مشاور ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور:

سرعت اعتیاد زنان در کشور 2 برابر شده است

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ما در کشور دچار شیب تند افزایش مصرف مواد مخدر در حوزه زنان شده‌ایم.
کد خبر: ۹۳۴۲۷۵

به گزارش ایسنا، عارف وهاب‌زاده با اشاره به عوامل اصلی گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر اظهار کرد: طبق تحقیقات انجام شده کسب لذت، کنجکاوی، تفریح و مشکلات روحی چهارعامل اصلی گرایش جوانان به سوی مصرف مواد مخدر است.

وی افزود: ما باید فضای شادی و نشاط را برای جوانان در جامعه فراهم کنیم تا به دام نقشه‌های شیطانی گرفتار نشوند.

وهاب‌زاده نقش خانواده را در عرصه پیشگیری از اعتیاد بی‌بدیل دانست و تاکید کرد: خانواده به عنوان اولین نهاد اجتماعی که شخصیت فرد در آن شکل می‌گیرد،نقش اساسی در تربیت فرد و پیشگیری از به دام افتادن جوانان در دام اعتیاد دارد.

وی با بیان این‌که ما در کشور دچار شیب تند افزایش مصرف مواد مخدر در حوزه زنان شده‌ایم، گفت: طبق آمار ازسال 86 تا 90 تعداد زنانی که به سوی مصرف مواد مخدر گرایش پیدا کرده‌اند، دو برابر شده است که عامل اصلی آن ناآگاهی زنان نسبت به داروها و موادی است که برای لاغری یا زیبایی به آنها پیشنهاد می‌کنند.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: متاسفانه برخی آرایشگاه‌ها تبدیل به داروخانه شده‌ و در این مکان‌ها، انواع داروهای اعتیاد‌آورکه تنها برای مدت کوتاهی لاغری و شفافیت پوست را درپی دارد، خرید و فروش می‌شود.

افزایش 11 درصدی پرونده‌های شکایت پزشکی

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان این‌که در سال گذشته 800 میلیون مورد خدمت پزشکی در کشور انجام شده است، گفت: پرونده‌های شکایت پزشکی در این مدت 11 درصد افزایش داشته است.

به گزارش فارس، علیرضا زالی با اشاره به این‌که در سال 94 حدود 5600 پرونده شکایت پزشکی در کشور تشکیل شد، افزود: تعداد پرونده‌ها در سال 94 نسبت به سال 93، 11 درصد رشد نشان می‌دهد، ولی آمار خطاهای پزشکی در ایران به مراتب پایین‌تر از آمار جهانی است.

وی با بیان این‌که 3 درصد از مداخلات پزشکی در جهان منجر به شکایت می‌شود، عنوان کرد: اگر از استانداردهای شناخته شده اخلاقی، علمی و فنی منحرف شده باشیم، در واقع خطای پزشکی رخ داده است.

زالی از تشکیل صندوق حمایتی از بیماران دچار عارضه بیماری تاکید کرد و اظهار کرد: با توجه به این‌که برخی بیماران در مسیر درمان دچار عارضه می‌شوند و البته قصور و خطایی هم متوجه پزشک نیست، ضروری است صندوق حمایتی از این قبیل بیماران تشکیل شود که این قبیل افراد بتوانند از این صندوق استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از منابع مالی صندوق حمایتی از بیماران از حاکمیت و بخشی از مالیات جامعه پزشکی و همچنین بیمه تکمیلی تامین شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها