دزد حرفه‌ای که با شناسایی فروشندگان موتورهای سنگین در سایت اینترنتی از آنها سرقت می‌کرد، دستگیر شد. متهم برای جلب اعتماد، با خودروهای مزدا 3 سرقتی به محل‌های سرقت می‌رفت.
کد خبر: ۹۶۵۸۷۳

به گزارش جام‌جم، عصر 21 مهرماه و از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به کلانتری 126 تهرانپارس اعلام شد که یکی از شهروندان، خودروی سرقتی‌اش را در محدوده تهرانپارس شناسایی کرده و در حال تعقیب آن است. بلافاصله مأموران کلانتری 126 تهرانپارس از طریق تماس با مالباخته محل دقیق تردد خودروی سرقتی مزدا3 را در خیابان 202 غربی تهرانپارس شناسایی کرده و با حضور در این خیابان، خودرو را متوقف و سرنشین آن را دستگیر کردند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت خودرو» و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ویژه سرقت، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی و در تحقیقات از صاحب خودروی مزدا3 کشف شده، کارآگاهان متوجه شدند که خودروی کشف شده، ساعت 21، نوزدهم مهر در محدوده فلکه اول تهرانپارس سرقت شده است. در ادامه و با شناسایی هویت واقعی متهم به نام میثم 27 ساله که در زمان دستگیری خودش را به نام جعلی میلاد سعیدیان معرفی کرده بود، کارآگاهان با بررسی سوابق وی پی بردند که وی یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه ارتکاب جرایم مختلف در زمینه سرقت خودرو، سرقت موتورسیکلت و قاچاق موادمخدر است. همچنین در بررسی سوابق متهم مشخص شد که میثم در سال 90 نیز به اتهام مشارکت در یک نزاع و درگیری منجر به جنایت دستگیر و روانه زندان شده و آخرین سابقه دستگیری او اواخر آذرماه سال گذشته بود که به اتهام سرقت موتورسیکلت دستگیر و مدتی را در زندان بود.

با شناسایی میثم به‌عنوان یکی از مجرمان سابقه دار و در بازرسی از مخفیگاه وی، کارآگاهان موفق به کشف تعدادی از مدارک شناسایی متعلق به سایر خودروهای مزدا3 سرقتی شدند که متهم بنا بر اعترافاتش، در طول چند ماه گذشته و در محدوده تهرانپارس، آنها را سرقت کرده است.

با بهره‌گیری از اطلاعات به‌دست آمده از متهم، کارآگاهان موفق به کشف بیش از پنج دستگاه خودروی مزدا‌3 سرقت شده توسط متهم شدند. در بررسی سوابق خودروهای کشف شده، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که از یکی از این خودروها برای سرقت موتورسیکلت‌های سنگین استفاده شده است.

با توجه به اظهارات مالک خودرو و موتورسیکلت، مواجهه حضوری‌ انجام شد و بلافاصله متهم مورد شناسایی قرار گرفت.

با شناسایی متهم پرونده توسط مالک موتورسیکلت سرقتی، وی به سرقت موتورسیکلت از داخل پارکینگ محل سکونت مالباخته اعتراف و درخصوص نحوه سرقت موتور نیز به کارآگاهان گفت: حدود یک‌سال پیش من خودم مالک همین موتورسیکلت بودم که به‌دلیل اعتیاد شدید به شیشه مجبور به فروش آن شدم تا این‌که چندی پیش، در زمان جست‌و‌جو در داخل سایت اینترنتی به‌صورت اتفاقی موفق به شناسایی تصویر موتورسیکلت خود شدم. با توجه به این‌که کلید یدک موتورسیکلت را از قبل نزد خود داشتم، طی تماس تلفنی با فروشنده موتور به در خانه او رفته و پس از مشاهده موتور و اطمینان از این‌که این موتور همان موتورسیکلت سابق خودم است، تصمیم گرفتم تا در زمانی مناسب آن را سرقت کنم.

متهم در ادامه اعترافاتش، با اشاره به انجام سرقت‌های مشابه موتورسیکلت‌های سنگین با استفاده از خودروهای مزدا‌3 سرقتی عنوان کرد: در یک فقره از سرقت‌ها نیز پس از شناسایی فروشنده موتور در شهرستان دماوند، با یک دستگاه خودروی مزدا‌3 که چند روز پیش از آن اقدام به سرقت آن در منطقه تهرانپارس کرده بودم به این شهرستان رفته و در زمان بازدید موتورسیکلت، سوئیچ خودروی مزدا‌3 را در اختیار فروشنده موتور گذاشته و از او خواستم تا به بهانه اطمینان از سلامت موتوری موتور اجازه دهد تا با آن مقداری رانندگی کنم. فروشنده موتور نیز با اطمینان از این موضوع که من خریدار هستم، سوئیچ خودرو را امانت گرفت و موتور را برای دقایقی در اختیار من گذاشت. من نیز از همین فرصت استفاده کرده و پس از سرقت موتور، به سرعت به تهران آمدم.

سرهنگ کارآگاه امیر افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به اعتیاد شدید متهم به مصرف موادمخدر از نوع شیشه عنوان کرد: در ادامه رسیدگی به پرونده جرایم ارتکابی متهم، تاکنون بیش از ده دستگاه خودروی مزدا‌3 سرقت شده که تعدادی از آنها در مناطق حاشیه‌ای شهر تهران توسط متهم رها شده بودند، کشف و به مالکان آنها بازگردانده شده است.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ درخصوص سرقت موتورسیکلت‌های سنگین توسط متهم پرونده نیز گفت: با انجام اقدامات پلیسی، تعدادی از شکات شناسایی و در تحقیقات از آنها مشخص شد که تمامی این افراد از طریق سایت اینترنتی قصد فروش موتورسیکلت‌های خود را داشته‌اند که همگی آنها به شیوه‌ای یکسان مورد سرقت موتورسیکلت قرار گرفتند و متهم موتورسیکلت‌های چند ده میلیون تومانی را به قیمت هر دستگاه سه تا پنج میلیون تومان فروخته بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها