خطیب نمازجمعه تهران از امضای سند FATF و تحریم برخی نهادهای داخلی در چارچوب تعهدات کارگروه بین‌المللی مبارزه با پولشویی و تروریسم بشدت انتقاد کرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران تصریح کرد: با چه جرأتی به‌طور محرمانه این سند را امضا کرده‌اند اینها می‌خواهند به عنوان مبارزه با پولشویی، اطلاعات مالی و بانکی را به دشمن بدهند.
کد خبر: ۹۴۳۴۶۰

وی با بیان این‌که مجلس شورای اسلامی نباید در این قضیه ساکت باشد، تصریح کرد: این مساله‌ای بسیار پیچیده و مهم است و اگر اجرا شود باید فاتحه خیلی چیزها را بخوانیم و تسلیم شویم تا آمریکا راضی شود و در قبال تحریم خودی ما را تحسین کند.

آیت‌الله جنتی با اشاره به تحریم 87 فرد و نهاد در چارچوب این موافقت‌نامه تاکید کرد: باید جلوی اینها گرفته و امضاها پس گرفته شود؛ به چه جراتی برخلاف مصالح ملت این سند را به‌طور محرمانه امضا کرده‌اند.وی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه تهران با تبیین مساله فیش‌های نجومی، وقوع تخلفات و مفاسدی مانند فیش‌های نجومی در نظام جمهوری اسلامی ایران را تعجب برانگیز دانست و افزود: مکرر وعده برخورد با این افراد دادند اما به این وعده‌ها عمل نشد. آیت‌الله جنتی میزان پرداختی در برخی دستگاه‌ها بویژه صندوق توسعه ملی را عجیب دانست و افزود: پرداختی‌ها از این صندوق برای بالا کشیدن بیت‌المال در دو سه‌سال اخیر جهش عجیبی یافته است به نحوی که برخی موارد پرداخت‌های 57 میلیون تومانی داشته‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها