رئیس قوه قضاییه با تاکید بر این‌که اسلام رحمانی، ارتباطی با تروریسم ندارد گفت: هدف برخی دولت‌های غربی از ترویج واژه تروریسم اسلامی، تلاش برای گسترش اسلام‌هراسی است.
کد خبر: ۹۲۳۲۶۴

به گزارش روابط عمومی قوه قضاییه، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با ابراز تاسف از حادثه تروریستی نیس فرانسه و با تاکید بر این‌که تروریست خوب و بد وجود ندارد، افزود: اقدام تروریستی اگر در فرانسه بد است در جمهوری اسلامی ایران هم بد است، با این حساب باید پرسید چگونه است که گروهک منافقین که بر حسب گزارش‌ها نزدیک به 17 هزار فقره ترور در کشور ما انجام داده است از سوی دولت فرانسه مورد لطف و پذیرایی قرار می‌گیرد. آیت‌الله آملی‌لاریجانی با اشاره به این‌که دولت‌های غربی در مقابله با تروریسم جدی نیستند و دوگانه عمل می‌کنند، تاکید کرد: آنها می‌گویند تروریسم اگر علیه ما باشد، بد است اما هر جای دیگری که تروریسم وارد عمل شد، خوب است و حتی باید کمکشان کنیم! رئیس قوه قضاییه به موضوع حقوق‌های نامتعارف اشاره کرد و با تاکید بر لزوم هماهنگی قوای سه‌گانه در رسیدگی به این موضوع افزود: قوه قضاییه بنا به وظیفه خود با اعمال مجرمانه در این خصوص برخورد می‌کند و اموال به ناحق تصاحب شده حتما باید به بیت‌المال برگردانده شود. وی تاکید کرد: تاکنون درخصوص حقوق‌های نامتعارف در قوه قضاییه چنین ارقامی نداشته‌ایم و گزارشی دریافت نشده است.

ارسال چهارمین گزارش فیش‌ها به قوا

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این‌که وظیفه این سازمان نظارت بر اجرای صحیح قوانین است، گفت: چهارمین گزارش مربوط به فیش‌های حقوقی به روسای قوا ارسال شده است. به گزارش ایسنا، ناصر سراج با بیان این‌که به مردم اطمینان می‌دهیم هرجا خلاف قانون و اجحافی شده است، اقدام خواهیم کرد افزود: ما درزهای قانونی را پیدا کردیم و ان‌شاءالله بتوانیم سرچشمه را ببندیم تا قانون اجازه ندهد هر مدیری هر تصمیمی خواست در رابطه با پرداخت‌ها داشته باشد.

وی درباره برگرداندن حقوق‌های نامتعارف گفت: ما داشتیم برمی‌گرداندیم که دولت مسئولیت و عملیات اصلی را به عهده گرفت. سراج افزود: متأسفانه اخیراً و بعد از این‌که دولت درباره فیش‌های حقوقی اطلاعیه داد، دو رئیس بانک منصوب کردند که حقوق نامتعارف داشته‌اند؛ یکی در سال 94، 40 میلیون و 600 هزار تومان دریافتی داشته و دیگری هم 34میلیون و 600 هزار تومان و با وجودی که اعلام کردیم متأسفانه مجددا منصوب شده‌اند.

واردات زیرساخت‌های سایبری راه نفوذ بیگانگان را باز می‌کند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اظهار تاسف از این‌که تجهیزات و امکاناتی که برای تجهیز و ارتقای زیرساخت‌های سایبری کشور نیاز داریم از خارج تهیه می‌شود، اظهار کرد:‌ متاسفانه در این تجهیزات ایمپلنت‌هایی کاشته‌اند که هر لحظه با فشار دکمه‌ای می‌توانند به همه زیرساخت‌های ما حمله کنند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار غلامرضا جلالی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما ادامه داد: عکس‌العمل ما در مقابل چنین جنایت و نبرد پنهانی باید برخورد باشد و در این راستا اصل پرونده‌های شکایتمان را به وزارت خارجه ارسال کرده‌ایم و گویا آنها در حال بررسی هستند. وی افزود: رویکرد دستگاه‌های اجرایی کشورمان بیشتر به سوی کشورهای غربی است در حالی که بسیاری از تجهیزات مورد نیاز را در کشورمان می‌توانیم تولید کنیم. سردار جلالی گفت: فقط در یک مورد آن هم نرم‌افزار مورد نیاز بانک مرکزی بود که مجبور بودیم به سراغ یک شرکت آمریکایی برویم اما این اقدام خیلی زود لغو شد زیرا با این اقدام ریز تمام داده‌ها و پرداخت‌ها و دریافت‌ها، دودستی تقدیم شرکتی آمریکایی می‌شد و این به هیچ‌وجه خوشایند نبود. رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: ما نباید تعهداتی بدهیم که گستره نظارتی غربی‌ها بر ما بیشتر شود. جلالی با بیان این‌که تمام کشورها سرمایه خود را دسته‌بندی می‌کنند و در شبکه‌های کوچک‌تری در قالب درون شبکه‌ای تحت عنوان شبکه ملی اینترنت مورد استفاده قرار می‌دهند، گفت: ما هم باید در شبکه اینترنت جهانی شبکه ملی اطلاعات ایجاد کنیم تا این‌گونه بتوانیم سطح امنیت اینترنت را بالا ببریم. وی نفوذهای بیگانگان در سه ماهه اخیر را سطح پایین و بی‌ارزش عنوان کرد و افزود: البته این اتفاقات برای ما ایجاد هشدار کرد و با تمام تدابیر امنیتی که اندیشیده شده و در حال اجراست باز هم احتمال تکرار چنین حملاتی وجود دارد زیرا زیرساخت‌های نرم‌افزاری ما هنوز با اشکالاتی همراه است.

گزارش معاون وزیر کشور از وضعیت مرزها پس از کودتای ترکیه

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: در حوادث ترکیه و ارمنستان هیچ‌گونه تهدید و آسیبی برای کشور ما وجود نداشت. به گزارش ایرنا، حسین ذوالفقاری این مطلب را در حاشیه سمینار معاونان استانداری‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران مطرح کرد و افزود: امروز مرزها از امنیت کامل برخوردارند و نیروهای انتظامی، نظامی و مرزبانی بخوبی از مرزها حفاظت می‌کنند. معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: البته به استان‌های مرزی اعلام شد تا آمادگی بیشتری داشته باشند همچنین سفر اتباع‌مان را محدود کردیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که در بحث حوادث ترکیه، موردی از ورود افراد به داخل کشورمان داشته‌ایم یا خیر اضافه کرد: هیچ موردی از ورود افراد که از مرز زمینی یا هوایی وارد کشور شده باشند، نداریم. ذوالفقاری درخصوص ترور فرماندار دالاهو نیز گفت: تاکنون کسی دستگیر نشده اما اقدام ویژه‌ای در دست انجام است که از همگان می‌خواهم گمانه‌زنی نکنند تا پس از بررسی به طور قطعی، وضعیت مشخص شود. وی افزود: سرنخ‌هایی در دست داریم و بزودی نتیجه را اعلام می‌کنیم. معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور همچنین درباره فعالیت تکفیری‌ها تصریح کرد: تکفیری‌ها در آن سوی مرزها تلاش می‌کنند هر طور شده اقدامی داشته باشند اما اشراف اطلاعاتی و اشرافی که مجموعه نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه و وزارت اطلاعات داشتند تمام این تلاش‌ها را خنثی کرد.

اشراف وزارت اطلاعات بر گروه‌های تروریستی

وزیر اطلاعات گفت: تمامی حرکات و فعالیت‌های ضدنظام و تروریستی با حساسیت و جدیت سربازان گمنام امام زمان(عج) رصد شده و با آنان برخورد شده است. به گزارش مهر، سیدمحمود علوی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در مشهد افزود: در حوزه مفاسد کلان هر جا دولت خلافی دیده بلافاصله اقدام کرده و اثر لازم را هم در پی داشته است. وی ادامه داد: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری، در مبارزه با مفاسد، وزارت اطلاعات مسئولیت مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی را به عهده دارد و مباحث جزئی‌تر به عهده دستگاه‌های دیگر همانند دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و دستگاه‌های مشابه است. در این حوزه تاکنون هزاران هکتار از زمین‌های متعلق به بیت‌المال که مورد تعدی و تعرض قرار گرفته بود، شناسایی و با همکاری دستگاه قضایی از تصرف خارج و به بیت‌المال بازگردانده شده است. وی افزود: در حوزه اختلاس‌هایی که زمینه‌سازی شده بود و سرقت‌های کلان نیز سربازان گمنام امام زمان(عج) اقدامات بسیار موثری را انجام داده‌اند. علوی ادامه داد: تخلف فقط خلاف شرع و قانون نیست بلکه گاه خلاف عرف است چنان‌که مواردی از حقوق‌های نامتعارف شاید از نظر قانونی مشکلی نداشت اما خلاف عرف است و باید با آنها نیز برخورد شود. وی تصریح کرد: در این میان باید برخورد به‌گونه‌ای صورت گیرد که اذهان عموم جامعه نسبت به مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران تخریب نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها