نخست‌وزیر ترکیه با اشاره به سیاست خارجی رو به تغییر این کشور اعلام کرد زمان بهبود روابط با سوریه فرا رسیده است.
کد خبر: ۹۳۳۲۰۴

به گزارش فارس، بینالی ایلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه در مصاحبه با روزنامه کرار با ارائه راه‌حلی سه‌مرحله‌ای برای پایان دادن به بحران سوریه، تاکید کرد که نسبت به وجود راه حلی برای بحران سوریه خوشبین‌ است، زیرا ماهیت رو‌ به تغییر سیاست خارجی ترکیه قصد دارد دوستان آنکارا را زیادتر و دشمنان آن را کمتر کند. وی گفت: بعد از برداشتن گام‌هایی برای نزدیکی به اسرائیل و روسیه، اکنون زمان آن فرا رسیده تا روابط را با سوریه بهبود بخشید و با همکاری بازیگران منطقه‌ای می‌توان به مشکل سوریه پایان داد.

در همین ارتباط و در خبری دیگر وزیر خارجه روسیه از موافقت ترکیه با موضوع اجرای نظارت بین‌المللی بر مرزهای این کشور با سوریه خبر داد.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان گفت، ترکیه و روسیه در رابطه با این موضوع به تفاهم رسیده‌اند که اقدامات بیشتری باید به منظور اجرای قطعنامه نظارت بر مرزهای این کشور با سوریه صورت بگیرد. به گفته لاوروف، قطعنامه 2165 شورای امنیت سازمان ملل بر ضرورت اعمال کنترل‌هایی در خصوص تأمین کمک‌های بشردوستانه از ترکیه تأکید می‌کند. این قطعنامه همچنین خواستار مجوز دولت ترکیه برای استقرار دو ایست-بازرسی در خاک ترکیه در مرز با سوریه است که سازمان ملل بتواند در این منطقه حضور نظارتی داشته باشد.

وزیر خارجه روسیه افزود: در حال حاضر نیروهای سازمان ملل در یکی از این ایست ـ بازرسی‌ها مستقر شده‌اند و قرار است ایست ـ بازرسی دیگری نیز بزودی بازگشایی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها