اجرای طرح تخصیص سوخت به ناوگان دیزلی بر حسب پیمایش، به کاهش 71 درصدی قاچاق نفت‌گاز در دو ماه نخست امسال منجر شد.
کد خبر: ۹۲۵۰۴۲

حسین عادلی، رئیس اداره پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با شانا، با بیان این مطلب افزود: پارسال نسبت به سال 93 با اجرای طرح پیمایش، میزان محموله‌های قاچاق کشف شده فرآورده‌های نفت‌سفید 25 درصد، نفت‌گاز 45 درصد و نفت‌کوره 58 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به جزئیات طرح ملی و مهم تخصیص سوخت به ناوگان دیزلی برحسب پیمایش گفت: این طرح در راستای اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تصویب‌نامه هیأت وزیران با همکاری وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی، نفت و همچنین همکاری مستمر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ستاد حمل و نقل سوخت در دو مرحله، وظیفه ساماندهی تحویل سوخت به ناوگان حمل و نقل دیزلی را بر اساس پیمایش به‌عهده دارد.

عادلی با بیان این‌که نتایج مثبت اجرای این طرح ملی کاملا ملموس است و با ادامه آن شاهد خروجی بهتری خواهیم بود، اظهار امیدواری کرد با نهایی شدن این طرح گزارش دقیق آن در ماه‌های آینده از مجاری قانونی اعلام و منتشر شود.

وی در ادامه به تشریح مراحل و هدفگذاری این طرح پرداخت و گفت: تخصیص سوخت به ناوگان حمل و نقل برونشهری با استفاده از داده‌های موجود در سامانه بارنامه و صورت وضعیت حمل بار و مسافر در مرحله اول و تخصیص سوخت به ناوگان حمل و نقل درون‌شهری بر اساس اطلاعات سامانه موقعیت‌یاب جغرافیایی (GPS) و اسناد جابه‌جایی کالا و مسافر در مرحله دوم طرح اجرا می‌شود.

رئیس اداره پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی ادامه داد: با اجرای مرحله اول این طرح، از مهرماه پارسال تا کنون به طور میانگین روزانه میلیون‌ها لیتر در توزیع سوخت نفت‌گاز بخش حمل و نقل صرفه‌جویی حاصل شده است که با تکمیل و اجرای مرحله دوم طرح مذکور، با صرفه‌جویی بیشتری مواجه خواهیم بود.

وی افزود: بر اساس تجربیات میدانی به‌دست آمده، سازمان‌های متولی باید برای رفع عوامل شکل گیری قاچاق نسبت به مقادیر تخصیص میزان سوخت در بخش‌های مختلف مصرف صنایع، کشاورزی و سایر بخش‌ها توجه بیشتری نشان دهند.

عادلی با تاکید بر این‌که تشدید نظارت دستگاه‌های متولی درخواست‌کننده سوخت در این بخش‌ها و رصد میزان تولید محصول و خدمات، در مدیریت و کاهش مبارزه با قاچاق سوخت موثر است، گفت: باید این اطمینان حاصل شود که در قبال تحویل مقدار مشخص سوخت برای تولید یک محصول، آن محصول تولید و به چرخه اقتصادی وارد شده است.

وی با بیان این‌که مبارزه با قاچاق سوخت در مسیر مثبتی قرار گرفته است، افزود: سیاست‌های اجرایی با توجه به نتایج حاصل قابلیت تعمیم به سایر بخش‌های مبارزه با قاچاق را به صورت الگو دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها