نقدی بر کنسول جدید سونی، PS4 Pro

شوالـیه پرقـدرت

برای چهارمین ماه متوالی، XOne بیشتر از PS4 فروخته است. در ماه میلادی گذشته، شاهد عرضه گیم Gears of War 4 روی XOne و عینک واقعیت مجازی Playstation VR برای کنسول سونی بودیم.
کد خبر: ۹۷۲۳۷۷

این در حالی است که طی چند سال اول عرضه این دو کنسول، فروش PS4 دائما به XOne چربیده است. البته تحلیلگران، معرفی و نزدیکی عرضه PS4 Pro را از دلایل احتمالی این افت فروش فرض کردند. Gears of War 4، پرفروش‌ترین عنوان انحصاری ماه اکتبر در اروپا و ایالات متحده بود. همچنین مایکروسافت اعلام کرده Forza Horizon 3 اکنون به پرفروش‌ترین عنوان مسابقه‌ای سال تبدیل شده است. البته با توجه به نبود هیچ عنوان رقابتی دیگر (مانند Gran Turismo یا Need for Speed)، این اتفاق چندان عجیب نیست.

اطلاعاتی جدید از «اندرومدا»

در گزارشی که از سوی گیم اینفورمر تهیه شده، اطلاعات جدیدی از گیم Mass Effect: Andromeda منتشر شده است. در این قسمت، پیشه‌وری نقش پررنگی خواهد داشت و بازیکن با یافتن طرح انواع تسلیحات، می‌تواند سلاح‌های تازه بسازد. همچنین حالت +New Game این بار برخلاف قسمت سوم این سری، به بازیکن اجازه می‌دهد جنسیت شخصیت مورد بازی را تغییر بدهد. در عین حال بخش آنلاین این بازی نیز ساعت‌های بیشتری بازیکن را سرگرم خواهد کرد. بخش مولتی‌پلیر این قسمت نیز به قسمت سوم شباهت دارد. یعنی بازیکن به همراهی همرزمانش، با فوج فوج دشمنانی روبه‌رو می‌شود که سطح به سطح قوی‌تر ظاهر می‌شوند. درباره پایان بازی، سازندگان از پاسخ طفره می‌روند و معلوم نیست اندرومدا چند پایان دارد. بسیاری از مخاطبان، از پایان‌بندی قسمت سوم ناراضی بوده و آن را خاتمه مناسبی برای آن سه‌گانه نمی‌دانستند.

نوسازی آزمایشگاه بازی‌های موبایل

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای آزمایشگاه بازی‌های موبایل را از مهر 94 تاسیس کرد تا با ارائه انواع تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند در آن، فضایی برای تست بازی‌های بازیسازان ایرانی فراهم بیاورد. این آزمایشگاه بتازگی با تجهیزات جدید تقویت شده و آماده سرویس‌دهی مجدد به توسعه‌دهندگان است. شمار دستگاه‌های موجود در آزمایشگاه به 60 عدد می‌رسد. این در حالی است که بنیاد، شرایط دیگری از جمله مشاوره را نیز برای توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه‌ای فراهم کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها