دندان‌ها بخش بسیار مهمی از بدن هستند، زیرا غذا خوردن را برای ما امکان‌پذیر می‌سازند. داشتن یک لبخند زیبا در نتیجه برخورداری از دندان‌های سفید و سالم نیز بویژه در جوامع مدرن امروزی معیار سلامت و پاکیزگی به شمارمی آید.
کد خبر: ۹۳۹۲۸۸

با این حال، بسیاری از روش‌های مدرن حفظ سلامت دندان‌ها، شامل اشکالاتی بوده‌اند. خوشبختانه دانشمندان دانشگاه کینگ لندن، یک راه طبیعی برای درمان و ترمیم دندان‌های آسیب‌دیده ابداع کرده‌اند که بزودی فلزات پرکننده دندان را به دست فراموشی خواهد سپرد. فناوری جدید این محققان که (EAER) Electrically Accelerated and Enhanced Remineralization ، نام دارد از یک جریان الکتریکی کوچک برای ارتقای روند رمینرالیزاسیون دندان استفاده می‌کند. این تکنیک به دندان اجازه می‌دهد به آسانی و بدون نیاز به مته و پر‌کردن ترمیم شود. EAER با استفاده از جریان‌های الکتریکی با فرکانس پایین روند رمینرالیزاسیون دندان را تسریع کرده و دندان را به طور طبیعی قوی و سالم نگه می‌دارد. محققان دانشگاه کینگ لندن می‌گویند شیوه‌ای که ما معمولا برای ترمیم و مراقبت از دندان به کار می‌بریم با شیوه ایده‌آل بسیار فاصله دارد. ابزار جدید نه تنها با بیمار مهربان تر رفتار می‌کند و برای سلامت دندان بهتر است، بلکه انتظار می‌رود در مقایسه شیوه‌های درمانی کنونی مقرون به‌صرفه‌تر نیز باشد. درکنار مقابله با پوسیدگی دندان، ابزار جدید می‌تواند برای سفید کردن دندان نیز مورد استفاده قراربگیرد.

با توجه به پرکردن و عصب کشی دردناک دندان، این شیوه جدید قطعا یک پیشرفت چشمگیر به شمار می‌آید. خطرات بالقوه پرکردن دندان با جیوه که از فلزات معمول و مورد استفاده است نیز با این روش کاملا از بین می‌رود. مهم‌تر از همه این که شما می‌توانید دندانتان را سالم و دست نخورده حفظ کنید؛ بدون مته کردن، آمپول زدن و بدون درد! پیتز می‌گوید این روش الکتریکی جدید ترمیم دندان در واقع می‌تواند طی چند هفته به آسانی روند رمینرالیزاسیون را موجب شود. هدف این محققان گسترش این فناوری به سرتاسر انگلیس، آمریکا و سپس دیگر کشورهای جهان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها