دادستان تهران با اشاره به استرداد یکی از متهمان اصلی مرتبط با پرونده بابک زنجانی به کشور و آغاز بازجویی از وی گفت‌: متهمی که بتازگی دستگیر شده، جعبه سیاه فعالیت‌های مجرمانه بابک زنجانی درخصوص اخذ مجوز فعالیت و خرید بانک اف.آی.آی.بی توسط متهم اصلی پرونده محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۹۱۴۲۱

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، عباس جعفری دولت‌آبادی در بیست و پنجمین نشست شورای معاونان دادستانی تهران، با اعلام این‌که از متهم دستگیر شده، اموالی شامل چند ملک و آپارتمان، یک دستگاه بنز و 501 تخته فرش یک میلیارد تومانی توقیف شده است، به تمام افرادی که به نوعی اموال متعلق به متهم را در تصرف دارند، هشدار داد پیش از آن‌که دادستانی به سراغ آنها بیاید، اموال مرتبط با بابک زنجانی را تحویل دهند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران همچنین بازداشت یکی از بدهکاران کلان بانکی با 2000 میلیارد تومان بدهی را تائید کرد و گفت‌: بانک‌ها باید وارد میدان مبارزه با فساد بانکی شوند.

وی گفت: ‌متهم 2000 میلیارد تومان بدهی دارد، اما تاکنون بانک مربوط شکایتی از وی ارائه نداده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در ادامه از دستگیری یک متهم جدید در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و افزود: تمام کسانی که در تاراج اموال صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه دخیل بودند، تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

وی ‌تعداد احضارشدگان در پرونده املاک شهرداری را 70 نفر و در پرونده فیش‌های نجومی 74 نفر اعلام کرد.

جعفری دولت‌آبادی اعلام کرد، با همکاری معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات، 9 نفر از دلالان ارز که مبادرت به خرید و فروش غیرمجاز در بازار غیررسمی کرده بودند، دستگیر شدند که از آنها مقادیری ارز، حواله‌های ارزی و تعدادی کارت‌های اعتباری ارزی کشف شده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران به رسانه‌هایی که به فضاسازی و هیاهو درباره برخی محکومان امنیتی اقدام می‌کنند، هشدار داد‌: اگر به این جنجال‌آفرینی‌ها ادامه دهند، عنداللزوم مفاد پرونده‌های این افراد منتشر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها