شریتعمداری در برنامه «متن و حاشیه» مطرح کرد

درخواست دو رئیس‌جمهور اسبق ایران از سفیر اتریش

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان و حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان، رئیس سابق بنیاد شهید و تولیت مسجد مقدس جمکران با حضور در برنامه تلویزیونی «نگاه یک» به بررسی موضوع استکبارستیزی و آمریکا پرداختند.
کد خبر: ۹۶۵۵۳۸

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسین شریعتمداری در این برنامه با بیان این‌که ماهیت آمریکا غارتگری و ظلم و ستمگری است، گفت: طبیعی است زمانی که اسلام ناب قد علم می‌کند، نظام سلطه و نظام استکبار در مقابل آن می‌ایستند. وی افزود: آنهایی که تصور می‌کنند تنش‌زدایی کرده‌ایم، اصلا این خبرها نیست، زیرا درگیری ما با آمریکا در دو حالت تمام می‌شود؛ یا ما از اسلام ناب در حاکمیت دست برداریم یا آمریکایی‌ها از خوی استکباری دست بردارند. مدیرمسئول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: کسانی که نسخه سازش با آمریکا را می‌پیچند، باید پاسخ دهند آیا قرار است ما از اسلام دست‌بکشیم یا آمریکا تغییر ماهیت داده است؟

وی ادامه داد: آنها که نسخه رابطه با آمریکا را مطرح می‌کنند، نسخه فلاکت برای ما می‌پیچند.

حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان نیز در این برنامه با بیان این‌که مساله مبارزه با طاغوت و استکبار، مربوط به ذات نهضت همه انبیا، اولیا و امام راحل است، گفت: امروز مستکبران عالم و طاغوت‌ها در تقابل با اسلام ناب و راه امام قرار دارند. رحیمیان در پاسخ به این‌که برخی می‌گویند اگر امام بودند، دیدگاه‌های ایشان در رابطه با آمریکا و شرایط کنونی تغییر می‌کرد، گفت: کسانی که سخنان امام را تحریف می‌کنند به جای این‌که خود را تابع امام بدانند، امام را تابع خود معرفی می‌کنند. وی افزود: لشکرکشی‌ها، کودتاها و جنایاتی که آمریکایی‌ها تاکنون انجام داده‌اند همه دنیا را درگیر سلطه‌گری این کشور کرده است. رحیمیان گفت: به دلیل ماهیت آمریکایی‌ها که می‌خواهند جمهوری اسلامی ایران را به عنوان مرکز اسلام ناب محمدی نابود کنند، امکان مذاکره و تفاهم با آمریکایی‌ها وجود ندارد. وی خاطرنشان کرد: امام راحل از روز نخست تا آخرین روز، جنگ بین ایران و آمریکا را نزاع همیشگی و جاودانه می‌دانستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها