اعضای باند سارقان خشن با شناسایی فروشندگان خودرو در سایت‌های اینترنتی، آنها را به محل قرار کشانده و با تهدید قمه خودروها را سرقت می‌کردند.
کد خبر: ۹۸۹۹۲۱

به گزارش جام‌جم، روزهای پایانی آذر امسال مردی با حضور در شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 34 تهران از سه مرد به اتهام سرقت شکایت کرد.

شاکی به قاضی قریب احمد‌زاده گفت: خودروی ماکسیمای خود را برای فروش در یک سایت اینترنتی آگهی کردم. افراد بسیاری به عنوان خریدار تماس گرفتند تا این‌که با یکی از آنها به توافق رسیدم. مرد خریدار نشانی محلی را به من داد و خواست تا به آنجا بروم. می‌خواست خودرو را به دو ست مکانیک خود نشان دهد تا از سالم بودن آن مطمئن شود.

وی افزود: فریب حرف‌هایش را خورده و با برداشتن مدارک خودرو، به یکی از محله‌های تهران رفتم. دوستم نیز با خودرویش به آنجا آمد تا بعد از معامله مرا با خود ببرد. او در خیابان منتظر ما ماند و من همراه خریدار و مکانیکی که همراهش بود، برای بررسی وضع خودرو ادامه مسیر دادیم. در میانه راه مرد مشتری و همدستش با چاقو مرا زخمی کرده، از خودروی ماکسیما بیرون انداختند و با سرقت خودرویم فرار کردند.

شاکی ادامه داد: بسختی توانستم به دوستم زنگ بزنم و از او کمک بخواهم که او گفت افرادی نقابدار به خودرویش حمله کرده و بعد از شکستن شیشه خودرویش، مدارک خودرویم را دزدیده‌اند. دوستم مرا به مرکز درمانی و بعد به اداره پلیس منتقل کرد. گمان می‌کنم این دو گروه از سارقان با هم همدست باشند.

همزمان با این شکایت با دستور بازپرس پرونده، تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری سارقان فراری آغاز شد. در ادامه تحقیقات افرادی نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت هایی مبنی بر سرقت خودروهایشان ـ که اغلب ماکسیما بوده ـ مطرح کردند. در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد آنها نیز در دام همان اعضای باندی گرفتار شده‌اند که پلیس در تعقیبشان است. تصاویر چهره‌نگاری شده از سارقان فراری در اختیار گشت‌های انتظامی قرار گرفت و سرانجام چند روز پیش یکی از سارقان شناسایی و بازداشت شد. زمانی که وی در مواجهه با شاکیان پرونده قرار گرفت، توسط آنها شناسایی شد. در این مرحله ماموران به تحقیق از متهم پرونده پرداختند که معلوم شد او و همدستانش در قالب دو گروه فعالیت داشته‌اند. یک گروه در نقش مشتری و مکانیک ظاهر می‌شدند و فروشندگان خودرو را در سایت‌های اینترنتی شناسایی و آنها را برای معامله ترغیب می‌کردند و به محل قرار می‌کشاندند؛ بعد با چاقو فروشندگان را زخمی و خودرو را سرقت می‌کردند. بقیه همدستان نیز به خودروی همراه مالباخته حمله و مدارک را از آنها سرقت می‌کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها