا قرار گرفت.

محسن سرخو، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از پوشش نامناسب کانال‌های موجود در معابر شهر تهران گفت: متاسفانه این کانال‌ها سرپوشیده نیست و چندی پیش نیز شاهد بودیم که یک زن درون یکی از این کانال‌ها سقوط کرد و هنوز جنازه وی پیدا نشده است.

سرخو از پشت تریبون شورای شهر به مدیریت شهری هشدار داد و گفت: بهتر است تا قبل از فصل بهار که بارندگی‌ها شدت می‌گیرد، به وضعیت این کانال‌ها رسیدگی شود.

در ادامه محمدمهدی تندگویان، نایب‌رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر هم اعلام کرد: پروژه آب‌بندی تونل توحید شکست خورده است. تندگویان با بیان این‌که حل مشکل ریزش آب از تونل توحید از سال 88 در دستور کار قرار دارد، گفت: شهرداری ابتدای امسال اعلام کرد با قرارداد سه میلیارد تومانی آب‌بندی را تا پایان شهریور انجام می‌دهد، اما بعد از مدتی این عدد به شش میلیارد و 9 میلیارد می‌رسد! و سرانجام معاون مربوط اعلام می‌کند تا پایان سال آب‌بندی تونل توحید را با 12 میلیارد تومان به اتمام می‌رساند! این چه مدل پیمانکاری است که در آن شاهد افزایش چهار برابری بها هستیم. هیچ کجای دنیا این مدل پیمانکاری قابل پذیرش نیست.

تندگویان افزود: گویا پروژه آب‌بندی تونل توحید شکست خورده و رویمان نمی‌شود که به مردم این موضوع را اعلام کنیم.

مینا مولایی

جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها