دونالد ترامپ هنوز به طور رسمی وارد کاخ سفید نشده، اما اختلافات میان او و دیگر مقامات آمریکایی هر روز شکل تازه‌تری به خود می‌گیرد. موضوع مداخله روسیه در روند انتخابات ریاست جمهوری مساله‌ای است که حدود چند هفته مورد توجه سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۸۷۴۹۷

در این میان ترامپ بارها با اظهارنظرها و توییت‌های خود تاحدودی این گزارش‌ها را انکار کرده است. همین مساله انتقاد مقامات آمریکایی‌ها را به دنبال داشته است.

در تازه‌ترین این موارد، لئون پانتا رئیس سابق سازمان سیا و وزیر دفاع پیشین آمریکا از دونالد ترامپ به دلیل تضعیف اعتبار سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا درخصوص ادعای دخالت روسیه در انتخابات 2016 بشدت انتقاد کرد. پانتا همچنین با انتقاد از رجوع ترامپ به شبکه‌های اجتماعی برای اظهارنظرها درخصوص رد کردن ادعای حملات سایبری روسیه به انتخابات آمریکا، گفت: ترامپ توییت کردن درباره همه موضوعات را راه آسانی یافته است، اما مواجهه و پرداختن جدی به امنیت ملی و مواجهه با تهدیداتی که کشورمان با آن روبه‌رو است، کار سختی است که باید در محدوده و چارچوب اتاق بیضی شکل (دفتر کار رئیس‌جمهور در کاخ سفید) انجام گیرد.

همزمان با این اتفاقات آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا با انتشار گزارشی و تحویل آن به ترامپ ادعا کردند که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دستور داده بود یک کمپین مخفی چندجانبه به منظور اعمال نفوذ بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع دونالد ترامپ عمل کند. در نسخه غیرمحرمانه گزارش این سازمان‌ها آمده است: هدف روسیه تضعیف اعتماد به روند دموکراتیک آمریکا، بدنام کردن هیلاری کلینتون و ضربه زدن به شانس انتخاب شدن و ریاست جمهوری احتمالی وی بود.

نکته قابل تامل این است که پس از ارائه خلاصه‌ای از این گزارش به ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، وی تاکید کرد نتیجه انتخابات تحت تاثیر قرار نگرفته است. ترامپ در واکنش به این مساله در توییتر خود نوشت: «بی‌دقتی بی‌حد و اندازه» کمیته ملی دموکرات‌ها اجازه وقوع این حمله سایبری را داد. کمیته ملی جمهوریخواهان دفاع قدرتمندی داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها