پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام و رهبری و رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام،روز گذشته پس از تشییع از دانشگاه تهران در داخل ضریح و در کنار مقبره امام خمینی(ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران به خاک سپرده شد و آرام گرفت.
کد خبر: ۹۸۸۶۶۴

در مراسم دیروز در کنار اقشار مختلف مردم، مسئولان عالیرتبه نظام، مقامات کشوری و لشکری و چهره‌های سیاسی از جریان‌های مختلف سیاسی حضور داشتند و مراسم وداع با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به تجلیگاه وحدت و انسجام ملی تبدیل شد.

پس از اقامه نماز بر پیکر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی توسط رهبر معظم انقلاب، خیل جمعیت که از ساعات ابتدایی صبح دیروز در محل دانشگاه تهران حضور یافته بودند، پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را از دانشگاه تهران به سمت خیابان حافظ و از آنجا به سمت راه‌آهن تشییع کردند و آخرین وداع خود را با این یار دیرین امام و رهبری انجام دادند.

خاکسپاری در جوار امام راحل

پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سپس برای خاکسپاری به مرقد مطهر امام راحل انتقال یافت و در جوار بنیانگذار جمهوری اسلامی به خاک سپرده شد. به گزارش ایرنا، در مراسم تدفین رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، فرزندان آیت الله هاشمی رفسنجانی، سید حسن خمینی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه، محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس و سید محمود علوی، وزیر اطلاعات در داخل ضریح امام راحل حضور داشتند و این در حالی بود که صحن مرقد مطهر امام راحل از صبح دیروز مملو از جمعیت بود و هزاران نفر از مردم کشورمان برای شرکت در مراسم خاکسپاری آیت‌الله هاشمی آنجا حضور داشتند.

اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب بر پیکر آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در مراسم تشییع و وداع با رفیق دیرین و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی و همکار نزدیک سال‌های متمادی در عهد جمهوری اسلامی حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی (رحمت الله علیه) در دانشگاه تهران حضور یافتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این مراسم که با حضور انبوه و پر شور مردم قدرشناس، مؤمن، انقلابی و وفادار، رؤسای قوای سه‌گانه و مسئولان لشکری و کشوری، در فضایی آکنده از حزن و اندوه برگزار شد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر پیکر آن همرزم و مبارز قدیمی نماز اقامه کردند و برای آن مرحوم، غفران، عفو و رحمت الهی را مسألت کردند.

اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری درباره مراسم امروز

در پی ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی،مراسم بزرگداشتی صبح امروز از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام‌خمینی(ره) برگزار خواهد شد. متن اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انّالله و انّا الیه راجعون

ضمن ابراز تأسف و تأثر فراوان به مناسبت ارتحال جانکاه یار صادق انقلاب اسلامی، مرید امام راحل(ره) و رفیق دیرین و همسنگر رهبر انقلاب اسلامی، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، به اطلاع می‌رساند مجلس بزرگداشتی از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی «مدظله العالی» روز چهارشنبه 22 دی 1395 از ساعت 9 و 30 دقیقه تا 12 در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد. ضمن طلب علو درجات برای آن فقید سعید و آرزوی صبر جمیل و اجر جزیل برای خانواده محترم و بازماندگان ایشان از عموم مردم مؤمن و انقلابی دعوت می‌شود با شرکت در این مجلس از مقام شامخ روحانیت تجلیل شایسته به عمل آورند.

دفتر مقام معظم رهبری - محمدی گلپایگانی

20 دی 1395

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها