رییس مرکز ملی فضای مجازی :

فضای مجازی رمزدار می شود

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری، ضمن تشریح اقدامات دستگاه قضا در زمینه رسیدگی به ماجرای فیش‌های حقوقی، درباره آخرین وضعیت پرونده‌های مهم قضایی توضیح داد؛ وی همچنین از برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان در فضای مجازی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۱۹۵

به گزارش فارس، غلامحسین محسنی‌اژه‌‌ای درخصوص شبکه‌های فضای مجازی و گسترش فساد در آن گفت: 10 نفر از کسانی که شبکه‌های فضای مجازی را اداره می‌کردند و موجب اشاعه فحشا می‌شدند، شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفته‌اند و تعدادی هم بازداشت شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازداشت رئیس معزول بانک ملت در خصوص این پرونده گفت: چهار نفر در این پرونده بازداشت شدند و تعدادی نیز در داخل و خارج از کشور تحت تعقیب هستند. سخنگوی قوه قضاییه همچنین از محکومیت 13 قاضی در چهار ماه اول سال خبر داد و گفت که پس از قطعی شدن حکم، اسم و مشخصات این افراد اعلام خواهد شد.

محسنی‌اژه‌ای اظهار کرد: قاضی‌های متخلف بعضا به حبس‌های طویل مدت یا حبس‌های کمتر، جزای نقدی و سایر مجازات‌‌ها محکوم شده‌اند که البته در حال حاضر حکم آنها بدوی است.

وی درباره رسیدگی به پرونده متعرضان به سفارت عربستان تصریح کرد: همه این افراد با یک هدف به سفارت نرفتند و برخی از آنها به‌دلیل وقوع حادثه منا این کار را انجام دادند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: البته این مساله انجام چنین کاری را توجیه نمی‌کند. براساس قانون اگر برخی از افراد و نیتشان مشخص شود، می‌توانند از تخفیف مجازات استفاده کنند. محسنی اژه‌ای در مورد فردی که معوقه 7000 میلیاردی داشته اظهار کرد: این فرد چندی پیش بازداشت شد اما مدتی بعد قول و قرار گذاشت که می‌تواند طی فرآیندی بدهی خود را پرداخت کند،به همین دلیل با قرار وثیقه آزاد شد اما طبق گفته دادستان و بانکی که بیشترین طلب را از این فرد داشته، مشخص شد که این شخص همکاری نمی‌کند.

وی ادامه داد: در زمان رسیدگی، بازپرس به اتهامات دیگر مالی همچون جعل، استفاده از سند جعلی و اخلال در نظام اقتصادی رسیده بود که با اسناد و مدارک جدید، مجدد احضار و قرارش تجدید شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها