سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به بررسی‌های کارشناسی شورای نگهبان درباره تعریف رجل سیاسی گفت: بررسی مفهوم رجل سیاسی در دستور کار این هفته شورای نگهبان قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۰۰۹۰۶

به گزارش جام‌جم، عباسعلی کدخدایی با اشاره به فراخوانی که حدود سه ماه قبل از سوی شورای نگهبان برای اظهارنظر صاحب‌نظران درباره مفهوم رجل سیاسی صادر شده بود، افزود: جمع‌بندی کار کارشناسی پژوهشکده شورای نگهبان، این هفته در دستور کار صحن شورا قرار می‌گیرد تا بزودی این مساله جمع‌بندی شود و تلاش ما این است تا انتخابات ریاست‌جمهوری این دوره، کار تفسیر این عبارت نهایی شود.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره تبلیغات زودهنگام انتخاباتی و رصد این مساله توسط شورای نگهبان عنوان کرد: چون قانون فعلی همان قانون گذشته است، فعلا هیچ ساز و کار قانونی برای رصد این تحرکات نداریم، اما اگر این گزارش‌ها موقع بررسی صلاحیت‌ها به دست ما برسد، مورد توجه قرار می‌گیرد. سخنگوی شورای نگهبان درباره الکترونیکی برگزار شدن یا نشدن انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تصریح کرد: قبلا هم گفته بودیم که این مساله نیازمند تامین شرایط لازم بویژه در زمینه امنیتی است و تاکنون هم پیرو آخرین مکاتباتی که با وزارت کشور داشته‌ایم، هنوز جوابی دریافت نکرده‌ایم.

کدخدایی بیان کرد: تا انتخابات ریاست‌جمهوری زمان زیادی نمانده و بعید می‌دانم انتخابات الکترونیکی به این دوره برسد. وی درباره مصوبه مجلس برای تعطیلی 8 ربیع‌الاول (سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصرعج) گفت: شورا هنوز در این رابطه اظهارنظر نکرده و این مساله هنوز قطعی نیست؛ نامه دولت در رابطه با تامین بار مالی را هم بتازگی دریافت کرده‌ایم و این هفته در شورا دراین باره اعلام نظر می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها